Misiek5 Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Gratulacje vin, wreszcie masz to co chciałeś :biggrin: .Co do wymiany płynu hamulcowego to warto to zrobić z przyczyn opisanych wcześniej. Jaki rodzaj i producent - trudno powiedzieć :blink: . Wszystkie są higroskopijne więc trzeba uważać - w końcu to Twoje bezpieczeństwo.Oleje wymieniać warto przed sezonem - po zimie - ten sam olej do silnika i skrzyni (jedna komora). Co do wymianiy oleju w kardanie to zalecają co 50 tyś. -praktycznie to urządzenie jest bezobsługowe. Moja rada - jeżeli jednak będziesz wymieniał olej - wlej dokładnie tyle ile jest w instrukcji. Jeżeli trochę przesadzisz mogą być problemy. Miałem tak w innym moto - trochę przesadziłem (minimalnie) i później przelewało mi się odpowietrznikiem. Ciągle był usyfiony. :mad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac82 Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Wymieniam tylko olej w skrzyni (wal kardana według serwisu narazie nie ma sensu wymienić - moto ma realny przebieg ok.12000km), poniżej przesyłam to co dostałem w odpowiedzi na maila w kwestii przeglądu(w j.angielskim).Engine oil and filter - change Year o o o o oAir cleaner element - clean o oSpark plug - replace o o oThrottle control system and idle speed - inspect o o o oFuel hose and pipe (condition, leakage, damage and installation) - inspect o o o o o oRadiator hoses, connections - check Year o o o o oAir suction valve - inspect o o oBrake and clutch system (fluid level, leakage, hose installation and condition) Year o o o o o o o oFinal gear case oil level - inspect o oFinal gear case oil - replace o oWheel and tyre (condition, wear, damage and pressure) - inspect Year o o o o o o o oWheel bearing damage - inspect o o oBrake system (operation, fluid level, pad wear, hoses and light) - inspect Year o o o o o o o oFront forks / rear shock absorber oil leak and operation - inspect o o oSteering play - inspect Year o o o o oSteering stem bearings - lubricate 2 Years o oElectrical system (operation of switches and lights, headlight aim) - inspect Year o o o oGeneral lubrication - perform Year o o o oBolts, nuts, fasteners tightness - inspect o o o oBrake and clutch fluid - change 2 Years o oCoolant - change 3 Years o oFuel hose - replace 4 Years / 48 000 km oBrake and clutch master cylinder cup and dust cover - replace 4 Years oBrake master cylinder cup and dust seal, caliper piston seal and dust seal -replace4 Years o Jeśli chodzi o opony to model d220 to już dosyć wiekowy produkt, więc nie dziwi mnie trochę wycofanie z oferty, a ja wybralem metzelery z tego z względu, że miały wiele pochlebnych opinii. Jak przyjdą i założę to będę mógł więcej o nich napisać (o 8 letnich dunlopach wolę sie nie wypowiadać gdyż przez wiek opony opinia może mijać się z prawdą). Do Częstochowy również się wybieram ale do wypadu pozostało jeszcze trochę czasu więc jak już będzie bliżej tego terminu wtedy będzie można powiedzieć coś wiecej:) Vin jak byś miał jakies foto tych gmoli to byłbym wdzięczny, możesz nawet wysłać mi je na priv-a. Wymieniasz wszystkie płyni ze skrzynią i kardanem? Bo ja właśnie nad tym się zastanawiam. Zamontowanie Comandera to chyba konieczność aby ustawić odpowiednio wtryski do pustych wydechów. Z oponami to dobry wybór , Ja też przestanę kurczowo trzymać sie dedykowanych w 2002 roku, choć z wyczytanych wieści na temat D220 -nic ich nie zastępuje. Jedne opony mają lepsze trzymanie, drugie wytrzymałość, trzecie też się nie spłaszczały po paru tysiakach km, ale ta stara D220 miała to wszystko w sobie w rozsądnych proporcjach -oczywiście to wszystko z opinii użytkowników a nie mojej. Ja dzięki takiej lekturze próbuję się dookreślić i też planuję jazdę na spoko bez palenia gum itp.Mam takie gmole. Moto kupiłem zrobione na chopera i nim na niego wsiadłem sprzedający chciał się sam przejechać... efekt był taki, że moto leciało na boku ok 150 m a kierowca za nim miotany siłą bezwładności jak papierek na wietrze. Moto zap...ło po asfalcie -na boku oczywiście- z taką prędkością, że uciekłem do rowu. O dziwo uszkodzenia były nie wielkie bo moto ślizgało się właśnie na tym gmolu , który nie odstawał od silnika tylko był - jest zawinięty na dekiel, na podnóżku, który mocno przytarł, zjechał do połowy stopkę hamulca-a jest dość tęga i wreszcie tył jechał na twardej -dzieki Bogu- sakwie. Lekko szostały porysowane osłony wydechów ale takie zadrapania znikną po elektro polerze. Tak więc zdecydowanie te gmole Ci polecam.Świat jest mały więc myślę, że napewno się spotkamy- z kolegą planujemy wyjazd do Częstochowy wiosną na święconko maszyn, może tam? Dziś rejestruję motoi i wreszczie już kompletnie moje. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vin Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Udało mi sie tylko tyle zmienić???? Szkoda, że animacja nie działa...No nareszcie się ruszyło- Witajcie Panowie dziś krótko bo dopiero wróciłem do domu. Zdjęcia moto z gmolami zamieszczę w sobotę lub niedzielę.Specyfikacja luks -dzięki. Ja też-wracając do opon chyba wejdę w Metzeler 880, przynajmniej na razie się do tego skłaniam...Z tą stopką coś mi nie idzie...może krok po kroku jak wpisać moto?Czy ktoś ma serwisówkę do Kawy VN1500 MS rok2003 bo coś mnie korci aby samemu wymienić olej ale nie wiem jak dobrać się do filtra.Z góry za pomoc dziękuję. Mam garaż z kanałem więc w zasadzie nie ma przeciwwskazań -tylko jak?Na ra. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vin Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Mam nadzieję że pliki wejdą i da się otworzyć. To moje moto Kawa VN1500MS rok 2003.Dziś u nas -7 i trochę pojeździłem,he,he....tylko małe kółeczka wokół komina.Jak foty nie wejdą pokombinuję bo mogą być za duże. Miłego oglądania.To te gmole , o których pisałem. Dodam, że na razie go rozebrałem ze skór. I szukam siodła solówki. Jak nie znajdę to sam zrobię a tapicer obszyje.Opony -decyzja zapadła- Metzeler Marathon 880. Dalej grzebię w filtrach powietrza może coś podpowiecie. Jak to miło nasz temat zaznaczony jako gorący!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vin Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Mam nadzieję, że nie zraziły Was niewysiedziane pośladki?... A jeżeli tak to zmienię.Ani słowa krytyki moto, a może ktoś zna ten motocykl każde info mile widziane. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek5 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 vin, jak dorwiesz serwisówkę (po polsku) do swojej kawy to ja jak najbardziej jestem zainteresowany. Dysponuję tylko schematem elektrycznym do niego (typ P1). Jeżeli chcesz to daj znać to wyślę na jakiegoś meila.Na razie bazowałem na serwisówkach do MS 1600 ale są inne i elektryka też.Pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vin Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Jak tylko dorwę serwisówkę to na pewno się podzielę. Teraz czekam aż zima zelżeje i będę mógł pojechać na wymianę płynów i przedniej opony. Po omacku poznaję moto szkoda, że taki kłopot z tymi serwisówkami. Tak swoją drogą to czy można ją kupić czy tylko załatwić? A jeżeli kupić to za ile? Warto by wiedzieć.Jak nie będzie wyjścia to trzeba będzie powoli uczyć się wszystkiego w warsztatach patrząc na ręce mechanikom-chore to jakieś... A może APEL DO POSIADAJĄCYCH serwisówki -podzielcie się z nie mającymi bracia motocykliści-może i odpłatnie ale zawsze co Wy na to? Pozdrawiam Serdecznie. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Koledzy niestety nie ma serwisówek po polsku.I raczej nie będzie.Chyba że sami sobie przetłumaczycie. Są głównie po angielsku i do niektórych moto po niemiecku.Można pytać po serwisach,ale oni raczej nie dzielą się nimi. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vin Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Pieski świat... Mimo to nie odpuszczajmy. Może gdzieś coś wypali. A może to jest myśl Piter 1600 może nieudolnie ale przetłumaczyć za pomocą tłumaczy internetowych zawsze to jakiś punkt zaczepienia. Wiadomo, że te tłumaczenia nieraz to waga lekko pół śmieszna ale zawsze można coś wydedukować i w końcu lepsze to jak nic. Co wy na to? Można zobaczyć jak wypali niewielki fragment serwisówki w takim tłumaczeniu. Jak coś z tego zrozumiemy to jest jakiś punkt zaczepienia a jeżeli okaże się kompletnym g....m to zrezygnować z tego pomysłu. Niczego nie tracimy bo przecież nic nie mamy do stracenia...Pozdrowionka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Do swojego moto mam serwisówkę w formie książkowej.Ma ponad 600 stron.Więc przetłumaczenie to raczej się nie uda.Ale są obrazki ,a z nich wiele można się dowiedzieć. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vin Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Cholera nie myślałem, że jest tak obszerna . Ale chyba trzeba będzie się z tym zmierzyć.Szukam linków do wersji angielskiej może coś się da zrozumieć bo to jednak język techniczny. Zobaczę. Czy spotkaliście na tym forum jakieś linki do serwisówek nie po polsku? Jeżeli tak to Poproszę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac82 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Mam nadzieję że pliki wejdą i da się otworzyć. To moje moto Kawa VN1500MS rok 2003.Dziś u nas -7 i trochę pojeździłem,he,he....tylko małe kółeczka wokół komina.Jak foty nie wejdą pokombinuję bo mogą być za duże. Miłego oglądania.To te gmole , o których pisałem. Faktycznie temat mean streak-ów wyraźnie się ożywił:)Właśnie o takie gmole mi chodziło (oryginalne akcesoryjne kawasaki) i pewnie się na nie skuszę (chociaż w serwisie sa w okolicach 500 zł) ale nie zaburzają linii motocykla i spełniają swoją rolę. Siedzeni to chyba masz akcesoryjne, bo ma dosyć sporo miejsca dla pasażera, jak znajdziesz oryginalne to też będziesz zadowolony (wydaje mi się ,że spokojnie pasuje to tego moto i w tym przypadku duży ukłon dla konstruktorów moto,że takie założyli). Z serwisówką jest kłopot, chyba że z USA po angielsku (bo chyba tam był głowny rynek zbytu tego modelu), więc ja też dołączam sie do prośby że gdyby ktoś posiadał taką serwisówkę to chętnie się na nią zapiszę:) Ja już wyczekuje końca śniegów i pierwszych jazd (myślę że pierwsza będzie częstochowa), czekam jeszcze na komplet metzeler-ów i prowadzę moto na serwis aby w czasie sezonu mnie nie zawiódł:) Dodam, że na razie go rozebrałem ze skór. I szukam siodła solówki. Jak nie znajdę to sam zrobię a tapicer obszyje.Opony -decyzja zapadła- Metzeler Marathon 880. Dalej grzebię w filtrach powietrza może coś podpowiecie. Jak to miło nasz temat zaznaczony jako gorący!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek5 Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Ja tak jak pisałem bazuję na anglojęzycznej ale do ms 1600. Jest tam dużo fotek i to trochę pomaga ale to cały czas jest jazda na krawędzi bo nie wiesz czy czasem w 1500 nie jest inaczej i możesz sobie zrobić problem. Swego czasu szukałem po necie tej serwisówki ale niestety nie znalazłem nawet anglo czy niemieckojęzycznej. Jest problem :banghead: i diabli wiedzą jak go rozwiązać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac82 Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Witam, czy ktoś montował filtr k&n w miejsce standardowego filtru powietrza?? Czy uważacie ,że w zestawieniu wydech v&h, power commander oraz wcześniej wspomniany filtr przyniesie to jakieś efekty?? Nie zależy mi za bardzo na osiągach, wzrost spalania jest niepożądany;) zależy mi aby moto pracowało jak najlepiej... może ktoś bardziej doświadczony coś doradzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vin Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Misiek jak sie pod tą Twoją serwisówkę podłączyć? Lepsze to jak nic.Mac82 mój znajomy ma ten model filtra w Intruderze i chwali. Zaletą jest równa praca a jak coś przymula to go płucze i od nowa wszystko OK-mam nadzieję, że pytasz o ten metalowy?W jakim terminie w tym roku jest Częstochowa?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.