PGR Opublikowano 30 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2003 Spoko jak znajdziesz czas to daj znac via email czy gg to sie umowimy...Tylko tak przyjedz zebys mogl jakos wrocic po tych bronkach... :lol: zreszta nocleg sie znajdzie:)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 30 Stycznia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2003 Jutro mam trochę więcej czasu ale nic nie obiecuję. Może wpadnę po południu.Mogę wpaść cos podpowiedzieć, browce mogą zaczekać.Dzisiaj jadę bo Bielska po gaźniki a w sobotę chce trochę porobić w warsztacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 30 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2003 Spoko bracie z tym sie nie spieszy... jak bedziesz mial kiedys wolny czas to sie zgadamy... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saghat Opublikowano 17 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2003 Cześć chłopaki. Fajnie, że jest ten temat, bo właśnie wypiaskowałem i pomalowałem na czarno nitrem w sprayu cylindry w swojej CZ. Już miałem zabierać się do zakładania tychże cylinderków, a tu czytam, że trzeba je jeszcze wygrzać.Powiedzcie mi dlaczego należy wygrzewać ten lakier. Co jest przyczyną tego, że od benzyny pojawiają sie plamy lub niewygrzany lakier "smaży" się na cylindrach i łapie wszelaki syf :?: I w końcu dlaczego po wygrzaniu już nie ma tych problemów :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 17 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2003 Farba zaroodporna po wygrzaniu staje sie twardy i niewrazliwy na benzyne i wiekszosc rozpuszczalnikow... podcza swygrzewania moze stac sie lepki i bedzie wtedy lapal muchy i inny syf z drogi oraz przed wygrzaniem nie jest odporny na benzyne i sie wszystko pieprzy... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 18 Lutego 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2003 Cześć chłopaki. Fajnie, że jest ten temat, bo właśnie wypiaskowałem i pomalowałem na czarno nitrem w sprayu cylindry w swojej CZ. Już miałem zabierać się do zakładania tychże cylinderków, a tu czytam, że trzeba je jeszcze wygrzać.Powiedzcie mi dlaczego należy wygrzewać ten lakier. Co jest przyczyną tego, że od benzyny pojawiają sie plamy lub niewygrzany lakier "smaży" się na cylindrach i łapie wszelaki syf :?: I w końcu dlaczego po wygrzaniu już nie ma tych problemów :?: Lepiej ściągnij tą farbę póki jeszcze nie masz skręconego silnika. Lakier nitrocelulozowy nie wytrzyma temperatury pracy cylindra. Zmyj ta farbę jakimś zmywaczem i pomaluj żaroodporną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 18 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2003 Pipcyk dobrze gada dac mu piwa!!! Nie zauwazylem ze chodzi to o nitro.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saghat Opublikowano 18 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2003 Spox, ale to jest lakier żaroodporny firmy Boll kupiony w Nobilesie. Kładzie się go na tłumiki i na cylindry też można. Wytrzymuje temperaturę do 650 stC. A tak szczerze powiedziawszy to nie wiem czy to jest nitro, ale szybko wysechł :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 18 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2003 Szybko wysechl... to bylo dobre :) spoko to masz git farbe... tylko ja zle opisales 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saghat Opublikowano 18 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2003 Cześć, chciałbym jeszcze odgrzać ten topic. Otóż mój promotor od pracy dyplomowej, ten tego, powiedział, że mam czym prędzej wypiaskować cylindry od swojej CZesi, bo powiedział, że w dwusuwach nie wolno malować cylindrów, gdyż zmniejsza to powierzchnię odprowadzającą ciepło nawet do 40% (!). Nie przemawia do niego fakt, że położyłem bardzo delikatną warstewkę (czarny mat) i że w oryginale cylindry od CZtek też były malowane na czarno.Dziś sprowadziłem do siebie gościa, który zmierzył mi za pomocą ultrametru grubość połoki na cylindrach. Średnia wartość to 27,91 μm. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy jest to wartość za duża i czy spowoduje to przegrzanie silnika i w rezultacie jego zatarcie :?: Dzięki. Pozdrawiam. Saghat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 19 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2003 A więc tak na początek od czego to był promotor czym się zajmuje ??Po drugie warstwa 0.03 mm w niczym nie przeszkodzi w przepływie a jeżeli jeszcze będzie czarna i w dodatku mat jeszcze dodatkowo powiększy ten przepływ.Naprawdę polecam ten eksperyment te szklankami jest dobry dla wszystkich niedowiarków.Miałem na studiach przedmiot o wymianie i przepływie ciepła, zajmowałem się tym dwa semestry i wiem o czym mówie. Czemu chłodnice malowane są na czarno ?? żeby tłumić przepływ ciepła ?? czemu kolektory słoneczne też są czarne ( tutaj chodzi o przepływ ciepła w drugą stronę) ?? W niektórych motocyklach chłodzonych powietrzem cylindry lakierowane sa na czarno Mało jeszcze argumentów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saghat Opublikowano 19 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2003 To jest promotor od mojej pracy dyplomowej, która tyczy się renowacji CZ. Pipcyk. Masz może jakieś informacje dotyczące tego tematu, które pomogłyby mi się zagłębić w tym temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 19 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2003 Mam rzucić jakąś literaturę ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saghat Opublikowano 19 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2003 Mam rzucić jakąś literaturę ??Może być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 19 Marca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2003 To musi trochę poczekać ,musze poszukać trochę tych książekWystarczy ci spis literatury? Czy mam jakimiś wzorami rzucić ?Tyle że na samych wzorach nie można polegać, trzeba jeszcze umieć interpretowaćA poza tym to skąd możesz znać przenikalność cieplna tej farby, założę się że na opakowaniu nie ma takiej informacji :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.