Skocz do zawartości

diesel wtrysk


_speedy_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Szukałem juz odpowiedzi w rożnych źródłach ale nigdzie nie mogę znaleźć.

Chodzi mi o to ze posiadam samochód z silnikiem diesel, samochód ten nie posiada komputera , jest wolnossący - tak ogolnie to mam corolle 2.0D(2C)

Jak w takim silniku następuje regulacja wielkości wtrysku ??

Bo w silnikach benzynowych to komputer analizuje sonde lambda - wiec oszukujac go mozna zubożyć mieszankę.

W nowszych dieslach następuje regulacja przez przepływomierz i nie wiem co jeszcze ale o tym są artykuły w internecie.

W obu powyższych tez możliwy jest brak wtrysku przy hamowaniu silnikiem a w moim nie ale to jedyna informacja jaka posiadam w tym temacie.

Wiec jeśli mogłby ktoś napisać mi jak wyglada regulacja wielkości wtrysku w silnikach takich jak mój byłbym wdzieczny.

Chce to wiedzieć bo ciekawi mnie jak teoretycznie wyglądało by to pod kątem steam/water injection czy HHO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmi to jakby regulacja odbywała się na poziomie pompy.Jestem likiem i wydawało mi się ze pompa moze regulować jedynie ciśnienie jakie wytwarza i to by sie zgadzało z powyższym postem.

Jednak co steruje otwarciem wtryskiwaczy ??W jaki sposób są one otwierane bo w innych konstrukcjach sygnał elektryczny z ECU powoduje otwarcie a tu ??

A wiec czy możliwe jest chwilowe zubożenie mieszanki ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO faktycznie jestes laikiem :bigrazz:

Wtryskiwacz otwierany jest cisnieniem paliwa, jest to tzw. cisnienie otwarcia. Wtryskiwacz na stacji kontrolnej ustawiany jest badz to podkladkami badz sruba regulacyjna, ktora wplywa na napiecie wstepne srezyny. Napiecie sprezyny jest proporcjonalne do cisnienia wtrysku, czyli cisnienia wytwarzanego przez pompe ktore otwiera wtryskiwacz i nastepuje w tym momencie wtrysk. Diesle na skutek swojej konstrukcji pracuja zazwyczaj na ubogiej mieszance (powietrza jest wiecej jak paliwa 1.4-1.6 lambda) jedynie podczas przyspieszania gwaltownego badz obciazania kiedy listwa paliwowa otwiera sie maksymalnie nastepuje wzbogacenie mieszanki. Diesel dostaje praktycznie w calym zakresie pracy tyle samo powietrza (mowimy o silniku niedoladowanym) jedynie zmienia sie ilosc dostarczanego paliwa, ktora w zwyklych pompach rzedowych regulowana jest ksztaltem tloczka i jego ustawienia w stosunku do otworku przelewowego.

Na poczatek tyle, jak cos jeszcze Cie zaintryguje badz czegos nei zrozumiesz to pytaj...

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thx za odpowiedź-jestem w pełni usatysfakcjonowany bo właśnie nie wiedziałem jak to jest.

Sadziłem ze działa to tak jak w silnikach benzynowych tylko pod wiekszym ciśnieniem czyli mniejwiecej tak http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...Wtryskiwacz.gif

W takim razie mam zagwostkę na jakiej zasadzie uzyskuje się zmniejszenie spalania przy hho czy instalacji dr gulaka bo przyrost mocy rozumiem ale zmniejszenia spalania bez ograniczenia dawki paliwa :icon_eek:

Edytowane przez wagabunda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thx za odpowiedź-jestem w pełni usatysfakcjonowany bo właśnie nie wiedziałem jak to jest.

Sadziłem ze działa to tak jak w silnikach benzynowych tylko pod wiekszym ciśnieniem czyli mniejwiecej tak http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...Wtryskiwacz.gif

W takim razie mam zagwostkę na jakiej zasadzie uzyskuje się zmniejszenie spalania przy hho czy instalacji dr gulaka bo przyrost mocy rozumiem ale zmniejszenia spalania bez ograniczenia dawki paliwa :icon_eek:

 

No uzyskac mozna mniejsze spalanie np poprzez zmiane komory spalania z dzielonych (wirowe, wstepne) na wtrysk bezposredni badz zwiekszenie cisnienia - dodajac turbine, wowczas z tej samej pojemnosci uzyskujemy wieksza moc przy relatywnie niewielkim przyroscie spalania. Wszystkie inne techniki polegajace na zmianie wtrysku, cisnienia, podzielanie dawek na kilka mniejszych wiaza sie ze zmiana ukladu wtryskowego, to samo jesli tyczy sie roznych rozwiazan turbosprezarek np. VGT poprawiajacych napelnienie cylindrow swiezym ladunkiem czy intercoolerow, zaworow upustowych etc. no ale to juz sa nowoczesne rozwiazania, ktore z pierwowzorem maja juz niewiele wspolnego...

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi bardziej chodzi o teoretyczna ocenę skuteczności działań typu dodatek mgły/wody/pary wodnej http://www.slowo.com.pl/?dod=11&id=6721 jest też o tym trochę filmów na youtube.

Na rożnych forach też prowadzone jest wiele burzliwych dyskusji.

Bo nawet jeśli pominiemy owe rozbicie wody na tlen i wodór(chodz przy wysokim ciśnieniu i temperaturze jest to możliwe-aczkolwiek nie znam dokładych parametrów wiec to zjawisko pomińmy) to para mieszana z powietrzem w kolektorze i następnie wprowadzana do cylindra zamienia się w mgłe (kontakt z metalowymi częściami , zimniejsze powietrze ) która odbierając cześć temperatury wynikającej ze spalenia ON gwałtownie zwiększa objętość zwiekszajac tym samym ciśnienie - ot taki silnik spalinowo-parowy.

Energia do wstępnego podgrzania wody jest pobierana od kolektora wydechowego a wiec magazynuje energie w normalnych warunkach tracona . Jest wiec moc w postaci siły pary ale gdzie oszczędność ??

W skali świata na ten temat jest podobno kilkadziesiąt patentów - czy wszystkie są tylko efektem wybujałej wyobraźni czy jednak coś w tym jest ?

 

Inną też kwestia jest reaktor elektrolityczny prowadzących do rozkładu wody na tlen i wodór (HHO, browning gas) .

Cześć osób donosi ze po zmianie przez emulatory sygnału z sondy lambda (zmniejszenie dawki paliwa) zyskuje sie oszczędności rzedu 30-50% lub przy innych ustawieniach dodatkowy zastrzyk energi.

Argumentem na obalenie oszczedności jest to iż silnik z alternatorem obciążanym przez taka instalacje (natężenie prądu płynącego do elektrod zależy od stężenia roztworu/użytej soli ale dla sprawnych instalacji wynosi średnio 5-20 A) spala więcej- lecz zwolennicy kontrargumentują w postaci zwiększenia wydajności (bazwo dla silnika iskrowego wynosi ona oko 30%) przez wspólne spalanie .

Można przecież również stosować dodatkowy akumulator dla reaktora - co przy aktualnych cenach prądu może być uzane za ekonomicznie uzasadnione .

 

Czy coś w tym jest ?

Edytowane przez wagabunda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Para wodna zwieksza mase ladunku doprowadzonego do cylindra a jej odparowanie powoduje wzrost cisnienia wiec i zapewne ma to sens.

Co do reszty to gdyby mialo to sens i bylo uzasadnione ekonomicznie to juz dawno zostaloby wprowadzone do samochodow jako rozwiazania polepszajace ich sprawnosc. Tyle mojej opini...

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiałem sie nad tym ale nie mogłem sie przekonać...

a wiec wyzsza moc przy nizszych obrotach = zmniejszenie obrotów w czasie jazdy= miejsze spalanie ??

A tak technicznie to czym moze grozić (awarje) dodanie pary do powietrza przez doprowadzenie do dolotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiałem sie nad tym ale nie mogłem sie przekonać...

a wiec wyzsza moc przy nizszych obrotach = zmniejszenie obrotów w czasie jazdy= miejsze spalanie ??

A tak technicznie to czym moze grozić (awarje) dodanie pary do powietrza przez doprowadzenie do dolotu

 

 

Wolniejsze obroty - mniejsza ilosc wtryskow w czasie - mniejsze spalanie - to chyba logiczne :wink:

 

Para = woda = korozja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym ze para musi być mocno przegrzana żeby nieść ze sobą realna energie. A taka parę nie tak łatwo wytworzyć transportować itp. Obecnie wtrysk wody stosuje się raczej do chłodzenia. Zbyt duża ilość doprowadzonej wody wpływa jednak fatalnie na skład spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym ze para musi być mocno przegrzana żeby nieść ze sobą realna energie. A taka parę nie tak łatwo wytworzyć transportować itp. Obecnie wtrysk wody stosuje się raczej do chłodzenia. Zbyt duża ilość doprowadzonej wody wpływa jednak fatalnie na skład spalin.

 

Poprawia i wplywa na redukcje rakotworczych NOx...

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak za to CO rośnie w oczach;] nie mówiąc o wodzie w wydechu i łączeniu się cząstek wody(pieprzony tlen jest aktywny) z ciężkimi pierwiastkami wytwarzając w ten sposób kwasy i zasady.

 

Zawsze ciekawiła mnie kwestia sterowania tym wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...