Skocz do zawartości

Simson - kierunkowskazy


Damiano_G_G
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Mam problem z kierunkowskazami w moim simsonie s51. Jak uruchomię motorek to kierunkowskazy działają, ale tylko przez chwilkę a w czasie jazdy nie. A jak motor stoi przez np. 3 godz i go uruchomię to działają ale tez przez chwilkę. Czyli jest gdzieś zwarcie, albo prąd gubi.!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, ze może to być przerywacz :bigrazz:

http://www.akf-shop.de/moser/s51-1c1.png

Tu na przyszłość masz schemat.

A nie mam zielonego pojęcia gdzie w Twoim pojeździ znajduje się przerywacz.

Będzie to zapewne czarna kostka z dwoma lub trzema wyprowadzeniami choć moze mieć inną formę np. aluminiowy cylinder.

Jeśli słyszysz charakterystyczne tykanie jak przez chwilę pracują to podążaj za dżwiękiem.

Edytowane przez monter75

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.akf-shop.de/moser/s51-1c1.png

Tu na przyszłość masz schemat.

To jest schemat S-51/1 produkowanego od 1989 roku z 12V instalacją elektryczną.

 

w samych S-51 stosowano różne instalacje żeby ustalić która jest twoja trzebaby ustalić dokładny model http://tezla.freehost.pl/html/motorowery_simson.html

 

S-51 ma przerywacz 2 pinowy w aluminiowej cylindrycznej obudowie zamontowany pod bakiem

S-51/1 ma przerywacz zintegrowany z układem ładowania czarne pudełko 4 piny z napisem ELBA montowany w puszce

Edytowane przez teslasim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a instalacje mam 12V..

tyle że nie seryjną albo kombinowaną

instalacje w Simsonach to nie jest prosta sprawa wystarczy powiedzieć że cewka WN występowała 12V przy zapłonie na przerywacza a 6V przy zapłonie elektronicznym niezależnie od napięcia na akumulatorze i błędem jest odczytywanie napięcia w instalacji po napisie na cewce pewniej poszukać w kloszach oryginalnie montowanych żarówek lub zajrzeć pod magneto cewki 12V mają cieńsze rdzenie niż 6V

 

skoro miałeś przerywacz pod bakiem oznacza to że seryjnie w twoim Simsonie była instalacja 6V i z dużym prawdopodobieństwem cewki pod magnetem dalej są na 6V ale radzą sobie z zasilaniem 12V odbiorników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to poprzedni właściciel przerabiał całą instalacje na 12V ponieważ większość żarówek i innych rzeczy jest na 12V. Dzisiaj ściągnąłem przerywacz z mojego simka i pisze na nim 12V.. A rozbierałem kiedyś prawy dekiel silnika i kolo magnetowe i wygląda mi na nowe ale nie wiem jak z cewkami;/

 

Panowie..!! Okazało się ze akumulator był taki slaby ze kierunkowskazy poświeciły tylko chwilkę i się rozładował:):) A jak motorek postał to się zdążył naładować z powrotem..;):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...