kosmos Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Kupilem WR 426 z 2001 roku, w marcu 2009, sprzedawca powiedział ze olej moge wymienic, ale jeszce na starym pojezdze, postanowilem wymienic. wiec kupilem olej + filtr. Dowiedzialem sie ze aby wymienic olej trzeba przepalic motor z 3-5 minut, potem odkreci srube spuszajaca olej, spuscic olej, wymienic filtr i po sprawie. Wiec tak, odkrecilem srube pod silnikiem, wylalo sie dosc mało oleju jak na moje oko,( bo do silnika wchodzi ok 1,7 l, a spuscielm ok 1 litry wiecej sie nie wylalo), okazało sie rówznież ze po zdjeciu dekielka filtar FILTR BYŁ SUCHY JAK PIEPRZ!ani grama oleju! ale nic, zalozylem filtr, wlalem 1,6 oleju, rozgrzalem motor, dolalem 100ml, i mialo byc. nazajutrz pojechalem w trase, olej zaczal sie wylewac korkiem wlewu oleju,(tam gdzie bagnet_) stwierdzilem ze z duzo nalalem, ( wlalem tyle ile chyba sie powinno czyli 1,7). po jedzie ogladajac korek wlewu widac gólym okiem olej w srodku, i ten olej nie chce zejsc- filtr oleju był nasaczony!!! dowiedzialem sie pozniej ze podczas wymiany oleju trzeba spusci (oprucz z silnika,)olej z ramy. tak tez poznie zrobilem. i dalej to samo, ktos jescze powiedzial ze trzeba to jakos odpowietrzyc aby olej nie zalegał w ramie. i pytanie, czy ma ktos jakis pomysł co źle robie? czy cos jest z pompka oleju nie tak? czy trzeba jakos to odpowietrzyc? nie chce zarżnąć silnika, jak ma ktos pomysł i czas dajcie znac, z góry wielkie dzieki:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Hmmm niezłe cuda Może masz zatkany jakiś kanał olejowy? Ale wtedy szansa że by sie zatarł... Najlepiej to odpal motor, przejedź się kawałek, zgaś, spuść olej z ramy, z miski, z każdego kabla jaki masz na wierzchu...Jak bedzie juz pusty (powinno wyleciec ok. 1.5-1.6) wlewasz tyle ile powinno byc- odpalasz, robisz rundkę, gasisz, czekasz 5 minut, sprawdzasz olej. I powinno być OK. Ja tak robiłem i zawsze było ok... Btw. u mnie w DRZ wchodzi 1.7 oleju, może sprawdź na 100% w serwisówce czy u Ciebie jest tak samo :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
speedek666 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 A odkręcasz korek wlewu oleju ? Bo sie powinno odkręcać. I najpierw z ramy, później tą śrubke z dołu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 miałem podobny przypadek, ale od początku. odpal moto niech pochodzi az chlodnica sie zrobi ciepla, zgaś, najpierw spuszczasz olej z ramy potem z silnika, w miedzyczasie zmien filtr oleju( mam nadzieje ze dobrą stroną włożyłeś filtr w gniazdo), nastepnie zalewasz nowy olej, w yamaszce z olejem w ramie jest to dosc upierdliwe, zalej najpierw 1L odpal moto niech zaciągnie olej, zgaś i patrz na bagnet, i tak dolewasz po troche odpalasz i sprawdzasz az na bagnecie bedzie optimum oleju. nigdy nie zalewaj odrazu tyle oleju ile powinno byc w motocyklu bo zawsze coś zostaje w silniku i potem jest za dużo. co do zatkania toru olejowego to jest to możliwe, sprawdz wąż który idzie od ramy do silnika ten z przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmos Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 dzieki chlopaki dzieki, sproboje jak piszecie, bo szczerez mowiac to sie boje ze troche przez to silnik moglem zajechac, obecnei nieby odpala bez najmniejszych problemów. dostalem taka informacje tez zeby kopacna zimnym silniku kopką tak aby pompa pociagnela olej z ramy, bo ze niby ta pompa jest zapowietrzona, ale koplame z 500 razy i olej nie ruszył ani o mm.no truddno, bede probował tak jak piszecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmos Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 hej. I zrobilem tak jak pisał major, najpier 1litr i pozniej 100ml oleju, przekopałem sprawdzilem stan i tak az poziom oleju był ok. narazie wszystko jest w porzadku, zobacze jutro czy jak jest fura zimna to olej zalega w silniku, wtedy juz powinno byc na 100% ok. tak czy siak wielkie dzieki za pomoc:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 pamietaj ze w tym motocyklu na zimno sę nie sprawdza oleju, jeśli na zimnym silniku wyciągniesz bagnet to bedzie pokazywał ze masz za mało oleju albo w ogóle nic na bagnecie nie bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.