neon67 Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 witam, remontuje znajomemu hondę xl 600 z 85r złozyłem juz tłok wossnera,sprzegło, zawory, nowe łozyska na walku, nowa spręzyna napinacza i pare jeszcze spraw Dzisiaj mialem złozyc mu juz silnik "do kupy" i oddac zeby sobie wlozył w rame,ale mam pewną wątpliwość: w pospiechu nie zauważyłem,ze na kazdym trybie znajdujacym sie na wale od strony sprzęgła, brakuje jakby 3 zębów( tych wewnętrznych czyli wchodzących na frez wału), znajomy twierdzi ze tak ma byc i trzeba je złożyc tak zeby wszystkie tryby miały tą przerwę w zebach w jednej lini na wale.Ponoc trzeba je załozyc wg. znaku ktory jest na wale. U mnie faktycznie jest ten znak,ale zauwazyłem go dopiero jak wszysko złozyłem. Strasznie mi sie nie chce rozbierac od nowa rozrządu< kto skladał w tym gównie napinacz ten wie o co chodzi>. Ustawiłem wg. tego znaku na wale tylko czujnik halla <czy tam impulsator> i tryb napędzajacy pompe oleju. Rozrzad jest dobrze ustawiony<znak t na kole zamachowym i znaku na zembatce w poziomie do głowicy>.Czujnik halla jest wg. znaku<ale przerwy w zebach czujnika i dolnej zebatki od rozrzadu nie są równo>. Wg. mnie jesli rozrząd jest ustawiony OK i ten impulsator takze to motor powinien chodzic, ale po co robili te przerwy w zebach na wszystkich zembatkach np. tej od sprzegła? Jestem na 90% przekonany ze bedzie ok,ale jesli ktos ma doswiadczenie w tych motorach to prosze aby sie podzielił. Nie chce dac chłopakowi niesprawnego silnika. Jeśli trzeba będzie to rozbiorę to od nowa i złoze te zebatki z przerwą w jednej lini,ale czy to konieczne? W tych silnikach jest iskra co obrót wału, a potrzebna jest co 2 obroty bo to czterosów,więc powinno byc ok,bo ten znak na wale z prawej strony<wg ktorego zlozyłem impulsator> pewnie zgrywa się z górnym punktem zwrotnym tłoka...? Z gory dziekuję,pozdrawiam wszystkich motocyklistów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Jeśli dobrze ustawiony jest rozrząd i czujnik jest ustawiony tak jak byl wcześniej to to musi chodzić. Sam nie wiem po co skośni porobili te przerwy na zębatce służacej do napędu pompy czy sprzęgła, albo dolnej rozrządu. Ja u siebie złożylem co prawda wg. tego znaku wszystko,ale na Twoim miejscu zostawiłbym tak jak jest. A sprężynę dość łatwo się zaklada jeśli wlożysz w imadło napinacz i ściśniesz ją np. kablem. Potem razem z tym kablem wkładasz to w głowicę i wyciągasz kabel kiedy sprężyna zaprze się już o nią, potem pchasz całość w dół pomagając sobie śrubokrętem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.