haku1 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Witam po zimie mam problem z odpaleniem maszyny zaczołem przeglądać instalacje i zauważyłem słaba iskrę na świecach w ogóle gdzieś na boku elektrody momentami ma wielkość łebka od szpilki na wszystkich 4 podobna, na samym kablu bez fajki iskra ok. 10 mm, fajki przewody świece nowe ngk ale głownie chodzi mi o wyjaśnienie czy powinno być przejście pomiędzy przewodami zaznaczonymi na schemacie niebieski1-niebieski1: niebieski2- niebieski2: żółty3-żółty3: żółty4-żółty4. Według moich pomiarów tylko pomiędzy bodajże przewodami 4-4 obwód się zamyka czy jest ktoś posiadający owa maszynę żeby mógł to sprawdzić przed rozpruciem instalacji, motocykl przed zima normalnie odpalał wszystko było ok. http://img24.imageshack.us/img24/8318/instalacja.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Sprawdzanie instalacji zapłonowej zaczynaj od założenia do fajek fabrycznie nowych świec zapłonowych. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haku1 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 wrzuciłem nówki świece iskra może nie jest nadal jak błyskawica ale zagadał od razu tylko dalej nie zrozumiale jest dla mnie działanie tej elektryki wg schematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Jeśli Twój poziom znajomości elektryki jest tak dobry jak poziom znajomości języka to nie dziwne, że nie rozumiesz tego schematu. Tam gdzie jest krecha ma być przejście - żadnej filozofii. Przejścia (raczej) nie powinno być między żółtymi, a niebieskimi wychodzącymi z silnika. Sprawdź też zasilanie - czarny z białym paskiem. Ten układ to chyba najprostsze możliwe rozwiązanie zapłonu o poziom wyżej niż klasyczny bateryjny z przerywaczami mechanicznymi. Zwróć też uwagę na sposób sprawdzania iskry. Nie odłączaj jednocześnie obydwu skrajnych (lub wewnętrznych) świec. Wygląda na to, że w tym motocyklu świece są połączone szeregowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haku1 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 (edytowane) brys napisz w którym miejscu pisałem o "przedzwonieniu" przewodu niebieskiego z żółtym z silnika bo Ty za to masz chyba hiperdysleksje, jak wół jest napisane ze tylko sprawdzałem przejście miedzy tymi samymi kolorami na złączach (takie czarne równoległe kreski) Edytowane 13 Kwietnia 2010 przez haku1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 brys napisz w którym miejscu pisałem o "przedzwonieniu" przewodu niebieskiego z żółtym z silnika bo Ty za to masz chyba hiperdysleksje, jak wół jest napisane ze tylko sprawdzałem przejście miedzy tymi samymi kolorami na złączach (takie czarne równoległe kreski) No przecież Ci napisałem. Tylko trzeba się odrobinę skupić przy czytaniu. (...) głownie chodzi mi o wyjaśnienie czy powinno być przejście pomiędzy przewodami zaznaczonymi na schemacie niebieski1-niebieski1: niebieski2- niebieski2: żółty3-żółty3: żółty4-żółty4. Według moich pomiarów tylko pomiędzy bodajże przewodami 4-4 obwód się zamyka (...) (...) Tam gdzie jest krecha [tu w domyśle - na schemacie] ma być przejście - żadnej filozofii. (...) Reszta informacji to takie rozszerzenie wypowiedzi. Miało Ci ułatwić diagnozę, bo widać żeś noga z elektryki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.