valecki Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 No i pojawił się problem i rozpacz.... Zgasła mi nagle kontrolka neutral i moto zachowuje się tak, jakby był cały czas na biegu. Odpalam tylko przy wciśniętym sprzęgle, jak puszczę i jest na luzie to chodzi dalej, ale wystarczy, że rozłożę boczną stopkę to gaśnie. Czyżby czujnik luzu padł? Jak go sprawdzić i przede wszystkim gdzie on jest? (Kawasaki Vulcan VN1500 FI 2001r.) Pomóżcie błagam.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 albo czujnik albo gdzies polaczenie. czujnik masz tu: http://www.bikebandit.com/assets/schematic...0N2US_E3131.gif element 13151 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Zlokalizuj ten czujnik odepnij kable i zobacz co się stanie, czy kontrolka się oświeci, jeśli nie, to połącz te kable ze sobą i zobacz czy się oświeci (nie wiem czy na luzie czujnik powinien się zamykać, czy otwierać, więc dla tego sprawdź raz na odłączonych kablach a raz na zetkniętych). Jeśli w żadnym przypadku się nie oświeci, to masz usterkę gdzieś w kablach, jeśli się oświeci, to czujnik do wymiany lub naprawy. Do jego diagnozy wystarczy prosty multimetr, a nawet bateria i żarówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 (edytowane) na luzie czujnik się zwiera. W celu sprawdzenia czy zepsuty jest sam czujnik czy kabel odepnij go od czujnika (na rysunku chyba po lewej na dole mieci się we wnęce) i kabel zewrzyj do jakiejś nielakierowanej śrubki na ramie/silniku. Jesli kontrolka zaświeci, a motocykl nie będzie gasł na nóżce (oczywiście włączony zapłon) to uszkodzony jest czujnik. Jeśli stan się nie zmieni - kabel, ew żarówka w zegarach. Jeśli moduł jest głupio skonstruowany, przez tą żarówkę będzie płynął niewielki prąd do modułu w czasie zapiętego biegu. W przypadku braku żarówki = brak napięcia na module. Ale większość modułów nie potrzebują tej żarowki do szczęścia. Edytowane 6 Kwietnia 2010 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valecki Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Dzięki chłopaki, jutro się za to zabieram. No to usterka zlokalizowana. Podłączyłem kabelek od czujnika do masy i kontrolka się zaświeciła i moto pracowało normalnie, więc czujnik padł. A tak przy okazji, jeżeli go wykręcę to olej będzie wyciekał, dobrze kombinuję? Ewentualnie można cały sprzęt przechylić, ale to już nie problem. Zajebiście Wam dziękuję za wskazówki :lalag: (...)jeśli się oświeci, to czujnik do wymiany lub naprawy. (...) Czyli jest możliwość naprawy takiego czujnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Ja bym go wymontował, rozebrał, poczyścił i sprawdził czy działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekcw Opublikowano 13 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2022 Witam ! Panowie jak zlokalizować miejsce tego czujnika w Kawasaki Er6 F ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.