Skocz do zawartości

Cienka ścianka tuleji a pasowanie tłoka.


marcin1989
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niestety w moim kacie ( KTM EXC 200 2001 rok ) jest już tuleja żeliwna a nie nicasil, są więc z tym związane problemy. Tłok już jest zużyty i ma spory luz więc postanowiłem, że go wymienię. Obecnie jest nominalny czyli 64mm, początkowo pomyślałem żeby kupić tłok 64,50mm ( pierwszy nadwymiar na żeliwo dostępne tylko z Wiseco w dodatku tylko w USA ). Jednak potem pomyślałem że najpierw sprawdzę jaka jest średnica cylindra bo może wystarczy go przehonować i podejdzie tłok np ostatniej selekcji na nicasil czyli 63,97mm. Szlifierz pomierzył i wyszło 64,10mm więc ten pomysł odpada. Co więcej szlifierz powiedział że tuleja jest bardzo cienka i jak dam ten tłok 64,50mm to tuleja może "pracować" w taki sposób, że będzie się zachowywać jak balon, czyli gdy tłok się cofa to tuleja się kurczy a gdy tłok idzie do góry to tuleja się rozdyma, nie wiem ile w tym prawdy dlatego chciałbym aby ktoś obczajony w temacie się wypowiedział.

 

I jeszcze jedna sprawa, czy taka cienka tuleja to specjalny zabieg po to by lepiej odprowadzać ciepło? W sumie to w cylindrze jest miejsce na większą tuleję, a pytam bo obecny tłok jest poprzycierany w kilku miejscach i zastanawiam się czy grubsza tuleja nie spowodowałaby gorszego chłodzenia tłoka i w efekcie jego zatarcia lub zapieczenia pierścieni?

 

btw. od czego mogły powstać przytarcia na tłoku? Czy to normalna sprawa czy może tuleja jest źle wykonana?

 

Zdjęcia cylindra i tłoka:

 

http://www.bikepics.com/members/marcin1989/01200exc/

 

Pozdrawiam.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.1 luzu od wymiaru 64 to powinien być wyczuwalny próg na cylindrze, pozatym patrząc na przytarcia tłoka podejrzewam że cylinder jest jajowaty, możesz dać cylinder do tulejowania

Edytowane przez hz10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy Wossner nie miał by w swojej ofercie tłoków pod nadwymiar do twojego kata. Na allegro jest kilka osób, które prowadzą sprzedaż tych tłoków, dodatkowo są to tłoki kute więc zawsze możesz dostać trochę mocy w gratisie :bigrazz:

Ja tez mam tuleje w YZ 250 i mam teraz już ostatni nadwymiar tłoka +2mm od seryjnego 68mm średnicy i nie odczuwam, żeby tuleja pracowała w stylu "balona", ale jednak mi pozostało jeszcze więcej ścianki tej tulei niż w twoim przypadku, więc nie wiem jak by to było teraz u ciebie...

Tłoki zawsze pasowałem tak jak zaleca Wossner na 0.06mm i jeszcze nigdy mi się nie zatarł, a jeden tłok musi u mnie przesiedzieć zawsze cały sezon (na oleju Castrol Power1 Racing 2T i mieszance 1:35)i nie powiem, żebym oszczędzał moto...

Co do powodu przytarcia tłoka to zgadzam sie z przedmówcą i może to być spowodowane jajcowatym cylindrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do Motortechu i facet powiedział, że on tez wstawia takie cienie tuleje i nie ma z nimi problemu, tyle że teraz na wymianie tulei musiałbym czekać miesiąc bo mają wakacje, więc kupiłem tłok na ebay.com Wiseco 64,50, z przesyłką jakieś 330zł także w miare spoko, pzdr.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...