Skocz do zawartości

NEW CB1000R ;-)


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrałem BMW K1300S, a co zaważyło, hmmm przede wszystkim wiecej kucy bo lubie poodkręcać, i to czego nie dają inni producenci- elektroniczna regulacja zawieszenia, kontrola trakcji, zmieniacz biegów, b.dobre recenzje w testach, no i dobra ochrona przed wiatrem a z tym już sie nawalczyłem na moto. Ale jak dla mnie CB1000R - zajebisty sprzęt, niekiedy spoglądam w salonie i wzdycham ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A napiszę :)

Kupiłem w kwietniu. Przesiadłem się z Horneta PC41. Po zrobieniu ok. 5000 km mogę napisać, że nie żałuję ani złotówki wydanej na ten sprzęt. Jest to sprzęt idealny pod warunkiem , że się jeździ samemu. Pasażer może jeździć jeździ na tym tylko i wyłącznie za karę. Porównując do Horneta , honda CB1000R chatakteryzuje się:

+ gigantycznym kopytem ;)

+ mniej kutluralny silnik (hornet to równiutko pracująca 600-tka, cb1000r jest bardziej 'chrapliwy' i narowisty)

+ spala ok. litr więcej na 100km (chociaż mój sprzęt raczej mało pali w porównaniu do wypowiedzi na forach, bo nie udało mi się 7 litrow/ 100 km przekroczyć podczas ostrego ciśnięcia na trasie)

+ lepsza geometria jak dla mnie, dużo lepiej mi się tym składa w zakręty

+ C-ABS to bajka tylko trzeba się w głowie odblokować i umieć z całej siły wcisnąć klamkę np. na mokrym. To działa i ratuje tyłek !

+ idzie na gumę z gazu przy 4 tys rpm (hornet jakies 3-4 tys. wyzej potrzebuje)

+ w mieście od świateł do świateł jednoznacznie ucina dyskusje z niemal wszystkimi plastikami ;-)

+ w trasie do oraz po Chorwacji sprawdził się idealnie

+ moim zdaniem nie nadaje się na pierwszy sprzęt kompletnie. Szczególnie na fabrycznych Bridgestonach, które na zimno zachowują się bardzo słabo i można sobie zrobić kuku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zgadzam sie ze wszystkimi powyższymi +.

Minus jest tylko jeden - ale tylko dla kogoś kto chce sie wybrac dalej - bez dodatkowej owiewki jest ciągła walka z wiatrem oraz muchy. Kilogramy much. Wszędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Nie chciałem zakładać nowego tematu. Niedługo zaczynam nowy sezon, a że maszyna nowa, to zbliża się wymiana oleju. Zalecany w CBR wg instrukcji jest 10w-30. To co znajomi na innych forach pisali, że ten oryginalny rzadko jest lany przez serwis (4storke motorcycle oil od Hondy) i zazwyczaj zastępowany olejami 10w40. Rozmawiałem prę dni temu w serwisie i w sumie nie odpowiedziano mi wprost jaki byłby nalany przez nich olej, coś tam gość przebąkiwał o Castrolu 4T 10W40., bo podobno ten oryginalny bardzo drogim olejem jest (96 PLN , albo i więcej za litr). Moje pytanie jest takie, czy rzeczywiście trzymać się lepiej wytycznych serwisówki, czy można sobie odpuścić i zalać tańszy Castrol, czy Motul? W sumie jeżeli chodzi o oleje z lepkości 10W30 znalazłem niewiele. Produkuję je Repsol, Amsoli (nic mi nie mówi), Panolin. Ten ostatni rkomenduje się do Hondy. Czy ktoś z kolegów ma jakieś doświadczenie z tym ostatnim?, Czy rzeczywiście lepiej nic nie kombinować i zdać się na serwis? Mam jeszcze trochę czasu więc mógłbym sobie przygotować sam ten serwis.

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według i strukcji mojej hondy producent zaleca taki olej w tym klimacie, ale nie może zabraniać stosowania innych olejów np. 10W-40 wg API. Zależnie od klimatu, w którym eksploatowany jest pojazd.

Ponadto rekomendacja takiego a nie innego oleju pociąga za sobą optymalne wyniki czystości spalin i konsumpcji paliwa.

Ten drugi parametr jest odpowiedzialny za lepkość oleju w warunkach pracy oleju, i im mest on wyższy tym wyższa lepkość oleju, co przekłada się też na inne elementy : grubszy film smarny ale też nieco większe opory pracy silnika i nieznacznie większe spalanie.

Osobiście nieprzejmowałbym się tym i lał olej z jak najwyższej półki (syntetyk) a zwiększenie o jedną klasę w tym przypadku uznałbym za nic nie znaczącą.

Edytowane przez jacekj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...