korro Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Witam. Od kilku tygodni jestem posiadaczem XJ600S 2002r, przebieg 18kkm. To mój pierwszy moto i cały czas go odkrywam. Wczoraj usłyszałem, że coś klekocze po lewej stronie silnika. Tego dźwięku nie potrafię nazwać inaczej. Klekotanie zwiększa częstotliwość wraz ze wzrostem obrotów. Dźwięk znika gdy wcisnę sprzęgło. Wnioskuję więc, że to coś ze sprzęgłem. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Czy to możliwe, że kończy się sprzęgło? Pozdrawiam. Z góry dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 klekocze kosz sprzeglowy i zdaje sie ze to fabryczna przypadlosc tego modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 j.w jamaszka xj600 to taki sprzęt w którym zawsze coś klekocze i stuka, taki silnik ;) zgadzam sie ze to kosz sprzegłowy, i niema nic w tym groźnego czy też dziwnego, te modele tak mają dokladnie to jest jak piszesz, jak puścisz sprzegło na luzie to gruchocze a jak wciśniesz sprzęgło to jest cicho, dokładnie tak mam w mojej :) radze sie tym nie przejmować, wymieniać płyny jak srwisówka każe i ogień :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raio Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Nie wiem jak w waszych XJotach ale u mnie sprzęgło jest po PRAWEJ stronie moto, więc jak coś tłucze się po lewej i reaguje na sprzęgło to chyba bardzie skrzynia biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 korro może stał przodem do moto i stąd ta omyłka ze po lewej stronie :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korro Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 (edytowane) Po lewej siedząc na moto. Nie wiem, czy to może mieć coś wspólnego, ale wydaje mi się, że ten klekot zbiegł się z wymianą oleju. Wcześniej moto jeździł na Castrolu, teraz wlałem Motula. Czy to może mieć związek? Edytowane 26 Kwietnia 2009 przez korro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekZet31 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Po lewej siedząc na moto. Nie wiem, czy to może mieć coś wspólnego, ale wydaje mi się, że ten klekot zbiegł się z wymianą oleju. Wcześniej moto jeździł na Castrolu, teraz wlałem Motula. Czy to może mieć związek? Trzeba pamiętać by oznaczenie parametrów lepkości było takie same lub szersze. Syntetyki poprawiają jakość pracy silnika przez umieszczone w nich dodatki uszlachetniające - mniej oporów tarcia, rozpuszczają osady itd. Przy starych silnikach zmiana taka może być natomiast niekorzystna, bo np. dodatek rozpuszczający osad zawarty w syntetyku może wypłukac istniejące osady w systemie smarowania. Aha, jeszcze jedno. nalezy unikac mieszania olejów róznych producentów. dodatki mogą bowiem wchodzic we wzajemne reakcje chemiczne zmieniając parametry lepkościowe mieszaniny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.