e46 Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 (edytowane) Witam szanowne grono. Temat troche pedantyczny, ale strasznie irytujacy - okienko poziomu oleju zasyfione osadem z oleju (brązowym) tak ze nie widac poziomu. Zeby go sprawdzic musze poświecic mocnym swiatłem i pochylac motocykl. Rozebranie narazie nie wchodzi w gre bo jest w bloku silnika (FZS1000). Prawdopodobnie usyfiło sie od przypalonego sprzęgła. Do tej pory silnik byl zalewany Motulem 5100, ost wymiana jakies 3 tysie temu. Koncepcje mam taką, zeby użyc jakiegos Engine Flush'a, czyli przeplukac silnik jakims dostepnym preparatem. Zmieszac do starego oleju, ewentualnie czynnosc powtorzyc (jesli nie bedzie efektu) z nowym olejem. Martwi mnie tylko to ze przeciez oleju niema w misce podczas pracy... Co ciekawe w innym moto, ktore tez ujezdzam przy podobnym przebiegu ale na Castrolu okienko jest czyste. OCB ? Moze poprostu przesiąść sie na Castrola Power 1 pojezdzic tysia, dwa i wymienic i się wypłucze ? Prosze o cenne rady :) Edytowane 27 Maja 2009 przez e46 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Zlej stary olej z gorącego silnika i zalej mineralnym Castrolem w ilości 2 litry i dolej butelkę Engine Flush'a. Odpal silnik na 10 minut i zlej do pojemnika. Sprawdź na jakim oleju powinien pracować Twój silnik bo do 2004 roku to był 10W30 a od 2005 roku 20W40 i takim zalej silnik. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
e46 Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Do silnika najchetniej zalałbym Castrola Power 1 Racing 10W50 (API - SL, bodaj najwyzsza), poniewaz w tamtym moto (VZ800) leje i okienko jest czyste. Co do rocznika to chyba w tym przypadku nie ma znaczenia. Czy kolega probował tego sposobu czyszczenia i czy dało to jakies wymierne efekty wyczyszczenia tego *** okienka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Do silnika najchetniej zalałbym Castrola Power 1 Racing 10W50 (API - SL, bodaj najwyzsza), poniewaz w tamtym moto (VZ800) leje i okienko jest czyste. Co do rocznika to chyba w tym przypadku nie ma znaczenia. Czy kolega probował tego sposobu czyszczenia i czy dało to jakies wymierne efekty wyczyszczenia tego *** okienka ? Kilka razy czyściłem w ten sposób silnik i pomagało. Przejrzyj zalecenia producenta motocykla a nie producenta oleju. Napisałem do jakich roczników jaki olej powinien być zalewany. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
e46 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Niestety płukanie Engine Flushem nie pomogło, okienko jak bylo usyfione nadal jest, zato olej z tym dodatkiem zleciał czarny i smierdzący (czyli costam wypłukal z silnika). W kazdym razie bez rozbierania sie chyba nie obejdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszub Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Witam! Niestety płukanie Engine Flushem nie pomogło, okienko jak bylo usyfione nadal jest, zato olej z tym dodatkiem zleciał czarny i smierdzący (czyli costam wypłukal z silnika). W kazdym razie bez rozbierania sie chyba nie obejdzie I co rozkręciłeś?? - mam ten sam problem od 2 lat i narazie z tym nie walcze. Wole raz na ruski rok wziąć latarkę niż silnik rozkręcac - po prostu tego nie umiem :-) Pozdro Kaszub Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.