Skocz do zawartości

CBF 600 vs. ER-6


Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zakupu jednej z tych dwóch 600tek. CBF600 (nie CB600F nie Hornet) jeszcze na żywo nie oglądałem, ER-6 miałem okazję się przejechać i jak na totalnego świeżaka byłem bardzo bardzo zadowolony.

Na 100% chciałbym aby to była wersja z ABS. Na temat ABS (C-ABS) Hondy znalazłem wiele pozytywnych informacji, natomiast nic nie wiem na temat działania ABS w kawasaki. Czy może ktoś powiedzieć coś więcej na ten temat?

 

W ostatnim numerze motocykla były artykuły o ER-6 i XJ6. W obu tych artykułach jako jednego z konkurentów podawano CBF600, który w ich opinii waży 225kg. Ja natomiast czytając informacje w internecia doszukałem się wagi 202kg z ABS. Która waga jest zatem tą poprawną?

 

No i w końcu, który z tych dwóch motocykli byście polecali? Wcześniej bardzo chciałem SV650, ale to, że CBF i ER mają ABS przesądziło sprawę. Dla mnie ma to być taki lekko wół roboczy, który będzie mnie woził do pracy i w weekendy dawał radość z przejażdzek po okolicach Poznania.

Edytowane przez kostekw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa różnica pomiędzytmi dwoma motocyklami to ilość cylindrów. W kawasaki 2 w Hondzie 4. Więc teoretycznie Kawasaki powinno byc tańsze w utrzymaniu, ale Honda powinna przeżyć wiekszy przebieg.

Właśnie warto też zwrócić uwagę, że w Hondzie olej wymieniamy co 12 tys. km a nie jak w wiekszości motocykli co 6 tys. Hoda jest regulowana w praktycznie każdą stronę (wyskość szyby, wyskość siodełka, wyskość kieownicy). Zajebistą rzeczą jest Dual CBS czyli system zintegrowanego hamowania w Hondzie. Minusem jest, że CBF to nie jest zbyt nowoczesną konstrukcją a Kawasaki to jak zwykle Hi tech. Super wygląd, dobre osiągi. Nie wiem niestety jak zachowuje się przy niskich prędkoścach obrotowych, bo CBF jest bardzo elastyczna jak na rzędową czwórkę. Zbiornik paliwa Honda 19L Kawasaki 15,5. CBF spokojnie robisz 350 km na baku ale to jest ważne tylko w przypadku turystyki.

Pozostaje jeszcze bezawaryjność, ale tu nie ma się co oszukiwać kto jest lepszy.

Reasumując, jeżeli chcesz być orginalny i mieć zajebiście wygladający i nowoczesny motocykl to tylko ER-6 a jak nie przeszkadza ci podstarzała konstrukcja a cenisz solidność to Honda.

Edytowane przez rafalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co rozumiesz poprzez "niezbyt nowoczesną konstrukcję Hondy"? Sam wygląd czy też jakieś starsze rozwiązania w zawieszenie, bo o tym, że jest to gaznik nie wtrysk to już wyczytałem.

 

Jak wygląda w Hondzie sprawa z paliwomierzem, tzn. wiem, że go nie ma, ale które roczniki CBF mają jeszcze kontrolkę rezerwy.

 

Co do wyglądu moto, to jest to oczywiście ważne, ale od kiedy jestem żonaty i więcej mam w pasie niż w klacie :D to nie gra to aż tak dużej roli, moto ma sie mi podobać, a oba podobają mi się na równym poziomie, zarówno golasy jak i te w owiewce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuuuu... super dzięki za linka :) teraz zamiast pracować czytam :D

 

Jaka tak naprawdę będzie dla mnie róznica pomiędzy 2 cylindrami a 4ma, oczywiście oprócz szerokości motocykla i pewnie wagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co rozumiesz poprzez "niezbyt nowoczesną konstrukcję Hondy"? Sam wygląd czy też jakieś starsze rozwiązania w zawieszenie, bo o tym, że jest to gaznik nie wtrysk to już wyczytałem.

 

 

Interesuje cie motocykl nowy, czy uzywany?

 

CBF od 2008 ma juz wtrysk i jest ogolnie mocno poprawionym motocyklem.

 

Podobnie, er-6 na 2009 przeszedl znaczna modernizaje, o czym pewnie wyczytales w MOTOCYKLu czy SM.

 

Do niedawna sam wahalem sie miedzy tymi dwoma motocyklami, jednak juz wiem, ze nie bedzie mi dane jezdzic nowka. Decyzja byla juz podjeta i stanelo na cbf z uwagi na dobre doswiadczenie z honda, rozsadnosc konstrukcji i mozliwosc ustawienia moto pod siebie. Plusem jest takze lepsze trzymanie wartosci przy odsprzedazy.

 

Nie wiem czy miales okazje slyszec Kawe na zywo, moim zdaniem pracuje piknie!

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moto chce przeznaczyć od 10 - 14 tyś zł. Więc nowe niestety odpada. Patrząc na serwisy otomoto i temu podobne w grę wchodzą roczniki pomiędzy 2003 a 2006/7.

 

Faktycznie Kawa brzmiała bardzo ładnie. Sam tłumik też wygląda niebo lepiej niż ten w CBFce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mieć albo nie mieć oto jest pytanie. Wiem , że z kasą zazwyczaj jest problem ale ja polecam gorąco nową CBF 600 SA i to z ABSem. Sam jestem jej właścicielem od sierpnia zeszłego roku, jest to pierwszy mój motocykl i nie żałuję swojego wyboru. Kupiłem moto poza oficjalną siecią dealerską (reklamy robił nie będę powiem tylko Słupsk), sporo zaoszczędziłem i zero problemów. Sprzęt do ogarnięcia dla świeżaka, a i doświadczeni wycisną co trzeba (kuzyn nie chciał z niej schodzić). Serwisuję motocykl w salonie Hondy i spokojnie jeżdżę, a ile przy tym frajdy, super :crossy: :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka tak naprawdę będzie dla mnie róznica pomiędzy 2 cylindrami a 4ma, oczywiście oprócz szerokości motocykla i pewnie wagi?

 

charakterystyka silnika: generalnie 4 gary mają dłuższy użyteczny zakres obrotów, kosztem wyraźnie niższego momentu obrotowego w dole skali. do jazdy po mieście jednak celowałbym w 2: mniej trzeba "kręcić" dla uzyskania tej samej dynamiki. nie mówiąc o tym, że rzadko kiedy brzmią jak zarzynany odkurzacz, co w 4cyl jest normą :icon_razz:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukanie motocykla z ABS w tym przedziale cenowym moze byc trudne, zwlaszcza, ze im starsze sprzety, tym rzadziej jest on spotykany.

 

Moze lepiej gmole + lepszy stroj? :)

 

Hehehe jak podniosłem sumkę o 2kzł to żona już dym robiła, że jej auto kosztowało tylko 4kzł więcej :D

Oczywiście nie chciałbym na tym oszczędzać, jednak po ofertach na serwisach aukcyjnych widzę, że trochę tych ofert jest. Zakładam, że 10% z nich są warte oglądania, ale wydaje mi się, że coś tam znajdę. Poza tym baaaardzo wieże w swoje umiejętności negocjacyjne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem co ty , tylko ja szukałem tysiączki z ABS. Wszystke które oglądałem były po mniejszym lub większym crashteście . Skończyło się na kredycie i nówce z promocji zeszłorocznikowej. Co do ABS to teź był podstawowy warunek i raz mnie juź uratował od pewnej gleby. A która wersja cię interesuje golas czy owiewka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko u mnie jest ten problem, że ja gotówki na motor nie mam w ogole odłożonej, bo wydatki były spore (nowe mieszkanie, autko dla żony - które notabene rozbiłem jakiś miesiąc temu i Alianz chce mnie teraz mocno wycyckać), więc w grę wchodzi tylko i wyłącznie kredyt.

Co do wersji, z owiewką czy bez, tak naprawdę to chyba nie ma to dla mnie aż tak dużego znaczenia. Z jednej strony chciałbym golasa, bo więcej będę po mieście jeździł, z drugiej wiem, że od czasu do czasu będę chciał się wybrać poza miasto, np. odwiedzić rodziców w Toruniu. Z trzeciej strony, nie planuje jakoś podróży z prędkościami powyżej 120km/h, chociaż to jest moja opinia jako człowieka który nie ma motocykla, więc plany mogą dać w łep, no i oczywiście owiewka sprzyja szybszej jeździe, której znowu chciałbym uniknąć i to kieruje mnie w stronę nakeda :D Prędkość mnie tak bardzo nie kręci jak przyspieszenia :D

Generalnie wezmę to co będzie w lepszym stanie i za lepszą cenę.

 

A możecie mi powiedzieć coś więcej na temat tego:

http://otomoto.pl/honda-cbf-600-sa-abs-05-...s-M1278996.html

chce tam w sobotę pojechać i obejżeć motocykl, poćwiczyć oglądanie i męczenie sprzedawcy i negocjacje :D

facet twierdzi, że moto jest po szlifie, plastiki malowane. nie ma książki serwisowej, jeden właściciel w niemczech

Edytowane przez kostekw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wersji, z owiewką czy bez, tak naprawdę to chyba nie ma to dla mnie aż tak dużego znaczenia. Z jednej strony chciałbym golasa, bo więcej będę po mieście jeździł, z drugiej wiem, że od czasu do czasu będę chciał się wybrać poza miasto, np. odwiedzić rodziców w Toruniu. Z trzeciej strony, nie planuje jakoś podróży z prędkościami powyżej 120km/h, chociaż to jest moja opinia jako człowieka który nie ma motocykla, więc plany mogą dać w łep, no i oczywiście owiewka sprzyja szybszej jeździe, której znowu chciałbym uniknąć i to kieruje mnie w stronę nakeda :D

 

Co do motorków które podałeś to dużo nie podpowiem bo z podobnych to swego czasu fz6 jeżdziłem, ale to nie honda ani kawa więc się nie wypowiadam.

Natomiast co do owiewki to uwierz że ma ona znaczenie. Jeżeli napisałeś że czasem będziesz gdzieś w trasę jeździł to radzę poszukać wersji z owiewką, bo daje bardzo dużo, a w mieście nie przeszkadza. A piszę po swoich doświadczeniach z fz6 w wersji naked :icon_biggrin:

To że w tej chwili piszesz że nie planujesz podróżować z prędkościami większymi niż 120 km to nie znaczy że tak będzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...