Skocz do zawartości

Proszę o POMOC! Aprilia 125ccm futura KILKA PYTAŃI PROBLEMÓW


APRILIA_RS_125
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam kilka problemów z Aprilią i pytań dotyczących tego motocykla.

Rok produkcji 93 pojemność 125ccm w dowodzie wbite APRILIA 125 GE

a na lakierze (jeszcze oryginalny ) rs!

 

Problemy:

1---Motocykl chodzi na 1,5tys obrotów próbowałem regulować gaźnik nie pomogło czasem jak coś mu "odbije" wejdzie na 4-5tys i 5razy lepiej się zbiera (wyszyściłem gaźnik świece i filtr powietrza przed ustwianiem gaźnika

 

2--- Po zgaszeniu silnika jak kręci jeszcze wałem słychać lekkie ocieranie się stali w okolicach silnika!

 

3--- Jechałem 140km/h i zblokowało mi tyle koło! Co mogło być przyczyną (ledwo udało mi się zapanować na motocyklem) łańcuch jest moim zdanie bardzo mało naciągnięty! Gdzie znajdują się napinacze?

 

4---Chciałem dzisiaj wymienić płyn hamulcowy tylni ,było go może 2 korki i strasznie brudny wyleciało dużo "śmieci" / rdzy i nie wiadomo czego! Po zalaniu nowego płynu (na 100% dobrego) tylni hamulec nie działa wcale nie hamuje! (przedtem nie było żadnych z nim problemów) możliwe że muszę wymienić pompę ? (odpowietrzałem go dobre 3godz nic to nie dało litr płynu się zmarnował i tyle!) z pomp tak jakby delikatnie ciekł płyn przedtem nic się nie działo!

 

5--- Posiada może ktoś schemat instalacji elektrycznej do tego motocykla? Bardzo bym prosił!

 

Myślę że nie zapomniałem o niczym

Z GÓRY DZIĘKUJE ZA KAŻDĄ POMOC

POZDRAWIAM WSZYSTKICH MOTOCYKLISTÓW

SZEROKOŚCI!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A długo masz tego potwora? Jaki ma przebieg?

 

Co z filtrem paliwa i powietrza?

Jaki stan gaźnika? Ja na ten przykład miałem niegdyś Etkę 150 o zaledwie 5 lat starszą, gaźnik był tak wyjechany, że regulację trzeba było przeproawdzać co jakiś czas ponownie.

 

Zblokowało koło, no ładnie, a kto kazał Ci tyle jechać? Ja zawsze myślałem, że na karcie motorowej to można o te 95km/h mniej, ale widocznie się myliłem.

Mam nadzieję, że nie jesteś kolejnym "młodym gniewnym".

 

Hamulec możesz odpowietrzyć, odkrecając górny korek i zostawiając to np: na kilka godzin. Najlepiej byłoby obejrzeć cały układ hamulcowy od A do Z.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem jakiś tydzień temu.Przebieg niecałe 25tys ale kompresję mam słabą można ręką przekręcić wał bez żadnych problemów jak ściągnąłem wydech z kolankiem tłok był trochę przerysowany.

Gaźnik wydaję się być w dobrym stanie. Już wiem dlaczego zblokowało mi koło wypadł mi bieg... dlatego ,że na podnóże na której znajduję się nóżka do zmiany biegów była pęknięta pospawałem już...

Nie nie jestem "młodym gniewem" :bigrazz: poprostu chciałem zobaczyć ile poleci i tak jeszcze miałem spory zapas pod manetką i 2 biegi do wrzucenia.

Byłem przed chwilą u mechanika kazał mi rozebrać cała pompę kupić rozpuszczalnik NITRO i wszystkie gumowe przedmioty "namoczyć" przez 5min zobaczymy w pon. bo dzisiaj już nie mam gzie tego kupić.

Z pompy ucieka ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A długo masz tego potwora? Jaki ma przebieg?

 

Co z filtrem paliwa i powietrza?

Jaki stan gaźnika? Ja na ten przykład miałem niegdyś Etkę 150 o zaledwie 5 lat starszą, gaźnik był tak wyjechany, że regulację trzeba było przeproawdzać co jakiś czas ponownie.

 

Zblokowało koło, no ładnie, a kto kazał Ci tyle jechać? Ja zawsze myślałem, że na karcie motorowej to można o te 95km/h mniej, ale widocznie się myliłem.

Mam nadzieję, że nie jesteś kolejnym "młodym gniewnym".

 

Hamulec możesz odpowietrzyć, odkrecając górny korek i zostawiając to np: na kilka godzin. Najlepiej byłoby obejrzeć cały układ hamulcowy od A do Z.

 

Sorry, ale za takie porady dziekujemy...

Od kiedy motorower ma pojemnosc 125cm?

 

Do zalozyciela tematu:

1. Jak go "regulowales"? Tam sa 2 srubki. Jedna od skladu mieszanki a druga od wolnych obrotach - ktora regulujesz jakie maja byc wolne obroty. To nia powinienes krecic - jest charakterystyczna, bo ma na koncu "pokretlo" - nie potrzebujesz srubokreta. Jesli kreciles ta druga to sciagnij serwisowke przeczytaj ile powinno sie wkrecac ja i tak zrob.

 

2. Na odleglosc mysle ze nikt tego nie zlokalizuje.

3. Bieg jak wypadnie to raczej na luz, a nie blokuje kolo... chyba ze przeskoczyl nizej i nie zablokowalo, ale zwolnilo.

4. Zapowietrzyles uklad hamulcowy. Nie wiem czemu "zmarnowales" litr plynu... Czytales cos wczesniej o tym?

Najprosciej zalac od dolu - Idziesz do apteki, kupujesz najwieksza strzykawke (taka naprawde duza z gumowa nakladka), napelniasz plynem hamulcowym i wpychasz przez odpowietrznik. Pilnujesz zeby plyn nie wylecial ze zbiorniczka na gorze. A jak chcesz dalej odpowietrzac to tematow o odpowietrzaniu bylo duzo.

 

Plyn hamulcowy jest higroskopiny, dlatego nie mozna go pozostawiac z odkreconym wieczkiem.

5. Sciagnij serwisowke. Przyda sie przy kazdej wykonywanej czynnosci.

 

Zabrales sie za robote bez zadnej wiedzy?

 

ps. mechanik samochodowy czy motocyklowy? Probowal chociaz odpowietrzyc? Czy na odleglosc tak wywnioskowal?

Edytowane przez jimi11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kręciłem dobrą po motocykl przedtem nie mógł z miejsca ruszyć.Mechanik samochodowy "szef" chodzę na praktyki do niego,nie próbował nic robić powiedziałem mu ,że trochę płyn wycieka odpowietrzałem ,czyściłem pompę i kazał mi kupić ten rozpuszczalnik kupić i potrzymać uszczelki od pompy przez 5min w nim.

A mógłbym prosić o servisówkę jakiś link lub coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kręciłem dobrą po motocykl przedtem nie mógł z miejsca ruszyć.

 

Przy ruszaniu to i tak musisz dodac gazu przeciez. W serwisowce sa obroty jakie maja byc na biegu jalowym. A serwisowki poszukaj na forum w dziale "dane techniczne...".

Najpierw sprobuj odpowietrzyc ten hamulec, a potem dopiero bierz sie za rozbieranie pompy. Proponuje Ci sprobowac napelnic od dolu.

Skoro hamulec dzialal przed wymiana plynu, a teraz nie to znaczy ze sie zapowietrzyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz że podczas jazdy zblokowało ci koło najprawdopodobniej złapał tłok, nie masz kompresji, słychać tarcie metalu, nie da sie ustawić gaźnika, widać rysy na tłoku , nie kręć z tym gaźnikiem nic tylko ściągaj cylinder pewnie nie zła sieka tam jest, możliwe że pękł pierścień, nie ustawisz gaźnika w takim stanie ściągaj cylinder i nie próbuj go nawet odpalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gdyby pękł pierścień nie ruszył bym prawdopodobnie z miejsca ,a on wkręca się teraz ładnie na obroty wystarczyło podregulować gaźnik z odpalaniem też nie mam żadnych problemów temperatura nie większa niż 70stopni nawet specjalnie dolałem trochę oleju do benzyny żeby się upewnić ,że jest smarowanie.

Szczerze to i tak mam zamiar robić generalny remoncik przez zimę....tzn co mam na myśli jakiś nowy lepszy tłoczek z pierściąkami szlif cylka jakieś łożyska z górnej półki na wał bo na tym oszczędzać nie wolno nowy napęd simeringi uszczelki klocki tarcze może jeszcze lakier...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale za takie porady dziekujemy...

Od kiedy motorower ma pojemnosc 125cm?

 

Jasne, że tulu nie ma, chciałem koledze zwrócić uwagę na coś innego.

Znam kilka osób co mają/mieli Aprilie mniejsze lub większe, i pierwszym problemem jak dla mnie jest to, jakim prawem mogą czymś takim jeździć? Ok, ale to nie na temat :cool: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...