patryk3860 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Witam Czy jest możliwość sprawdzenia modułu zapłonowego czy jest sprawny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 generalnie miernikiem niczego sie nie dowiesz.... musisz zbudowac uklad zasilajacy..... do DT mozna taki zbudowac na transformatorze jednak musisz miec podstawowa wiedze jak to dziala..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Najprostsza metoda i dajaca 99% pewnosci to podmienic modul zaplonowy na w pelni sprawny (nowy lub z innego motocykla). jezeli usterki unikna znaczy ze twoj byl niesprawny. Pomiary statyczne , nawe jezeli znasz prawidlowe wartosci i masz do tego odpowiedni sprzet pomiarowy nie zawsze daja pewne wyniki, bo elementy elektroniczne moga bez obciazenie zachowywac sie zupelnie inaczej niz pod obciazeniem. Czyli pomiary moga wykazac ze wszystko jesz OK, a w motocyklu modul nie bedzie prawidlowo funkcjonowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro_600 Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Tylko tutaj: Zakład Elektroniki "ELSERWIS" Ul. Gomulickiego 4 07-410 Ostrołęka tel/fax.(0-29)764-28-67 tel.kom.502-710-158 Godziny otwarcia: od poniedziałku do piątku od 9.00 do 16.00. Za sprawdzenie chyba nic nie biorą, musisz im tylko moduł poczta wysłać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Tylko tutaj: (...) musisz im tylko moduł poczta wysłać. Równie dobrze może to zrobić w Cyklo. A swoją drogą moduły najlepiej sprawdza się w ich macierzystym silniku. Wystarczy tylko sprawdzić, czy osprzęt jest sprawny, a to akurat łatwo da się zrobić miernikiem uniwersalnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Równie dobrze może to zrobić w Cyklo. A swoją drogą moduły najlepiej sprawdza się w ich macierzystym silniku. Wystarczy tylko sprawdzić, czy osprzęt jest sprawny, a to akurat łatwo da się zrobić miernikiem uniwersalnym. łatwo jest zrobić salto w tyl!!! ale nie jest to latwe dla kazdego :):):) mienikiem to mozna razystancje pomierzyc...:) to prosty uklad CDI nie ma tam przyspieszacza jest tyrystor i kilka elementow ....mozna to sprawdziec ale nalezy podac napiecie do zasilania cdi o zmiennej czestotliwosci i zmiennym napieciu taki uklad mozna zbudowac i uzywac do sprawdzania wiekrzoszci CDI-- ale nie miernikiem uniwersalnym!!! co mialby taki miernik pokazac? jedyne uszkodzenie do wykrycia to przebicie tyrystora i to o ile jest sprawa dioda przed tyrystorem czyli dalej wątpliwa diagnoza...---- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 sle on pisze za łatwo sprawdzić w motocyklu i cewke WN i impusator i napięcie z cewki idące na modół i wykluczyć te proste urządzenia ;] a wtedy zostaje tyko moduł Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2009 http://zaplon.pl.tl/Diagnostyka-i-naprawa-CDI.htm generalnie od skutera bedzie nawet CDI pasowalo do Twojej RG 125 tyle ze musisz wiedziec jak połączyc:) zasada dzialania CDI do prostych nie wysilonych motocykli 2 taktowych jest prosta praktycznie powtarzalna kwestia tylko jaką obudowe wymyslil sobie konstruktor..... http://zaplon.pl.tl/Diagnostyka-i-naprawa-CDI.htm generalnie od skutera bedzie nawet CDI pasowalo do Twojej RG 125 tyle ze musisz wiedziec jak połączyc:) zasada dzialania CDI do prostych nie wysilonych motocykli 2 taktowych jest prosta praktycznie powtarzalna kwestia tylko jaką obudowe wymyslil sobie konstruktor..... jesli tak to mozna sprawdzic te lelementy i metoda eliminacji dojsc do przyczyny uszkodzenia jednak cewka WN jest trudna do sprawdzenia omomierzem(dostaje przebica pod wplywem wysokiego napiecia)== jednak piszemy do czlowieka nie posiadajacego wiedzy wiec i jezyk pisany powinien byc jasny prosty i jednoznaczny...bez dziwnego sobie tylko znanego slangu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 łatwo jest zrobić salto w tyl!!! ale nie jest to latwe dla kazdego :):):) mienikiem to mozna razystancje pomierzyc...:) to prosty uklad CDI nie ma tam przyspieszacza jest tyrystor i kilka elementow ....mozna to sprawdziec ale nalezy podac napiecie do zasilania cdi o zmiennej czestotliwosci i zmiennym napieciu taki uklad mozna zbudowac i uzywac do sprawdzania wiekrzoszci CDI-- ale nie miernikiem uniwersalnym!!! co mialby taki miernik pokazac? jedyne uszkodzenie do wykrycia to przebicie tyrystora i to o ile jest sprawa dioda przed tyrystorem czyli dalej wątpliwa diagnoza...---- Istotnie zapomniałem o tym, że cewka HV też może nawalić :) Pisałem o sprawdzeniu cewki zasilającej i impulsatora miernikiem uniwersalnym (przebicie do masy i napięcie pokaże, aczkolwiek drugi pomiar nie będzie oddawał prawdziwej wartości ze względu na kształt przebiegu). Najlepiej to jednak oscyloskopem robić. Niestety z elektryką chyba zawsze będzie tak, że trzeba przez forum, jakimiś okrężnymi metodami i półśrodkami motor naprawiać. Rzadko trafia się taka miła sytuacja, że można samemu, z własnym sprzętem usiąść, pogrzebać i nie myśleć nad pisaniem instrukcji w punktach... (...) jednak piszemy do czlowieka nie posiadajacego wiedzy wiec i jezyk pisany powinien byc jasny prosty i jednoznaczny...bez dziwnego sobie tylko znanego slangu :P Ceweczkę HV to można sprawdzić pykając w nią z kondzika 1 mikro, a ten z sieci przez 4007. Cewki z moto najlepiej oscylem pomierzyć, jeszcze dla pewności oporkiem przygnieść, żeby sprawdzić czy nam przebieg nie siada. Wszystko jasne i klarowne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.