Skocz do zawartości

brak ładowania honda cb 650


lucjan12345
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Kupiłem motocykl bez regulatora napięcia. Sprowadziłem regulator z Anglii, podłączyłem przez chwile ładowanie było. Po chwili kabel który wychodzi z regulatora wystrzelił z wtyczki. Dorobiłem wiec nową końcówkę przeczyściłem styki i ładowanie jest:) Pojechałem się przejechać kawałek. W garażu okazało się ze motorek nie kręci od tego momentu ładowanie znikło na amen. Sprawdziłem wszystko i okazało się że czerwono-biały kabel, który wcześniej wystrzelił, miał zwarcie z masą. Czerwono-biały kabel wychodzi z regulatora, przechodzi przez wrzutnik do rozrusznika i 30 amperowy bezpiecznik. Zwarcie powstaje w tym wrzutniku wiec ładowanie poprowadziłem omijając wrzutnik. Niestety nic to nie dało. Wszystkie bezpieczniki są dobre. Podaje niżej adres ze schematem instalacji (cb 650 ) http://www.motoinfo.yoyo.pl/ Ja już jestem bezsilny i każda rada jest dla mnie cenna. Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na szybko i z doświadczeń - musisz sprawdzić przede wszystkim czy regulator jest jeszcze sprawny.

Kompletny service manual do tego moto:

http://cosky0.tripod.com/

http://cosky1.tripod.com/

Sprawdzanie regulatora:

http://cosky1.tripod.com/imagelib/sitebuil...&target=tlx_new

Jeżeli regulator jest w porzo, to musisz sprawdzić instalację, krok po kroku. Zdarza się że pada uzwojenie alternatora. Sprawdza się omomierzem

http://cosky1.tripod.com/imagelib/sitebuil...&target=tlx_new

 

Elektryka jest w zasadzie prosta, jak komputer - albo 0 albo 1, trzeba tylko cierpliwie i dokładnie sprawdzić.

 

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

 

Elektryka jest w zasadzie prosta, jak komputer - albo 0 albo 1, trzeba tylko cierpliwie i dokładnie sprawdzić.

Albo 0,8 jak są brudne styki i teraz szukaj mistrzu spadków napięć...

 

Z opisu (zwarcie wyjścia regulatora do masy), na szybko mogę obstawić uwalenie mostka prostowniczego w regulatorze, z tym że nie widzi mi się jakoś zwarcie w przekaźniku rozrusznika, które nie powoduje uwalenia głównego bezpiecznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo 0,8 jak są brudne styki i teraz szukaj mistrzu spadków napięć...

Ano właśnie dlatego jest to stosunkowo proste, bo miernik i szpilki w łapę i znajdziesz gdzie go boli. Może zbyt skróciłem myślowo, ale jak się sprawdza kabelek po kabelku to w sumie łatwo (ale pracochłonne) się dochodzi do problemu.

No i jak kumasz inglisz to nieustająco polecam to forum - najlepsze w sieci dla Hond SOHC.

http://forums.sohc4.net/

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...