Nadia Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Witam Jestem świeżym kierowcą i nie bardzo znam się na motorach na razie (w sumie, to w ogóle się nie znam). Może ktoś mi coś poradzi? Mam Kawasaki Eliminator BN 125 i problemy ze światłami mijania oraz lewym kierunkowskazem. Drogowe oraz prawy migacz działają bez zarzutu, natomiast mijania i lewy do kitu. Lewy działa tylko z tyłu, przy czym jak go włączam, to sygnał dźwiękowy towarzyszący migaczom jest dwa razy szybszy niż zwykle. Światła mijania nie działają wcale, jeżdżę cały czas na drogowych (żarówka nie jest przepalona). Znajomy rozkręcił i mówi, że według niego okablowanie jest ok (ale nie jest żadnym specjalistą w tej dziedzinie). Czy ktoś może mi poradzić, co to może być i ile ewentualnie kosztowała by naprawa? I jeszcze na inny temat: gdzie w Poznaniu mogę kupić tylną oponę do mojego małego ( z założeniem od razu) i jaki koszt? Dziękuję Wam z góry. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
disarms Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 (edytowane) Jeśli lewy kierunek działa tylko z tyłu to już wiesz czemu masz szybszy dźwięk podczas kierunku. Może to być spowodowane żarówką - przepalona bądź brakiem styku - styki zaśniedziałe lub np kabelek się urwał. Pamiętaj aby żarówki były takie same bo to także może być przyczyną innej szybkości migania świateł. Co do świateł mijania to skoro całe okablowanie jest dobrze podłączone to gdzieś nie ma styku najprawdopodobniej pomiędzy żarówką a oprawką w którą się ją wsadza warto to sprawdzić. Elektrykę najlepiej sprawdzać odcinkami przy pomocy miernika i wtedy wiadomo dokładnie w którym miejscu leży usterka. Odnośnie opon to ich koszt zależy od wielu czynników a dokładniej marka, typ, rozmiar, nówka czy leżakowana itp. Opony wiem że są na przemysłowej za PKS-em i tam też wymienią. Nie wiem też czy aby w motorowni na traugutta nie wymieniają opon. Edytowane 15 Lipca 2009 przez disarms Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kompan Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Tak jak kolega radzi, obadać żarówki i oprawki czy kontaktują. Przy okazji polecam zapobiegawczo sprawdzić, czy kabelki w okolicy nie haczą o jakieś ostre krawędzie i ew. zaizolować. Niedawno miałem podobną sytuację z oświetleniem, tylko w czasie jazdy przestał działać prawy kierunkowskaz, a po paru minutach również siadł lewy i kontrolki. Okazało się, że przewody od kierunku się przetarły, prawdopodobnie zrobiły zwarcie i wywaliło główny bezpiecznik ;) Opony do moto można przejrzeć w netowych sklepach oponiarskich (Netcar np.), a w Motorowni również sprowadzają na zamówienie i zakładają (Motorownia jest teraz na Krauhofera). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
disarms Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 (edytowane) kompan napisał: Motorownia jest teraz na Krauhofera Faktycznie nie wiem czemu mi się wzięła inna ulica :eek: bardzo dziękuję za poprawienie mnie :notworthy: Ja także przeżywałem problemy z kierunkami w poprzednim moto (nałogowo szlak je trafiał) dlatego już wiem mniej więcej jaki objaw za co odpowiada i gdzie szukać przyczyn. Człowiek najlepiej uczy się na własnych maszynach i ich niedociągnięciach. Nadia jak będziesz miała problemy z tym oświetleniem i kierunkami to można pomóc. Edytowane 16 Lipca 2009 przez disarms Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.