Skocz do zawartości

Czyszczenie okienka poziomu oleju


e46
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono.

Temat troche pedantyczny, ale strasznie irytujacy - okienko poziomu oleju zasyfione osadem z oleju (brązowym) tak ze nie widac poziomu.

 

Zeby go sprawdzic musze poświecic mocnym swiatłem i pochylac motocykl. Rozebranie narazie nie wchodzi w gre bo jest w bloku silnika (FZS1000). Prawdopodobnie usyfiło sie od przypalonego sprzęgła.

 

Do tej pory silnik byl zalewany Motulem 5100, ost wymiana jakies 3 tysie temu.

 

Koncepcje mam taką, zeby użyc jakiegos Engine Flush'a, czyli przeplukac silnik jakims dostepnym preparatem. Zmieszac do starego oleju, ewentualnie czynnosc powtorzyc (jesli nie bedzie efektu) z nowym olejem. Martwi mnie tylko to ze przeciez oleju niema w misce podczas pracy...

 

Co ciekawe w innym moto, ktore tez ujezdzam przy podobnym przebiegu ale na Castrolu okienko jest czyste. OCB ?

 

Moze poprostu przesiąść sie na Castrola Power 1 pojezdzic tysia, dwa i wymienic i się wypłucze ?

 

Prosze o cenne rady :)

 

Edytowane przez e46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zlej stary olej z gorącego silnika i zalej mineralnym Castrolem w ilości 2 litry i dolej butelkę Engine Flush'a.

Odpal silnik na 10 minut i zlej do pojemnika.

Sprawdź na jakim oleju powinien pracować Twój silnik bo do 2004 roku to był 10W30 a od 2005 roku 20W40 i takim zalej silnik.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do silnika najchetniej zalałbym Castrola Power 1 Racing 10W50 (API - SL, bodaj najwyzsza), poniewaz w tamtym moto (VZ800) leje i okienko jest czyste. Co do rocznika to chyba w tym przypadku nie ma znaczenia. Czy kolega probował tego sposobu czyszczenia i czy dało to jakies wymierne efekty wyczyszczenia tego *** okienka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do silnika najchetniej zalałbym Castrola Power 1 Racing 10W50 (API - SL, bodaj najwyzsza), poniewaz w tamtym moto (VZ800) leje i okienko jest czyste. Co do rocznika to chyba w tym przypadku nie ma znaczenia. Czy kolega probował tego sposobu czyszczenia i czy dało to jakies wymierne efekty wyczyszczenia tego *** okienka ?

 

Kilka razy czyściłem w ten sposób silnik i pomagało.

Przejrzyj zalecenia producenta motocykla a nie producenta oleju.

Napisałem do jakich roczników jaki olej powinien być zalewany.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety płukanie Engine Flushem nie pomogło, okienko jak bylo usyfione nadal jest, zato olej z tym dodatkiem zleciał czarny i smierdzący (czyli costam wypłukal z silnika). W kazdym razie bez rozbierania sie chyba nie obejdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

 

Niestety płukanie Engine Flushem nie pomogło, okienko jak bylo usyfione nadal jest, zato olej z tym dodatkiem zleciał czarny i smierdzący (czyli costam wypłukal z silnika). W kazdym razie bez rozbierania sie chyba nie obejdzie

 

I co rozkręciłeś?? - mam ten sam problem od 2 lat i narazie z tym nie walcze.

Wole raz na ruski rok wziąć latarkę niż silnik rozkręcac - po prostu tego nie umiem :-)

 

Pozdro

Kaszub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...