Skocz do zawartości

Rzęzienie łańcuszka rozrządu cb 750k


haku1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie podczas pracy na wolnych obrotach na biegu jałowym słychać rzęzienie z okolicy łańcuszka tego co jest pionowo od strony gaźników nie wiem jak on się fachowo nazywa, na wyższych obrotach hałas znika. Chciałbym wymienić ten łańcuszek ale nie mam pewności czy to nie jest może napinacz czy jest jakaś metoda żeby go sprawdzić (napinacz) bez konieczności rozbierania całej góry silnika? regulacja śrubami napinacza nie pomaga :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak w temacie podczas pracy na wolnych obrotach na biegu jałowym słychać rzęzienie z okolicy łańcuszka tego co jest pionowo od strony gaźników nie wiem jak on się fachowo nazywa, na wyższych obrotach hałas znika. Chciałbym wymienić ten łańcuszek ale nie mam pewności czy to nie jest może napinacz czy jest jakaś metoda żeby go sprawdzić (napinacz) bez konieczności rozbierania całej góry silnika? regulacja śrubami napinacza nie pomaga :evil:

 

Postaraj się o serwisówkę do tego modelu lub do CB750F BoldOr.

Tam jest samonapinacz z podtrzymaniem 1 śrubą.

Resztę zobaczysz na rysunkach w manualu.

Wystarczy napiąć łańcuszek.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam serwisówke w jezyku angielskim próbowałem napinać wg instrukcji ale na nie wiele to się zdało chyba ze źle coś robi, tam jest napisane ze popuścić dwie nakrętki dolna i górna odkręcić 1/2 obrotu i dokręcic i powinno sie samo ustawic, a mogła sie ta sprężyna co tam jest wyciągnąć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam serwisówke w jezyku angielskim próbowałem napinać wg instrukcji ale na nie wiele to się zdało chyba ze źle coś robi, tam jest napisane ze popuścić dwie nakrętki dolna i górna odkręcić 1/2 obrotu i dokręcic i powinno sie samo ustawic, a mogła sie ta sprężyna co tam jest wyciągnąć?

 

Napisałem że zobaczysz na obrazkach ale zapomniałem napisać abyś nie czytał tekstu.

W każdym manualu jest kilka błędów a wydawca broniąc się przed odpowiedzialnością umieszcza tekst o działaniu na własne ryzyko podczas korzystania z manuala.

Aby zrobić to prawidłowo należy zdjąć pokrywę zaworów oraz pokrywę alternatora.

Luzujesz śrubę blokującą napinacz a następnie kluczem nasadowym powoli kręcisz wałem korbowym o kilka stopni w prawo obserwując napinacz. Powinien wyraźnie wybrać luz łańcuszka i wtedy doktęcasz śrubę blokującą napinacz.

Przy okazji masz wgląd do górnego łańcuszka który możesz także napiąć.

Czasami trzeba obu napinaczom pomóc w napięciu łańcuszka pogrzebaczem.

I eto wsio :biggrin:

maszyna gwizda

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odwiedź dla pewności wrzucę skany z manuala tych śrub regulacyjnych żeby mieć pewność ze o tym samym mówimy. Pierwszy skan widok śrub od strony gaźników dwie śruby drugi od strony wydechów jedna śruba (B) z nakrętka kontrującą (A). Czy ma znaczenie kolejność napinania i czy postępowanie takie samo czyli kręcenie wałem z ruchem wskazówek itd??

 

http://zapodaj.net/68a930026f98.jpg.html

 

http://zapodaj.net/ece908ff7eaa.jpg.html

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy skan:

Zdejm pokrywę zaworów a następnie poluzuj te śruby z tyłu cylindrów i obserwuj napinacz a reszta czynności w/g wcześniejszego opisu.

Drugi skan przedstawia śrubę z kontrą napinacza górnego łańcuszka.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...