specialized Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Cześć, Wymieniłem tłok jakiś czas temu, cylinder mi mierzył znajomy znajomego stąd moje wątpliwości, a tłok dostałem innej firmy niż zamówiłem, ale mniejsza o to. Złożyłem motorek do kupy, parę razy go odpaliłem, jak śnieg znikł z ulic to zrobiłem parę kółek po osiedlu wszystko było ok (tak mi się wydaję). Dziś chciałem sobie pojeździć trochę po lesie, wyprowadzam motor, odpalam na ssaniu, zszedł z obrotów, wyłączam ssanie i daję trochę gazu, po krótkiej chwili "buuu" i motor umarł, tak jakby prąd odciąć mu. Na początku myślałem, że to podkładka pod głowicą, bo niestety kupiłem jakiś zamiennik, ale zdjąłem głowicę i nie mam pewności czy to podkładka, bo możliwe że resztki płynu z chłodnicy dostało się do komory spalania, ale zauważyłem, że tłok ma dość duży (tak mi się wydaję) luz, nakręciłem filmik sami oceńcie: http://vimeo.com/10326499 lub http://www.speedyshare.com/files/21547990/piston.wmv Z góry dzięki za pomoc pozdro PS: odradzam jakichkolwiek transakcji z tym człowiekiem http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=2469961 , zamówiłem tłok wossnera, z wraz z wysyłką prawie 400 po jakiś 2 tygodniach dostałem tłok, otwieram paczkę, a tam namura pierwsza myśl "***** mać !!!", ale myślę sobie, że w zasadzie to może ten tłok wezmę na wypróbowanie dzwonie do gościa i oferuję mu, że odsyłam ten tłok i on wyśle wossnera, zwraca mi pieniądze i odsyłam tłok albo zwraca część kasy i tłok zatrzymuje, zgodził się na ostatnią opcje, "jutro wysyłam pieniądze przekazem" nie będę mówił na jaką śmieszną sumę się dogadaliśmy bo to już nie istotne, więcej chyba za telefon zapłaciłem niż za tłok. Po 2 tygodniach pieniędzy nie widać i nie słychać, dzwonie do niego, mówił że wysłał 5 dni temu, że jutro u mnie będą, mijają kolejne 2 tygodnie od czasu kiedy dzwoniłem do niego i dalej ani śladu po pieniądzach, jutro do niego zadzwonię ostatni raz, jak nie poskutkuję to wybiorę się na policję. Krótko mówiąc odradzam, odradzam i jeszcze raz odradzam, szkoda: czasu, pieniędzy, zdrowia i nerwów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 o kurdę, ale wtopa. Słabo wygląda to spasowanie tłoka:/ Masz tuleję czy nicasil? A przede wszystkim to było sprężanie czy nie? Czuć byla na kopniaku wyraźne sprężanie? A iskra jednak jest? O-ringi wyglądają dobrze, jeśli były założone nowe to płyn nie ma szans przedostać sie do komory spalania. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specialized Opublikowano 21 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 (edytowane) No też mi coś słabo to wyglądało, ale specem żadnym nie jestem dlatego tu pytam. Było sprężanie, jeździłem to prawie tak jak wcześniej było, no ale za wiele nie powiem po zrobieniu kółka po osiedlu. Nicasil, przed założeniem tego tłoka był honowany(bo był parę setnych stożkowy), powiedzieli mi żeby kupić tłok na cylinder 54.00, ten tłok ma na pudełku 54.00 a na tłoku wygrawerowane 53.95, z tego co mi wiadomo to selekcja A w rm tej pojemności i rocznika to 54.00, a przy honowaniu ubywa z 0.05 nicasilu.(teraz już wiem, że jak coś ma być dobrze zrobione to muszę to zrobić sam :banghead: ) Iskra jest ładna i była taka wcześniej, na pewno nie jest to wina elektryki. O-ringi jakiejś firmy gasket power, na allegro Top set za 60 zł kupiłem. Chyba wygląda na to, że cylinder do mierzenia jeszcze raz zawiozę, nowy tłok do tego i nowe uszczelki i kolejne pół tysiąca wywalić trzeba :evil: Edytowane 21 Marca 2010 przez specialized Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 czy coś działałeś w tym temacie? Zastanawia mnie czemu motocykl przestał jeździć skoro kompresję jeszcze miał. Nie musiał mieć jej super niewiadomo jakiej by jeszcze jeździć. Wystarczy by byly wyczuwalne przeskoki na kopniaku, w ogóle najlepiej to zmierzyć zegarem, ale jak się domyślam takiego nie posiadasz. Jeśli masz trochę zdolności i wiedzy to zdejmij cylinder, zdejmij pierścienie z tłoka i wsadź je same do cylindra, ustawiając je osiowo do cylidra tłokiem. I wtedy zobaczysz jaka jest przerwa na zamku, nie jest to tak profesjonalna metoda jak średnicówka i mikromierz, ale jakiś obraz daje. Możesz wtedy zarzucić zdjęcie jak duża jest przerwa, a najlepiej to zmierz ją wtedy szczlinomierzem. Przerwa powyżej ~0,5mm to na pewno źle dobrany tłok. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specialized Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Zawiozę dziś cylinder do mierzenia i zobaczymy. PS: tłok jakoś mocno się wytarł jak na tak krótki okres pracy, ale wytarł się tylko z przodu i z tyłu, później wrzucę zdjęcie i w komorze zaworu dużo czarnego paliwa było(może z 50 ml), przez odmę się lało. Nie wiem czy wspominałem wcześniej, ale świeca była mokra po tym jak motor padł (ale jeszcze parę razy kopnąłem zanim ją wykręciłem, może dlatego), później jak kopnąłem parę razy bez świecy i świece wyczyściłem motor odpalił na 10 sekund może, dałem troszeczkę gazu i znów to samo. No to nowy tłok trzeba. 54.04 cylinder, a tłok 53.95. Chciałbym zapytać jeszcze czy te oringi, które były pod głowicą mogę założyć znów, czy muszę koniecznie kupić nowe ? I czy ten tłok jeszcze się nada do użytku, http://img256.imageshack.us/g/tlok001.jpg/ tutaj parę zdjęć, czy ewentualnie mógłbym go za parę złotych komuś sprzedać. W zasadzie to wygląda, że tylko ta farba się wytarła, no ale nie znam się aż tak żeby to oceniać, a skatowanego sprzętu nikomu nie będę sprzedawał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Może on sie poprostu zalewał, przez nietrzymający zaworek iglicowy? 0,09mm to jeszcze nie jest wartość krańcowa, choc na nowy tłok to za dużo. Tym bardziej jest to dziwne że sie zaczał już przycierać na wydechu. Sam go składałeś? Crossy to taki delikatny temat że tak naprawdę niewiadomo co radzić, tu uniwersalną prawdą jest: wymień na nowe- nie ma kompromisów. Zasobność portfela jednak przede wszystkim weryfikuję rzeczywistość. Ten tłok ma szansę jeszcze zrobić wiele godzin, gdyby to była tuleja radziłbym go włożyć, w nicasil trochę strach o powłokę. Jak to mówią na dwoje babka wróżyła. Jeśli o-ringi nie są spłaszczone- ich przekrój to nadal regularne koło to możesz ich użyć raz jeszcze. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specialized Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Sam składałem, dziwne jest to, że poprzedni tłok(zdjęcie >klik<, który był założony był identycznie wytarty, tylko od strony gaźnika i od strony wydechu, po bokach w dobrym stanie, ale cylinder stożkowy, ale z drugiej strony to teraz cylinder był honowany, może to dlatego, że ten tłok był za mały ? Sam go składałem, jedyną rzeczą której nie byłem do końca pewny to skręceniu zaworu. Zaworek iglicowy ? no nie wiem, czy on się tak z dnia na dzień psuję, wcześniej wszystko było z nim w porządku. Zamówię nowy tłok, wstawię i zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 (edytowane) Najprawdopodniej wydasz zupełnie niepotrzebnie nowe pieniądze na nowy tłok. Te starcia to całkiem normalna sprawa, tłok jest fabrycznie grafitowany i celowo ta powłoka jest nakładana żeby starła się w czasie docierania. Nie widzę nic specjalnie niepokojącego w tym tłoku, tak może wygladać grafitowany tłok po chwili pracy, wytarcia z przodu i z tyłu a nie ruszone boki to normalna rzecz. Te buuuuuuuuuuuuuuuu i motocykl zdechł, jak łączę objawy z tego co piszesz to wcale nie wina tłoka tylko błąd w zasilaniu paliwem. Piszę to po to byś nie wydawał niepotrzbnie kasy i siedział dalej z problemem, dobra diagnoza to 3/4 sukcesu, a moim zdaniem wina wcale nie jest w tłoku. Wszystko co piszesz układa się na usterkę związaną z gaźnikiem. Rozumiem że sprzedawca Cię wnerwił i automatycznie szukasz przyczyny związanej z tym co Ci sprzedał, ale to chyba nie ten trop :) Pzdr. Edytowane 24 Marca 2010 przez jarek s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Zaworek szybko padnie jeśli zostawisz motocykl z niezakręconym kranikiem paliwa, ewentualnie jakiś paproch wpadnie. Bardzo możliwe że jest tak jak pisze jarek s. Jeśli tam było 50ml benzyny to silnik nie miał szans tego przepalić i stąd to buuuuu. To że tłok najbardziej zużywa się od ssania i wydechu to normalne, a od wydechu nawet szybciej. Wytarcie powłoki teflonowej to też nic wielkiego, choć u mnie była ona nie zdarta jeszcze po ok 10h jazdy. Chodzi o to czy w tym tłoku Namurze nie ma materiału cylindra wtopionego w płaszcz. Na zdjęciu słabo to widać. Do złożenia na tym czy nowym tłoku użyj dobrego oleju- nieskromnie- na ścianki cylindra. Ja zawsze robię tak że potem jeszcze po założeniu głowicy wlewam strzykawkę oleju na tłok i bez świecy kopię energicznie kilka razy by olej dostał się wszędzie. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specialized Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Rozumiem, ale z tego co mi wiadomo tłok do crossa się pasuje na 0.04-0.07 mm, ten jest spasowany na 0.09 mm. Z tym olejem to zrobię tak jak mówisz, tylko jakiego oleju używasz ? do skrzyni czy do mieszanki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Oleju mieszankowego daj, delikatnie żeby się rozprowadził. Jeśli chcesz wiedzieć dlaczego tłok, szczególnie jak jest zimny zużywa się głównie od strony wydechu i dolotu to wrzuć w wysdzukiwarkę "owalizacja tłoków", temat Ci się wyjaśni, dlaczego tak to wygląda. Trudno dawać rady na @, właściwie należałoby tego unikać ale obawiam się że ten tłok co masz to jest absolutnie zdrowy, szczególnie że zrobił pewnie nie więcej jak 15 min i raczej nie widzę na nim przytarć jakiś, zresztą na bardzo bogatej mieszance to przytrzeć silnik jest trudniej. Jeśli motocykl ma 50 ml mieszaniny benzyny z sadzą w kanale wydechowym to znaczy że jest coś co powoduje że sie po prostu zalewa i tu kładłbym nacisk żeby zweryfikować czy od tej strony jest absolutnie jak należy, bo nie ma bata żeby silnik dobrze i w ogóle chodził przy takich objawach. Pytanie o luz jaki teraz masz-w jaki sposób go sprawdzałeś? Wiesz, w zależności od tego w jakim miejscu mierzysz tłok to rózne wartości Ci wyjdą, tłok nie dość ze jest owalizowany to ma jeszcze delikatny kształt stozka który szpicem mierzy w górę. Nie to że wiesz robię przytyk do Twoich umiejetności, wiedzy, ale po prostu naprowadzam że moze coś nie tak w tym temacie jest i szkoda żebyś zamiast śmigać grzebał i wydawał jak w totolotku kasę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specialized Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Tłok ma wygrawerowane 53.95, a cylinder mi mierzyli średnicówką w takim zakładzie gdzie robią cylindry, tuleje itp. Rozumiem, że winą tego nie koniecznie jest tłok, ale skoro 4 selekcje tłoków różnią się tylko 0.04 mm, to wydaję mi się, że ważne jest spasowanie tłoka tak jak to powinno być zrobione. Być może jest tak jak mówisz, że dostaje za dużo paliwa, zawsze słaby dół miał ten motor, ale odpalał zawsze bez problemu i nigdy wcześniej tak znienacka się nie zamulił. Jak dostanę poprawnie spasowany tłok to złożę tak jak mówicie i zobaczymy, może jakieś nowe objawy dojdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.