Skocz do zawartości

Farba


Pipcyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie :D czytajac Wasze wypowiedzi bardzo mnie to zainteresowalo :D tez jestem z tych co malowali zaroodpornmi farbami :D najpierw malowalem tlumiki z kolankami i cylindrem ale teraz maluje tylko kolanka (na tlumiki si ewq.. ylem i zaniolsem do proszkowego n aczarny lakierek :D ładnie wyglada ) Problem mialem tego typu, ze jak malowalem by pa3c na to to luzik bluzik ale jak przyslzo do eksploatacji to dupa zbita (problem tkwil w tym ze ni ewygrzalem) ni ebylo napisane na instrukcji ze trzeba cos takiego robic :D a ja skad mam wiedziec :D

Mam w zwiazq z tym jedno pytanko :D w jakiej temp. wygrzewacie?

Aha i drugie : o ile zmaleje chlodzenie cylindra jak i jego pomaluje sie proszkiem? w zime ot moze nie bedzie tak widoczne ale czy w sezonie sa objawy do przegrzeewania silnika chlodzonego powietrzem? :D no to tyle co mialem do powiedzenia :) Aha Farbe mialem silikonowa zarodoporna srebrna qpiona w sklepie z farbami i lakierami , metalowym tez widzialem w buteleczce bardzo zadkie :) A jak dl amnie to nie polecam osobisci ew spray-u farb.. jak dl amnie to pic na wode ladnie wyglada jak sie na to pa3 , bardoz sie brudzi i jest drogie ... Moze problem w tym ze ni ewygrzewalem.... (to w tkaim razie wina producenta bo nie napisal w instrukcji)

 

Goraco pozdrawiam :)

3majci esi eBraci a i siostry roznych płci :D

 

Easy Rider :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Farba proszkowa nie nadaje się na elementy nagrzewające się. Farba proszkowa nanoszona jest specjalnym pistoletem a pokrzywa przedmiot dzięki elektrostatyce. Następnie proszek rozpływa się w komorze lakierniczej w tęp około 180 – 200 stopni. Tak więc farba na cylinder czy układy wydechowe się nie nadaje. Poza tym taka warstwa jest dość gruba.

Specjalne farby żaroodporne dają bardzo cienka warstwę która nie tamuje przepływu ciepła a jeżeli farba jest czarna i matowa to dodatkowo wspomaga przepływ ciepła (dlatego chłodnice maluje się na kolor czarny ) Co do wygrzewania to ja stosuje temperaturę około 150 stopni. Przy czym całym kluczem do sukcesu jest przygotowanie powierzchni do malowania i dokładne jej odtłuszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnych zdań nie zrozumiałem.

na tlumiki si ewq.. ylem i zaniolsem do proszkowego n aczarny lakierek  :D ładnie wyglada ) Problem mialem tego typu, ze jak malowalem by pa3c na to to luzik bluzik ale jak przyslzo do eksploatacji to dupa zbita (problem tkwil w tym ze ni ewygrzalem)

Rozumiem że lubisz trochę udziwniać wyrazy wstawiając "3" lub "q"

Nie obraź się, bo nie chcę Cię urazić ale popraw trochę pisownie bo strasznie ciężko się Ciebie czyta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorka za moja pisownie, spowodowan ajest troszk epospiechem i impulsami lecacymi z modemu(wiec prosze o odrobine wyrozumialosci :D ) Piszac, ze dokladni eodtluszczone i przygotowane Miales na mysli piaskowanie, czy tez bawienie sie z pedzelkiem i benzynka ekstakc. ? :D Dzieki za informacje :D ja juz zostawie tlumiki w proszq, nie bede ich skrobal , zobacze jak w sezonie sie beda sprawowaly... :D

 

errata :

na tlumiki si ewq...ylem = na tlumiki sie wkurzylem

n aczarny = na czarny

pa3c = patrzec

ni ewygrzalem = nie wygrzalem

 

sorka jeszcze raz za przesuniecie spacji badz literki ...

 

pozdrawiam :D

 

E.R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tłumaczenie :D

Co do przygotowania powierzchni to jeżeli masz możliwość wypiaskowania to radzę skorzystać. Powierzchnie potem spryskiwałem rozpuszczalnikiem pod ciśnieniem a potem suszyłem sprężonym powietrzem. Co do wygrzewania to ja dawałem na 1 godzinę. Przy tak cieniutkiej warstwie nie trzeba dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No qrde ja tez pomalowalem kiedys tlumik i potem polala sie po nim benzyna a nie wiedzialem ze trzeba wygrzac no i zrobil sie syf a nie farba

Zreszta dopiero teraz sie dowiedzialem ze trzeba wygrzac...:)

A jaka temp musi byc zeby wygrzac???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AAA JUZ WIEM:) :) To jeszcze jedno pytanko: zeby pomalowac cylindry to musialbym roz... pol moto a jakbym pomalowal bez rozbierania (chce pomalowac tylko boki)

i zostawil silnik na wolnych obrotach zeby sie zagrzal tak zeby wiatrak zaczal dawac???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałeś jak się domyślam silnik jest chłodzony cieczą. Jeżeli tak to są specjalne farby silikonowe do malowania bloku silnika. Nie wytrzymują tak wysokich temperatur ale mają inne cenne własności których nie mają żaroodporne wysokotemperaturowe. A jeżeli chcesz koniecznie pomalować tą farbą to możesz spróbować to zrobić tak jak pisałeś w swoim poście. Blok po rozgrzaniu ma około 90 stopni, powinno wystarczyć. Pamiętaj tylko żeby dobrze odtłuścić powierzchnie. To cała tajemnica sukcesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Pipcyk Bracie!!!:evil:

Tak silnik jest chlodzony ciecza ostatnio moto bylo tak uwalone ze musialem skorzystac z zalet Karchera bo normalne mycie nic nie dawalo i jak przejechalem po bloku i pokrywie to mi farbe skurczybyk sciagnal...:) :cry: NA pokrywie jest srebrna i na bloku czarna... Powiedz czym w takim razie pomalowac?? oczywiscie silnika nie chce wyciagac bo reszta spoko tylko po bokach sa ubytki zreszta wygladato tak, jakby bylo wczesniej malowane tylko jakos kiepsko bo zlazi i sie luszczy pewnie nie bylo odtluszczone...

Prosze o dokladna instrukcje...PLIZZ!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadajesz strasznie ciężkie pytania.

Z tego co piszesz silnik pomalowany masz na dwa różne kolory. Kadłub na srebrny na sam blok cylindrów na czarno. (popraw jeżeli coś pokręciłem) Nie jestem jakimś specjalista od farb i lakierów posiadam tylko ogólną wiedzę na ten temat.

Najlepiej się poradzić gości w jakimś zakładzie lakierniczym oni maja na pewno większe doświadczenie w tych sprawach ponieważ stykają się z tym codziennie w pracy.

Mogę Ci cos poradzić sam od siebie ale można to potraktować z przymrużeniem oka.

Na wstępie bobrze by było zdjąć starą farbę. Są specjalne środki do tego. Farba robi się miękka robią się pęcherze i łatwo ja usunąć. Tylko uważaj na resztę motocykla bo narobisz sobie więcej kłopotu niż to warte. Jeżeli nie chcesz wyciągać silnika lepiej chociaż częściowo zdemontować motocykl , ściągnąć bak itp. Jeżeli usunąłeś farbę to trzeba dobrze odtłuścić powierzchnię. Można to zrobić odpowiednim rozpuszczalnikiem, najlepiej używając do tego celu odpowiedniego pistoletu do malowania – nalać rozpuszczalnika i przedmuchać sprężonym powietrzem.

Tą farbę żaroodporną można nakładać bez żadnego podkładu silikonową o której wcześniej pisałem także. Cała trudność polega na tym aby dobrze zabezpieczyć resztę motocykla aby tylko blok został pomalowany.

A co z tą srebrną ? nie wiem co to za farba.

 

Powodzenia

 

P.S. Najlepiej jednak zrobisz jeżeli polecisz się fachowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Bracie!!

Tak zrobie tylko jak tu znalezc kogos dla kogo motocykl to nie cudo z marsa... I zaraz bedzie nie wiem albo jakas sciema musze powiedziec ze chce piec malowac to wtedy mi moze cos poradza... 8) Ale spoko w kazdym razie cos z tym musze zrobic bo reszta wyglada jak nowa a tu taki syf na pokrywie rozrzadu i bloku.... Wyzej czytalem ze farby zaroodporne sa tez srebrne zreszta nawet gdzies taka widzialem... z oslona reszty moto nie bedzie problemu... (mam juz w tym mala wprawe sesese :evil: ) Dzieki jeszcze raz wisze Ci piwo!!!:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Bracie!!

Tak zrobie tylko jak tu znalezc kogos dla kogo motocykl to nie cudo z marsa... I zaraz bedzie nie wiem albo jakas sciema musze powiedziec ze chce piec malowac to wtedy mi moze cos poradza... 8) Ale spoko w kazdym razie cos z tym musze zrobic bo reszta wyglada jak nowa a tu taki syf na pokrywie rozrzadu i bloku.... Wyzej czytalem ze farby zaroodporne sa tez srebrne zreszta nawet gdzies taka widzialem... z oslona reszty moto nie bedzie problemu... (mam juz w tym mala wprawe sesese :) ) Dzieki jeszcze raz wisze Ci piwo!!!:evil:

 

Do węgierskiej górki mam blisko. Może wpadne na to piwo. Przy okazji zobaczę jak sobie poradziłeś

 

Powodzenia. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jestem strasznie zarobiony.

Kończę przeróbkę swojego silnika i czeka mnie jeszcze malowanie całego na nowo.

A sezon blisko.

Potrzebuje jakiegoś specjalisty od szparunków.

Ale spróbuje Cię odwiedzić. Możesz rzucić adres na maila

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...