Skocz do zawartości

Jak zdjac klosze przedniej lampy w r1?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wie ktos moze jak zdjac klosz z lampy w r1 rn 04 bo niby sa takei zatrzaski ktore na pierwszy rzut oka wygladaja prostacko ale jesli sie za nie zabrac mocniej to raczej chyba sie polamia i nie wiem czy to fabrycznie jest tak montowane bo na mojej lampie sa w tych miejscach jakies klejenia jakby poxipolem a moto na 100% bezwypadkowe. Dodatkowo od strony polaczen zarowek z kablami sa po 2 srubki na kazdej lampie ale krecac nimi zamiast sie wykrecac obracaja sie tylko i za cholere nie chca wyjsc wiec nie wiem czy one tez trzymaja klosz czy sa dla picu. W serwisowce nie ma nawet o tym wzmianki wiec moze jest to czesc nierozbierlana ale to malo prwadopodobne tak mi sie wydaje.Che zalozyc ringi ale jak mam popsuc lampe to raczej zrezygnuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te śruby z tyłu lampy prawdopodobnie są do regulacji wysokości i kierunku świecenia.Szkło może być przyklejone,niekiedy podgrzanie połączenia pomaga.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha to przy okazji sobie rozlegulowalem lampy niezle jajca. Potrzebuje je zdjac zeby wlozyc ringi angels eyes ale jesli lampa ma sie rozwalic to dam sobie na luz.

 

Tyson nie wiem czy pamietasz ale kiedys miales mi wyslac zdjecia tego przerobionego plastiku pod rejestracje i calego wypelnienia pod siedzeniem jakbys byl laskaw mi je dostarczyc na maila bylbym bardzo wdzieczny hehehe :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz założyć ringi to musisz zdemontować lampę, wyjąć żarówki i rozgrzać ją np. opalarką czy suszarką - wtedy można ją otworzyć podważając przy zatrzaskach. Lampa seryjnie jest sklejona czymś o konsystencji smoły, po założeniu ringów ponownie trzeba rozgrzać jej obydwie części i złączyć - jak ten "klej" zastygnie to trzyma podobnie jak przed montażem.

Śrubki faktycznie są do regulacji, tu masz obrazek do R6, u Ciebie powinno być podobnie:

http://img12.imageshack.us/img12/3554/headlightw.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz założyć ringi to musisz zdemontować lampę, wyjąć żarówki i rozgrzać ją np. opalarką czy suszarką - wtedy można ją otworzyć podważając przy zatrzaskach. Lampa seryjnie jest sklejona czymś o konsystencji smoły, po założeniu ringów ponownie trzeba rozgrzać jej obydwie części i złączyć - jak ten "klej" zastygnie to trzyma podobnie jak przed montażem.

Śrubki faktycznie są do regulacji, tu masz obrazek do R6, u Ciebie powinno być podobnie:

http://img12.imageshack.us/img12/3554/headlightw.jpg

 

Wybacz ale to jest Forum Motocyklowe a nie Forum Reźbiarzy im.Wita Stwosza.

Reflektor przedni tego motocykla jest monolitem i nie powinno się go rozbierać na kawałki.

Jest to technologiczna całość poskładana na maszynie z dużą dokładnością.

Wyjęcie szkła i ponowne zamontowanie spowoduje zmianę kąta świecenia i rozmycie strumienia światła.

 

Podana przez Ciebie metoda naprawy doprowadzi do zniszczenia całego reflektora.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to widze ze sporo kombinowania wiec dam spokoj chociaz lampa od angola wiec jak bede cierpial na zwiekszona ilosc gotowki to moze ja rozbiore i kupie "normalna" lampe hehe. Dzieki wsyztkim za pomoc teraz musze tylko lampy ustawic z powrotem :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz ale to jest Forum Motocyklowe a nie Forum Reźbiarzy im.Wita Stwosza.

 

Padło pytanie jak zdjąć klosz - jeśli masz wątpliwości polecam Ci lekturę pierwszego posta w tym temacie.

Ja odpowiedziałem jak to zrobić, aby założyć ringi. I tyle.

 

Wyjęcie szkła i ponowne zamontowanie spowoduje zmianę kąta świecenia i rozmycie strumienia światła.

 

O ile dokładnie zmienia się ten kąt, zakładając, że wszystko wskoczyło dokładnie w zatrzaski i precyzyjnie do siebie przylega podobnie jak miało to miejsce przed demontażem? Jak to zmierzysz i czym?

Swoją drogą Zejczak i tak pozmieniał ustawienia kręcąc śrubkami i teraz wymaga to korekty!

 

Podana przez Ciebie metoda naprawy doprowadzi do zniszczenia całego reflektora.

 

Czym dokładnie objawia się to zniszczenie przy założeniu, że wszystko jest poskładane możliwie dokładnie a reflektor działa i jest wyregulowany (góra/dół, prawo/lewo) ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło pytanie jak zdjąć klosz - jeśli masz wątpliwości polecam Ci lekturę pierwszego posta w tym temacie.

Ja odpowiedziałem jak to zrobić, aby założyć ringi. I tyle.

O ile dokładnie zmienia się ten kąt, zakładając, że wszystko wskoczyło dokładnie w zatrzaski i precyzyjnie do siebie przylega podobnie jak miało to miejsce przed demontażem? Jak to zmierzysz i czym?

Swoją drogą Zejczak i tak pozmieniał ustawienia kręcąc śrubkami i teraz wymaga to korekty!

Czym dokładnie objawia się to zniszczenie przy założeniu, że wszystko jest poskładane możliwie dokładnie a reflektor działa i jest wyregulowany (góra/dół, prawo/lewo) ?

 

W ten właśnie sposób powstają mity o możliwości naprawy wszystkiego.

Założymy dla Ciebie nowy dział "Pomysłowy Dobromir przy Motocyklu" i będziesz doradzał jak przerabiać angielskie reflektory.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Założymy dla Ciebie nowy dział "Pomysłowy Dobromir przy Motocyklu" i będziesz doradzał jak przerabiać angielskie reflektory.

 

No tak, jak się nie potrafi rzeczowo odpowiedzieć na moje pytania to można zawsze odpisać w ten sposób :icon_mrgreen:

 

PS. Obecny układ działów jest OK więc nie trzeba zmieniać, przyzwyczaiłem się :icon_mrgreen:

PS2. Pomysłowym Dobromirem raczej nie jestem, odpisałem głównie na podstawie różnych instrukcji, PDF'ów i innych materiałów które dostarczają sprzedawcy ringów do R6/R1 w Polsce i za granicą (PDF ze sklepu w UK). To, czy metoda jest OK niech każdy oceni sam (a jeśli się ją podważa to wypadałoby rzeczowo odpowiadać co Cię jak widzę przerosło - szkoda, chętnie bym poczytał).

 

Jak dla mnie EOT.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...