MOC Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Jakby ci tu powiedziec :icon_rolleyes: oryginalny wyglada o wiele lepiej... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Titi Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 (edytowane) narazie zrodzil sie pomysl i zbieram wszelkie info na tenze temat :) a z wykonaniem zobaczymy co i jak . nie koniecznie musi to byc silnik od japonca i nie koniecznie musi byc wsadzony jakis wielki silnik badz jakies inne badziwie poprostu narazie info na ten temat a potem bede plany teraz sa raczej szkice planow ale spoko luz rozumeim o co chodzi :crossy: Pomysł jest nie realny. Po pierwsze nie włożysz obcego silnika nie demolując ramu no i ten łańcuch nie z tej strony koła. Po drugie rozpędzić się rozpędzisz, a jak się zatrzymasz nie przerabiając hamulców na Jankowskich raczej nie bardzo. Po trzecie Janek nie jest przystosowany do prędkości powyżej 100km/godz przód zaczyna startować. Szkoda Janka, jak chcesz to sprzedam ci niedrogo ramę GPZ-ta 1100, tnij ją do oporu. Witam Przedstawiam foto mego junaka, zbudowany 15 lat temu , inne czasy, inne realia, prosze nie pisac typu ze zniszczyłem ramę poniewaz nie jest to forum co kto pociął i zniszczył, W tamtych czasach gdy nie było netu, brak kasy, a człowiek chciał miec cos indywidualnego, na miarę swoich mozliwosci, powiem tak " tamten klimat tamten luz" popieram ludzi co maja własne pomysły i chetnie sie nimi dziela, a propo rame od junaka kupiłem na allegro za chyba 250 PLN, wiec juz mam dwie pocięta i nie, Jezli ktos cos przerabia to chyba ma do tego prawo w koncu robi to za swoja kase. Wklejam link prosze o krytykę http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e11089933b521083.html Przedstawiłeś nam coś na podzespołach Junaka :banghead: Edytowane 8 Października 2009 przez Titi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 (edytowane) (...) Wklejam link prosze o krytykę http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e11089933b521083.html O gustach się nie dyskutuje, ale po jaką cholerę robic motocykl który nie skręca, więc nie daje takiej frajdy jak skręcający? Jednak lepiej, że jeździ w takiej formie, niż surowiec miałby rdzewieć w garażu jak u wielu dyskutantów. Odpowiadając autorowi wątku, trzeba się zastanowić czy: - Junak będzie hamował? - znany jest zgrubny kosztorys budowy? - dana rama jest prosta i wolna od pękięć? - nie taniej wyjdzie kupno np. Suzuki GN400 i pomalowanie w stylu PRL, czyli np. czarny ze złotymi szparunkami? Jesli jest możliwość, to należałoby dokonywać cierpliwie przymiarek różnych silników do ramy Janka. Najmniej kłopotów będzie z singlem, co pozwoli zachować charakter maszyny. Co do mocowania w ramie, to wbrew pozorom przednie mocowanie silnika w Janku, doskonale nadaje się do zastosowania przejściówki/adaptera, bez ingerencji w samą ramę. Górne mocowanie silnika, czyli głowicy do rury grzbietowej, także pozwala na uniknięcie przeróbki ramy. Tylne mocowanie, gdzie w oryginale wystepują dwie długie szpilki o duzym rozstawie, także pozwala na zachowanie oryginału. Jest kilka motocykli, np. XS400 ohc, gdzie wszystkie mocowania silnika w ramie są z wykorzystaniem elementów przejściowych niezwiązanych trwale z ramą. Zatem nie krzyczmy o konieczności zmian w junakowej ramie. Zmiana strony łancucha, z prawej na lewą, wyeliminuje linkę hamulca tylnego. Z silników japońskich można brać pod uwagę: GN400, XT250 i 350, SR400 i 500, ewentualnie z twinów XS250, 400 i 360, GS400, 425, 450, CB250, 400, 450. Powodzenia życzę i trzymam kciuki za bezpieczeństwo konstrukcji i estetykę, pozwalającą zachować charakter oryginału. Tomek :icon_biggrin: Edytowane 8 Lutego 2010 przez Tomek Kulik Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.