APRILIA_RS_125 Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Witam mam kilka problemów z Aprilią i pytań dotyczących tego motocykla. Rok produkcji 93 pojemność 125ccm w dowodzie wbite APRILIA 125 GE a na lakierze (jeszcze oryginalny ) rs! Problemy: 1---Motocykl chodzi na 1,5tys obrotów próbowałem regulować gaźnik nie pomogło czasem jak coś mu "odbije" wejdzie na 4-5tys i 5razy lepiej się zbiera (wyszyściłem gaźnik świece i filtr powietrza przed ustwianiem gaźnika 2--- Po zgaszeniu silnika jak kręci jeszcze wałem słychać lekkie ocieranie się stali w okolicach silnika! 3--- Jechałem 140km/h i zblokowało mi tyle koło! Co mogło być przyczyną (ledwo udało mi się zapanować na motocyklem) łańcuch jest moim zdanie bardzo mało naciągnięty! Gdzie znajdują się napinacze? 4---Chciałem dzisiaj wymienić płyn hamulcowy tylni ,było go może 2 korki i strasznie brudny wyleciało dużo "śmieci" / rdzy i nie wiadomo czego! Po zalaniu nowego płynu (na 100% dobrego) tylni hamulec nie działa wcale nie hamuje! (przedtem nie było żadnych z nim problemów) możliwe że muszę wymienić pompę ? (odpowietrzałem go dobre 3godz nic to nie dało litr płynu się zmarnował i tyle!) z pomp tak jakby delikatnie ciekł płyn przedtem nic się nie działo! 5--- Posiada może ktoś schemat instalacji elektrycznej do tego motocykla? Bardzo bym prosił! Myślę że nie zapomniałem o niczym Z GÓRY DZIĘKUJE ZA KAŻDĄ POMOC POZDRAWIAM WSZYSTKICH MOTOCYKLISTÓW SZEROKOŚCI! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ETZ Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 A długo masz tego potwora? Jaki ma przebieg? Co z filtrem paliwa i powietrza? Jaki stan gaźnika? Ja na ten przykład miałem niegdyś Etkę 150 o zaledwie 5 lat starszą, gaźnik był tak wyjechany, że regulację trzeba było przeproawdzać co jakiś czas ponownie. Zblokowało koło, no ładnie, a kto kazał Ci tyle jechać? Ja zawsze myślałem, że na karcie motorowej to można o te 95km/h mniej, ale widocznie się myliłem. Mam nadzieję, że nie jesteś kolejnym "młodym gniewnym". Hamulec możesz odpowietrzyć, odkrecając górny korek i zostawiając to np: na kilka godzin. Najlepiej byłoby obejrzeć cały układ hamulcowy od A do Z. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
APRILIA_RS_125 Opublikowano 5 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Kupiłem jakiś tydzień temu.Przebieg niecałe 25tys ale kompresję mam słabą można ręką przekręcić wał bez żadnych problemów jak ściągnąłem wydech z kolankiem tłok był trochę przerysowany. Gaźnik wydaję się być w dobrym stanie. Już wiem dlaczego zblokowało mi koło wypadł mi bieg... dlatego ,że na podnóże na której znajduję się nóżka do zmiany biegów była pęknięta pospawałem już... Nie nie jestem "młodym gniewem" :bigrazz: poprostu chciałem zobaczyć ile poleci i tak jeszcze miałem spory zapas pod manetką i 2 biegi do wrzucenia. Byłem przed chwilą u mechanika kazał mi rozebrać cała pompę kupić rozpuszczalnik NITRO i wszystkie gumowe przedmioty "namoczyć" przez 5min zobaczymy w pon. bo dzisiaj już nie mam gzie tego kupić. Z pompy ucieka ciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 (edytowane) A długo masz tego potwora? Jaki ma przebieg? Co z filtrem paliwa i powietrza? Jaki stan gaźnika? Ja na ten przykład miałem niegdyś Etkę 150 o zaledwie 5 lat starszą, gaźnik był tak wyjechany, że regulację trzeba było przeproawdzać co jakiś czas ponownie. Zblokowało koło, no ładnie, a kto kazał Ci tyle jechać? Ja zawsze myślałem, że na karcie motorowej to można o te 95km/h mniej, ale widocznie się myliłem. Mam nadzieję, że nie jesteś kolejnym "młodym gniewnym". Hamulec możesz odpowietrzyć, odkrecając górny korek i zostawiając to np: na kilka godzin. Najlepiej byłoby obejrzeć cały układ hamulcowy od A do Z. Sorry, ale za takie porady dziekujemy... Od kiedy motorower ma pojemnosc 125cm? Do zalozyciela tematu: 1. Jak go "regulowales"? Tam sa 2 srubki. Jedna od skladu mieszanki a druga od wolnych obrotach - ktora regulujesz jakie maja byc wolne obroty. To nia powinienes krecic - jest charakterystyczna, bo ma na koncu "pokretlo" - nie potrzebujesz srubokreta. Jesli kreciles ta druga to sciagnij serwisowke przeczytaj ile powinno sie wkrecac ja i tak zrob. 2. Na odleglosc mysle ze nikt tego nie zlokalizuje. 3. Bieg jak wypadnie to raczej na luz, a nie blokuje kolo... chyba ze przeskoczyl nizej i nie zablokowalo, ale zwolnilo. 4. Zapowietrzyles uklad hamulcowy. Nie wiem czemu "zmarnowales" litr plynu... Czytales cos wczesniej o tym? Najprosciej zalac od dolu - Idziesz do apteki, kupujesz najwieksza strzykawke (taka naprawde duza z gumowa nakladka), napelniasz plynem hamulcowym i wpychasz przez odpowietrznik. Pilnujesz zeby plyn nie wylecial ze zbiorniczka na gorze. A jak chcesz dalej odpowietrzac to tematow o odpowietrzaniu bylo duzo. Plyn hamulcowy jest higroskopiny, dlatego nie mozna go pozostawiac z odkreconym wieczkiem. 5. Sciagnij serwisowke. Przyda sie przy kazdej wykonywanej czynnosci. Zabrales sie za robote bez zadnej wiedzy? ps. mechanik samochodowy czy motocyklowy? Probowal chociaz odpowietrzyc? Czy na odleglosc tak wywnioskowal? Edytowane 5 Września 2009 przez jimi11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
APRILIA_RS_125 Opublikowano 5 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Tak kręciłem dobrą po motocykl przedtem nie mógł z miejsca ruszyć.Mechanik samochodowy "szef" chodzę na praktyki do niego,nie próbował nic robić powiedziałem mu ,że trochę płyn wycieka odpowietrzałem ,czyściłem pompę i kazał mi kupić ten rozpuszczalnik kupić i potrzymać uszczelki od pompy przez 5min w nim. A mógłbym prosić o servisówkę jakiś link lub coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Tak kręciłem dobrą po motocykl przedtem nie mógł z miejsca ruszyć. Przy ruszaniu to i tak musisz dodac gazu przeciez. W serwisowce sa obroty jakie maja byc na biegu jalowym. A serwisowki poszukaj na forum w dziale "dane techniczne...". Najpierw sprobuj odpowietrzyc ten hamulec, a potem dopiero bierz sie za rozbieranie pompy. Proponuje Ci sprobowac napelnic od dolu. Skoro hamulec dzialal przed wymiana plynu, a teraz nie to znaczy ze sie zapowietrzyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
APRILIA_RS_125 Opublikowano 5 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 OK spróbuje w poniedziałek i napisze co i jak. Dzięki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Mówisz że podczas jazdy zblokowało ci koło najprawdopodobniej złapał tłok, nie masz kompresji, słychać tarcie metalu, nie da sie ustawić gaźnika, widać rysy na tłoku , nie kręć z tym gaźnikiem nic tylko ściągaj cylinder pewnie nie zła sieka tam jest, możliwe że pękł pierścień, nie ustawisz gaźnika w takim stanie ściągaj cylinder i nie próbuj go nawet odpalać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
APRILIA_RS_125 Opublikowano 5 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Ale gdyby pękł pierścień nie ruszył bym prawdopodobnie z miejsca ,a on wkręca się teraz ładnie na obroty wystarczyło podregulować gaźnik z odpalaniem też nie mam żadnych problemów temperatura nie większa niż 70stopni nawet specjalnie dolałem trochę oleju do benzyny żeby się upewnić ,że jest smarowanie. Szczerze to i tak mam zamiar robić generalny remoncik przez zimę....tzn co mam na myśli jakiś nowy lepszy tłoczek z pierściąkami szlif cylka jakieś łożyska z górnej półki na wał bo na tym oszczędzać nie wolno nowy napęd simeringi uszczelki klocki tarcze może jeszcze lakier... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 (edytowane) szlifu nie zrobisz bo tam jest nicasil. Edytowane 5 Września 2009 przez emil1005 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
APRILIA_RS_125 Opublikowano 5 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 szlifu nie zrobisz bo tam jest nicasil. a jest możliwość nałożenia nowego?(mniej więcej jaka cena...) czy jedynie wymiana cylindra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Tuleja zeliwna w cylinder ok. 350zl lub nicasil nowy ok 2x tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
APRILIA_RS_125 Opublikowano 5 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 To już bardziej opłaca mi się kupić jakiś cylinder z allegro używany w dobrym stanie, a orientujesz się może ile kosztuje szlif cylindra ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Zamiast brac sie od razu za szlifowanie cylindra pomierz kompresje. Ale nie palcem, tylko manometrem do tego przeznaczonym. Bo narobisz sie bez sensu, a i tak to nic nie da jesli sie okaze ze wszystko z tym bylo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ETZ Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 Sorry, ale za takie porady dziekujemy... Od kiedy motorower ma pojemnosc 125cm? Jasne, że tulu nie ma, chciałem koledze zwrócić uwagę na coś innego. Znam kilka osób co mają/mieli Aprilie mniejsze lub większe, i pierwszym problemem jak dla mnie jest to, jakim prawem mogą czymś takim jeździć? Ok, ale to nie na temat :cool: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.