Skocz do zawartości

problem z ustawieniem zapłonu wsk


tomura
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam mam następujący problem: pomimo iż mam iskrę nie odpala mi wsk 125 podczas sprawdzania ustawienia zapłonu za pomocą lampki zauważyłem ze pomimo rozwarcia styków przerywacza lampka nie gaśnie . gdy przerywacz jest rozwarty miedzy cewką zapłonową a magnetem pojawia się iskrzenie i lampka świeci dalej. czy tak to ma byc ? po sciągnieciu magneta i rozwarciu styków przerywacza lampka gaśnie. prosze o pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos musiales zle polaczyc badz jak napisano wczesniej masz zwarcie. Sprawdz dokladnie, umyj magneto benzyna ekstrakcyjna, wysusz, nastepnie sprawdz czy przerywacz jest odizolowany od obudowy i wowczas mozesz wziac sie za ustawianie zaplonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

aby sprawdzić cewkę, musisz odpiąć kabelek co idzie na młoteczek i musi być bez kondensatora, potrzebny ci jest prostownik 6V, minus podpinasz na masę a plusem "pocierasz" nie dotykasz o ten kabelek który idzie do młoteczka, i na samym przewodzie musi być iskra, będzie ona słaba i blada o ile cewka jest dobra :wink:

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto tez sprawdzic czy cewka nie ma przebicia do obudowy. Najelepszy bylby w tym celu miltimeter i wowczas mozesz sprawdzic i opornosc i przejscie.

Jezeli bedziesz robil jak sugeruje kolega WilQ_21 to sugerowalbym to robic z zaroweczka, istnije mniejsze prawdopodobienstwo zniszczenia uzwojenia cewki. Sprawdz czy ma przesjcie i czy nie ma zwarcia do obudowy, niestety ta metoda zwarcia pomiedzy uzwojeniami nie sprawdzisz, ale lepsze to niz nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też bolec do którego jest przyczepiona sprężyna przerywacza wraz z przewodami. Między każdym oczkiem przewodu musi być mała podkładka z tworzywa izolująca te przewody od siebie, między sprężyną a podstawą bolca też musi być podkładka i miedzy śrubą łączącą wszystkie te elementy też musi być podkładka aby nic nie stykało się z podstawą platynek. Śruba jest elementem który ma łączyć wszystkie przewody z przerywaczem i nic nie może stykać do masy.

 

Odległość magnesów magneta od biegunów cewki WN też musi być odpowiednia. Jeśli iskrzy to może masz krzywe magneto? Różne cuda spotykałem w zapłonach WSK/SHL ale iskrzenia między magnetem a cewką nigdy nie spotkałem.

 

Odepnij przewód "gaszenia" od przerywacza, który idzie wgłąb instalacji elektrycznej motocykla, w ten sposób wyeliminujesz możliwość zwarcia poza silnikiem.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie problem udało mi się rozwiązac, cewka zapłonowa delikatnie dotykała jednego magnesu magneta i przez to nie mogłem odpalic maszyny. wymieniłem podstawę iskrownika ustawiłem zapłon i teraz wszystko jest ok. dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...