Skocz do zawartości

CZ 350 ładowanie


gandziorz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam mały problem otóż w mojej cezetce ładowanie raz jest raz go nie ma.

I to nie ma wpływu czy duże czy małe obroty.

Na biegu jałowym, czy przy prędkości 100km/h kontrolka się zapala od ładowania (co bliżej nie określony czas, i na długość też nie określoną).

 

Sprawdzałem ile wynosi ładowanie "kiedy jest".

Na biegu jałowym 13V z kawałkiem, jak gaz na opór koło 14V czyli pięknie cacy altek działa.

 

Więc co to może być do jasnej anielki?

 

Już sprawdzałem kable, no wszystko praktycznie ujmując.

Może ako mi wciąga trochę prądu?

 

Teraz mam 12V 4,5Ah. Poprzedni to bezobsługowy 12V 5Ah ale uległ awarii i gubi prąd.

Może powinienem wstawić mocniejszy akumulator?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypadkiem jawa cz 350 nie była na prądnicy i instalacja 6v dopiero potem jawa ts 350 dostała alternator

 

ale jeśli jest na alternatorze sprawdzałeś sprężynki dociskające szczotki mogą one sie zawieszać

obejrzyj dokładnie szczotki polskie podróbkach przewodzik potrafi być luźny i nie łączy dobrze

mogą być zanieczyszczone pierścienie po których ślizgają sie szczotki

jeśli masz mechaniczny regulator sprawdź czy sie nie sklejają styki przy większym napięciu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypadkiem jawa cz 350 nie była na prądnicy i instalacja 6v dopiero potem jawa ts 350 dostała alternator

 

ale jeśli jest na alternatorze sprawdzałeś sprężynki dociskające szczotki mogą one sie zawieszać

obejrzyj dokładnie szczotki polskie podróbkach przewodzik potrafi być luźny i nie łączy dobrze

mogą być zanieczyszczone pierścienie po których ślizgają sie szczotki

jeśli masz mechaniczny regulator sprawdź czy sie nie sklejają styki przy większym napięciu

Ten silnik to 474.4.

Instalacja 12V, ładowanie alternatorem (fabryczne, produkcja motorka 1986r.).

 

Okazało się iż padł regulator napięcia.

W środku nie ma starego typu styki, tylko jest tranzystor Tesla.

Dokładnie poszła dioda zenera oraz kondensator który był już spuchnięty.

 

Kupiłem nowy. A do tego wstawię nową diodę i kondensator na zapas.

 

Może ktoś pomóc z diodą zenera?

Dioda zenera ma kolor Czerwony|Czarny|Biały|Czarny.

Ma ktoś kod barwny dla diod?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Może ktoś pomóc z diodą zenera?

Dioda zenera ma kolor Czerwony|Czarny|Biały|Czarny.

Ma ktoś kod barwny dla diod?

Pokaż zdjęcie. Dla tego zestawu kolorów nie mogę się doszukać żadnego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż zdjęcie. Dla tego zestawu kolorów nie mogę się doszukać żadnego elementu.

No ja wlasnie tez nie moge sie doszukac zestawu wg. tych oznaczen.

Probowalem wg. barw opornikow (moze podejdzie), barw diod zenera, juz recznie przeszukalem tme.pl i nic.

 

Moze po prostu dobrac "na oko" wartosc?

 

Ps. nowy regulator jest mniejszy od starego, i spisuje sie swietnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kod nie jest zbieżny z oznaczeniem rezystorów, czy kondensatorów. Nie ma z nimi nic wspólnego. Proszę o zdjęcie, żeby samemu ocenić do czego tej diodzie najbliżej. Jedyne co mi warunkowo podchodzi to KZ260/5V1, ale nie sugeruj się tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...