Skocz do zawartości

MZ 125 SM


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jako iz nie moglem odnalesc nigdzie takiego tematu postanowilem go zalozyc.

 

Kto posiada lub posiadal taka maszyne?

Kto moze podzielic sie odczuciami zwiazanymi z uzytkowaniem tego sprzetu?

Moze jakies rady zamienniki.

 

Topic poswiecony jest tylko tej maszynie wiec prosze nie wypisywac co jest lepsze a co gorsze:)

 

Sam posiadam maszyne od niedawna i mam z nia troszke problemow.

Opowiem po krotce plusy i minusy ciekawe czy sie ktos ze mna zgodzi.

Posiadalem wczesniej GS500E ale ze wzgledu na to iz motor sluzy mi do poruszania po miescie postanowielm zmienic co nie co i przezucic sie na cos mniejszego i bardzije "wygodnego" na miejskie wyprawy.

Po analizach i przeczytaniu paru opini postanowielm kupic MZ 125 SM z 2002r. Zaplacilem 3400zł.

Powiem ze zakup odbyl sie w zimie i nie mialem zbytnio mozliwosci i warunkow do doklandiejszego obadania maszyny. Tyle co udalo mi sie zobaczyc i sparwdzic bylo ok reszta niestrety wyszla po zesonie.

Do naparwy mialem czujnik stopu, pompe hamulca, wymiana rurek paliwa, linke sprzegla i generalny przeglad z wymiana plynow itp poniewaz motor przez ostanie 1,5 roku stal w garazu. To wszystko raczej rzeczy ktoruymi martwic sie nie powinienem. Problem polega na tym iz Dealerow zajmujacych sie sporwadzaniem czesci do mojego modelu jest az ... 1 w calej polsce.:/ Wiec tu zaczynaja sie lekkie schody. Co by sie nie stalo musze czekac okolo tygodnia albo dwuch na czesci. Wiec zaliczam to do duzych minusow do tego nie ma za bardzo czesaci zamiennych wiec wszystko musi byc orignalne a co za tym idzie drogie. Problem mam tez z 6 biegiem ale ten problem starm sie rozwiazac z forumowiczami w innym dziale.

Napewno plusem motocykla jest jego zrywnosc i sterownosc. Motor dobrze wchodzi w zakrety a i kopa ma niezlego jak na 125. W trasie spisuje sie dobrze choc nie wiem czy spalania nie ma za duzego. Ale to chyba kwestia regulacji gaznika.(tego jeszcze nie robielm) Wyglad motocykla uwazam za pasujacy do mocy i zwinnosci.

 

Szukam osob ktore posiadaja tez takie moto i moga udzielic troszke rad na tematy zamienikow, opon, itp itd

 

Jezeli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

zero0 odpisałem Ci już na PW też na ten temat.

 

Ale do wiadomości innych użytkowników MZ 125 SM i SX też warto wspomnieć. Części można zamiawiać u: http://moto.allegro.pl/my_page.php?uid=12588 - to ten sam facet, co ma stronkę http://mz-bielsko.fm.interia.pl/ - bez problemu można go spytać czy ma konkretną część i poprosić o wystawienie aukcji na allegro, naprawdę konkretny człowiek.

 

No ale niestety z zamiennikami niestety jest problem i nie ma się co oszukiwać. Można poszukać na http://www.mzriders.com/viewforum.php?f=4, czy ktoś tam jakiegoś patentu nie znalazł, ale na cuda nie ma co liczyć ;]

 

Użytkowanie moto - mój praktycznie bezawaryjny jest, więc się nie wypowiem zbytnio.

Spalanie - jeżdżę głównie po mieście, rzadziej wypady poza miasto - wyszło mi, że powyżej 3.8l/100km jeszcze nie spalił. Z tymże ja nie jeżdżę oszczędnie ;]

Co do 6 biegu - jeśli chodzi o przyspieszanie na nim, a wręcz zwalnianie, to z tego co się dowiedziałem, to jest nadbieg do jazdy z niższymi obrotami z w miarę stałą prędkością. Przyspieszanie na tym biegu jest praktycznie niemożliwe u mnie (przy wyższych prędkościach, na niższych jakoś ledwo daje radę, ale widać, że się męczy motocykl). Z tymże ja mam wersję SX, a nie SM - trochę się różnią przełożeniami.

 

Pozdrawiam!

Łukasz

Edytowane przez Dc-Lx-Vi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie tez czytalem o tym nadbiegu ale nie doczytalem w instrukcji ze cos takiego posiada to mot:)

wiec licze na ten gaznik:P

 

No nic miejmy nadzieje ze znajdzie sie jeszcze paru uzytkownikow tych jednosladow. Im wiecej tym lepiej:P

 

Dodam jeszcze ze poruszam sie czesto z pasazerem i w tej kwestii moto spisuje sie tez swietnie

Mam tylko maly problem ze swiatlem... Nie wiem czy to tylko w moim modelu ale nie mam wylacznika swiatla. Swiatlo po przekreceniu zaplony swieci sie Non Stop...:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

A jesteś pewien, że dobrze przekręcasz kluczyk? W stacyjce są pozycje idąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara (wyciąg z Instrukcji Użytkownika, co Ci swoją drogą wysyłałem):

(1) Pozycja postojowa, zapłon wyłączony, światła postojowe włączone, kierownica zablokowana na lewą stronę.

(2) Zapłon wyłączony, światła wyłączone, kierownica zablokowana na lewą stronę.

(3) Zapłon wyłączony

(4) Zapłon włączony

Więc jeśli przekręcasz na pozycję (1), to świecą się światła postojowe i jest to normalne, musisz blokować kierownicę na pozycji (2). Spróbuj wyczuć "kliknięcia" kluczyka przy blokowaniu kierownicy. Ja się też parę razy złapałem na ten numer ;]

 

Jeśli to nie to - to obstawiałbym na problemy z elektryką. Nie zmieniałeś oświetlenia na LED? Bo jeśli dobrze pamiętam tematy forumowe starsze, to był jeden z powodów świecenia się świateł przy wyłączonym zapłonie - do szczegółów użyj szukajki forumowej, jeśli Ciebie to dotyczy.

 

Pozdrawiam!

Łukasz

Edytowane przez Dc-Lx-Vi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

A jesteś pewien, że dobrze przekręcasz kluczyk? W stacyjce są pozycje idąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara (wyciąg z Instrukcji Użytkownika, co Ci swoją drogą wysyłałem):

(1) Pozycja postojowam zapłon wyłączony, światła postojowe włączone, kierownica zablokowana na lewą stronę.

(2) Zapłon wyłączony, światła wyłączone, kierownica zablokowana na lewą stronę.

(3) Zapłon wyłączony

(4) Zapłon włączony

Więc jeśli przekręcasz na pozycję (1), to świecą się światła postojowe i jest to normalne, musisz blokować kierownicę na pozycji (2). Spróbuj wyczuć "kliknięcia" kluczyka przy blokowaniu kierownicy. Ja się też parę razy złapałem na ten numer ;]

 

Jeśli to nie to - to obstawiałbym na problemy z elektryką. Nie zmieniałeś oświetlenia na LED? Bo jeśli dobrze pamiętam tematy forumowe starsze, to był jeden z powodów świecenia się świateł przy wyłączonym zapłonie - do szczegółów użyj szukajki forumowej, jeśli Ciebie to dotyczy.

 

Pozdrawiam!

Łukasz

 

Nie nie mi chodzi o to ze nie mam mozliwosci wylaczenia swiatel na wlaczonym zaplonie i uruchomionym silniku tagrze mowie tu o pozycji 4. W instrukcji widze ze na manetce powinna znajdowac sie dzwignia od wylaczenia swiatel calkowicie w takiej sytuacji ale ja mam tylko guzik od drogowych i mijania. Tagze przekrecam kluczyk na 4 i mam zawsze wlaczone swiatla mijania bez mozliwosic ich wylaczenia podczas wlaczonego zaplonu i uruchomionego silnika:/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

http://img231.imageshack.us/i/lewastrkier.gif/

Skoro wiesz jak wygląda (a powinno jak powyżej), to jeśli u Ciebie jest to inaczej, to może poprzedni właściciel zrobił przeszczep z innego motocykla, a światła ustawił na stałe? Chociaż raczej w to wątpię.

Może odpadła/ułamała Ci się część oznaczona jako 3 na powyższym schemacie. Nie masz tam jakiejś szczeliny czasem zamiast tego? Nie ma oznaczeń do wybierania pozycji świateł? To by sugerowało właśnie taką ewentualność.

 

Pozdrawiam!

Łukasz

Edytowane przez Dc-Lx-Vi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

http://img231.imageshack.us/i/lewastrkier.gif/

Skoro wiesz jak wygląda (a powinno jak powyżej), to jeśli u Ciebie jest to inaczej, to może poprzedni właściciel zrobił przeszczep z innego motocykla, a światła ustawił na stałe? Chociaż raczej w to wątpię.

Może odpadła/ułamała Ci się część oznaczona jako 3 na powyższym schemacie. Nie masz tam jakiejś szczeliny czasem zamiast tego? Nie ma oznaczeń do wybierania pozycji świateł? To by sugerowało właśnie taką ewentualność.

 

Pozdrawiam!

Łukasz

 

Na poczatku myslalem ze tak poprostu jest w tym motocyklu. Ale jak dostalem od ciebie instrukcje to zczailem sie ze cos jest nie tak. Caly mechanizm wyglada tak samo jak na obrazku z tym ze w miejscu 3 jest taka jak by zaslepka a obok nie ma obrazkow oznaczajacych pozycje i ustawienie swiatla. Domyslalem sie ze tam pewnie umieszczony byl wylacznik/wlacznik. No ale nie wiem jak mogl zniknac:D bynajmniej zaslepka jest jak by zaintegrowana z plastikiem bo probowalem ja nawet podwarzyc. Obrazkow tez nie ma. z tym ze caly mechanizm wyglada jak orginalny a bynajmniej bardzo podobny.

 

AMBA FATIMA BYLO I NIMA:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Jak zaślepka wygląda na fabryczną, to jest jeszcze jedna możliwość jaka mi przychodzi do głowy - masz wersję robioną na rynek USA, a przynajmniej tą część. Bo jeśli kojarzę dobrze, to tamtejsze przepisy wymagają, by przy włączonym zapłonie światła były zapalone cały czas. Część osób z forum miała problemy, że n.p. kierunkowskazy działały jako obrysówki non-stop itp.

Bo prędkościomerz rozumiem masz wyskalowany normalnie w km/h?

 

Tak, czy inaczej zbadaj ten element, bo a nuż mechanizm jest i wystarczy tylko zaślepkę wyjąć, a wajchę się skądś dopasuje/dorobi i będzie gitara?

 

Pozdrawiam!

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Jak zaślepka wygląda na fabryczną, to jest jeszcze jedna możliwość jaka mi przychodzi do głowy - masz wersję robioną na rynek USA, a przynajmniej tą część. Bo jeśli kojarzę dobrze, to tamtejsze przepisy wymagają, by przy włączonym zapłonie światła były zapalone cały czas. Część osób z forum miała problemy, że n.p. kierunkowskazy działały jako obrysówki non-stop itp.

Bo prędkościomerz rozumiem masz wyskalowany normalnie w km/h?

 

Tak, czy inaczej zbadaj ten element, bo a nuż mechanizm jest i wystarczy tylko zaślepkę wyjąć, a wajchę się skądś dopasuje/dorobi i będzie gitara?

 

Pozdrawiam!

Łukasz

O widzisz i niczym detektyw odkryles prawde. Bo motorek byl sprowadzony ze stanow. Tagze dzis jak bede mial chwile postarm sie zdjac zaslepke i obadac sprawe... :) Widze ze masz pojecie na temat tego modelu... Super. A czy to nie twoj przypadkiem na allegro wystawiony?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to nie mój, zresztą mój jest rocznik 2001 i wersja enduro SX. I go na razie nie sprzedaję - na chwilę obecną sprawuje się idealnie i chwilowo nic lepszego, mocniejszego, szybszego nie potrzebuję.

 

Co do tematu - jakbyś nawet tam mechanizmu nie miał do zmiany świateł, a wyprowadzenia są i po prostu zworę walnęli, to dorobienie przełącznika nie powinno stanowić większego problemu. Schemat instalacji elektrycznej jest w serwisówce całkiem dobrze opisany, więc można i samemu pokombinować, jak się czujesz na siłach. Ale zbadaj i tak najpierw jak u Ciebie to konkretnie w środku wygląda.

 

A pojęcie o tym modelu mam tyle, co sam grzebałem i gadałem z innymi użytkownikami tego motocykla ;]

 

Pozdrawiam!

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej a pomozcie mi wybrac opony.

 

Do dzis albo do jutra musze dac znac osobie ktora zalatwia mi opony z calkiem zajebista znizka...

Nie wiem co wybrac. Jezdze praktycznie po miescie w terenie zadko choc tez by sie moglo zdazyc co za opony mam wybrac?

Dc-Lx-Vi jestes w stanie mi doradzic?? Jaka marka jaki rozmiar jaki model?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradzić nie doradzę, zwłaszcza, że ja mam inne obręcze przecież ;] Polecam subforum "Rynek Motocyklowy - co, jak i gdzie kupić dla motocyklisty i motocykla". Przeszukaj też wyszukiwajką "Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad" - temat kupna opon do supermoto przewijał się wiele razy. Rozmiary obręczy i sugerowany rozmiar opon masz w literaturze do moto.

 

Na przyszłość sugerowałbym też nie zadawanie pytania o opony w paru tematach naraz na różnych subforach, bo Moderatorzy mają ograniczoną cierpliwość ;>

 

Pozdrawiam!

Łukasz

Edytowane przez Dc-Lx-Vi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...