wojtek425 Opublikowano 24 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2009 Koleżanki, Koledzy, Niedługo motobazar w Krakowie. Chcę tam kupić nowy cylinder do AWO Sporta, bo może nie będę musiał tulejować. Czy macie doświadczenia z kupowaniem takich gratów na łóżeczku polowym? Brać ze sobą suwmiarkę? na co zwracać uwagę? Z góry dziękuję Wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 25 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2009 Koleżanki, Koledzy, Niedługo motobazar w Krakowie. Chcę tam kupić nowy cylinder do AWO Sporta, bo może nie będę musiał tulejować. Czy macie doświadczenia z kupowaniem takich gratów na łóżeczku polowym? Brać ze sobą suwmiarkę? na co zwracać uwagę? Z góry dziękuję Wojtek Czy uda ci się kupić "nowy" czy tylko inny cylinder to zupełnie dwie różne kwestie. Te pierwsze racze nie występują w przyrodzie. Te drugie, czyli używane do szlifu, charakteryzują się różnym stopniem zużycia. Musisz zmierzyć średnicę otworu w cylindrze suwmiarką i określić w ten sposób jaka jest różnica w stosunku do nominału. Trzeba szukać jak najbardziej zbliżonego, w którym nie występują wżery, rysy podłużne lub poprzeczne itp. uszkodzenia na gładzi. Jeśli wiesz jakie są średnice nad wymiarowych tłoków, to szukasz cylindra o ok. 0,1 mm mniejszej średnicy niż któryś z tłoków nad wymiarowych. O przydatności dla twoich potrzeb decydować też może stan zewnętrzny cylindra, tzn. czy nie ma ułamań żeber itp. A tak z ciekawości, nie masz żadnego cylindra czy nie nadaje się do regeneracji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek425 Opublikowano 25 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2009 Czy uda ci się kupić "nowy" czy tylko inny cylinder to zupełnie dwie różne kwestie. Te pierwsze racze nie występują w przyrodzie. Te drugie, czyli używane do szlifu, charakteryzują się różnym stopniem zużycia. Musisz zmierzyć średnicę otworu w cylindrze suwmiarką i określić w ten sposób jaka jest różnica w stosunku do nominału. Trzeba szukać jak najbardziej zbliżonego, w którym nie występują wżery, rysy podłużne lub poprzeczne itp. uszkodzenia na gładzi. Jeśli wiesz jakie są średnice nad wymiarowych tłoków, to szukasz cylindra o ok. 0,1 mm mniejszej średnicy niż któryś z tłoków nad wymiarowych. O przydatności dla twoich potrzeb decydować też może stan zewnętrzny cylindra, tzn. czy nie ma ułamań żeber itp. A tak z ciekawości, nie masz żadnego cylindra czy nie nadaje się do regeneracji? Dziękuję za odzew, Właśnie tak rozumiem nowy w cudzysłowie :). Szukam innego cylindra bo mój obecny jest już tulejowany (podobno tuleją od skody 1000 MB) a chciałbym wrócić do część "awowskich". poza tym moj cylinder ma dospawany kawałek ułamanego żeberka (dość niefachowo) i wżery w tulei. Pewnie dało by się ratować ten cylinder, ale moze zaoszczędzę kupując inny i szlufując, zamiast wciskać nową tuleję do obecnego. Pozdrawiam Wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.