Skocz do zawartości

[XJ600S] Stukanie po lewej stronie silnika.


korro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od kilku tygodni jestem posiadaczem XJ600S 2002r, przebieg 18kkm.

To mój pierwszy moto i cały czas go odkrywam.

 

Wczoraj usłyszałem, że coś klekocze po lewej stronie silnika.

Tego dźwięku nie potrafię nazwać inaczej.

 

Klekotanie zwiększa częstotliwość wraz ze wzrostem obrotów.

 

Dźwięk znika gdy wcisnę sprzęgło.

Wnioskuję więc, że to coś ze sprzęgłem.

 

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?

Czy to możliwe, że kończy się sprzęgło?

 

Pozdrawiam.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j.w

 

jamaszka xj600 to taki sprzęt w którym zawsze coś klekocze i stuka, taki silnik ;)

 

zgadzam sie ze to kosz sprzegłowy, i niema nic w tym groźnego czy też dziwnego, te modele tak mają

 

dokladnie to jest jak piszesz, jak puścisz sprzegło na luzie to gruchocze a jak wciśniesz sprzęgło to jest cicho, dokładnie tak mam w mojej :)

 

radze sie tym nie przejmować, wymieniać płyny jak srwisówka każe i ogień :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po lewej siedząc na moto.

 

Nie wiem, czy to może mieć coś wspólnego, ale wydaje mi się, że ten klekot zbiegł się z wymianą oleju.

Wcześniej moto jeździł na Castrolu, teraz wlałem Motula.

Czy to może mieć związek?

Edytowane przez korro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po lewej siedząc na moto.

 

Nie wiem, czy to może mieć coś wspólnego, ale wydaje mi się, że ten klekot zbiegł się z wymianą oleju.

Wcześniej moto jeździł na Castrolu, teraz wlałem Motula.

Czy to może mieć związek?

 

Trzeba pamiętać by oznaczenie parametrów lepkości było takie same lub

szersze. Syntetyki poprawiają jakość pracy silnika przez umieszczone w nich

dodatki uszlachetniające - mniej oporów tarcia, rozpuszczają osady itd.

Przy starych silnikach zmiana taka może być natomiast niekorzystna, bo np.

dodatek rozpuszczający osad zawarty w syntetyku może wypłukac istniejące

osady w systemie smarowania.

Aha, jeszcze jedno. nalezy unikac mieszania olejów róznych producentów.

dodatki mogą bowiem wchodzic we wzajemne reakcje chemiczne zmieniając

parametry lepkościowe mieszaniny.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...