Gość brys Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Regulator napięcia jest zbudowany z diody zenera i opornika. Bullshit. (...) kiedy z kostki wyjme czerwony kabelek to nie pali mi bezpiecznika ale nie ma tez ladowania, kiedy sprawdzam miernikiem napiecie to nie wychodzi nic z regulatora... moze jest uszkodzony??? (...) Kiedy wyjmiesz kabelek z kostki i odpalisz regulator bez obciążenia to masz duże szanse, że rzeczywiście będzie spalony po takim manewrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
styka Opublikowano 15 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 czyli co mam rozumiec ze regulator odpalony bez obaciazenia sie pali?? cos w stylu wyjecia aku podczas pacy silnika??? jak to jest w konkretnym modelu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 Moze to zrobic, ale nie musi. Dlatego zawsze sprawdzasz napiecie ladowania na klemie aku, a nie na kablu regla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Może to zrobić, ale nie musi. Regulator działa przez zwieranie do masy "nadmiaru napięcia". Matematycznie to trochę inaczej będzie wyglądało, ale dla zrozumienia zasady można to tak wytłumaczyć. Kiedy odłączasz obciążenie to nadmiarem staje się cała moc cewek, którą normalnie odbiera akumulator i inne elementy. Można to też elektronicznie opisać, ale to nieodpowiednie forum i towarzystwo czasem nie rozumie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.