pagi Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 witam na poczatku sezonu wymienilem klocki w Hundzie X11 (przod + tyl), niestety nie pamietam na jakie ale razem z wymiana zapalcilem cos ok 350zl, klocki z tego co wiem byly lepszejsze (stad cena) :bigrazz: Wszystko bylo ok tzn. hamowanie, brak piszczenia, tarcze troche sie przegrzewaly no ale to normalne po wymianie- klocki musza sie ulozyc - tak przynajmniej mysle :wink: Po przejechaniu jakichs 2tkm pojawilo sie piszczenie klocków na przodzie moto. Piszczenie pojawia sie w ostatniej fazie hamowania tzn. gdy moto juz prawie stoii w miejscu - (hamujac z wiekszej predkosci nie slysze czy skrzypia ale wydaje me sie ze nie). Jeste to dosc denerwujace bo zazwyczaj przeciskam sie gdzies miedzy autami jadac wolno i hamujac do zera pisk jest delikatnie mowiac drazniacy :bigrazz: . Czy macie moze jakis pomysl co z tym fantem zrobic?? Wiem, wiem zaraz ktos napisze zeby przeczyscic klocki - i to jest opcja,ale chodzi mi o to czy to jeszcze jes "ulozy" czy juz mam zabierac sie za to sam ?? czy moze czyms psiknać ?? w sumie to hamulce wiec niechcialbym za bardzo usprawien za duzych wprowadzac czy tez innowacji bo zatrzymac sie wole sam a nie gdzies na kims czy czyms :bigrazz: Dzieki z gory za podpowiedzi pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Nie istnieje takie zjawisko jak "piszczenie klocków". Dźwięk, który słyszysz to rezonans w jaki wpada któryś z elementów zespołu hamulca. Proponuję sprawdzić, czy nie ma luzów na sworzniach lub czy mają odpowiednie smarowanie(to jedyne miejsce gdzie ma być ślisko). Czy klocki daje się swobodnie wkładać na swoje miejsce, bez żadnego użycia siły. Wymiana klocków nie polega tylko na wyjęciu starych i włożeniu nowych a jednak większość tak postępuje. Nie używaj nigdzie WD 40 lub czegoś w tym stylu bo te specyfiki niszczą gumę osłaniającą tloczek. Powodem rezonansu moiże być nawet ziarnko piasku, które się dostało pod klocek. po prostu solidny i skrupulatny przegląd układu hamulcowego. Powodzenia. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Jeżeli przy wymianie klocków nie czyściłeś tłoczków to nie wiesz w jakim są stanie, jeśli masz zaciski 4 tłoczkowe i jeśli jeden jest zapieczony to powoduje to nierówny ścisk klocków i w rezultacie drganie klocka. Zwróć też uwagę na te sprężynki napinające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colahondax11 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Hej,u mnie w hondzie X11 wystapiło tarcie klocków,tez kupilem te lepsze z takimi drobinkami jakiegos metalu i teraz klocki trą,nie piszczą a trą. Kolega ktory jedzie obok mnie slyszy tarcie moich klockow taki równy szum,tak chyba nie powinno byc... Zrobiłem jakies 1000-2000km na tych klockach,na samym początku nie tarły tak glosno jak teraz. Cytuj Pasji nie zmienię, bo jak to zrobić, gdy słyszę w sercu sportowy motocykl... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.