krokodyl Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 zalezy czym mierzony?? przy ponad 15V aku do wymiany --- pisze o pomiarze miernikiem profesjonalnym wykalibrowanym!! 13,8 naladowany nie obciązony przy temp. powirza 20 st.c przyklad mozna na aku nowym sprawnym uzyskac 17 v ale musi on w tym czasie być ładowanym prądem 50 Amper!!!!!!!!! (co uszkadza aku )jesli przy normalnym ładowaniu z motocykla gdzie maksymalna wydajnosc prądowa instalacji ładowania aku to 15Amper osiąga 17 V znaczy ,że to czym mierzymy przeklamuje!!(albo rezystancja wewnetrzna aku jest duza co jest jednoznaczne z uszkodzeniem ) procesy jakie wystepuja w czasie przeladowania aku bardzo gwaltownie wzrastaja po wyzej 14,5 V !!!! w aku interesuja nas 3 parametry pojemnosc ,rezystancja wewnętrzna, i napiecie -- wraz z wiekiem aku spada nam pojemnosc i rezystancja wzrasta -- napiecie praktycznie do konca mamy stale-- na pojemnosc olbrzymi wpływ ma temperatura!! wraz ze spadkiem pojemnosc maleje (dla tego samochody zima ciezko palą przy minusowych pojemnosc spada o ponad 50% i nieznacznie wzrasta rezystancja) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Goły klasyczny kwasowy powinien mieć w okolicy 12,6V. Jeśli pracuje jako bufor to trzeba traktować go z 13,8V. W praktyce najlepiej jeśli napięcie w instalacji zawiera się w zakresie 14-14,7V, przy czym idealnie to 14,3-14,5V. Więcej niż 14,7V będzie gotowało akumulator. Może nie zabije go od razu, ale żywot skróci. Z doświadczenia przed chwilą: stary akumulator, który został jeszcze po skuterze brata, 12V/4Ah (Exide EB4L-B) ma przy 3,2A ładowania około 16,2V (mierniki w zasilaczu, dokładność mocno średnia), szumi przy tym jak górski potok :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NefryT Opublikowano 29 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Mam do pomiaru taki miernik : Napiszcie mi co mam na nim poustawiac, kiedy pomierzyc napiecie, ampery itp zeby uzyskac wiarygodne wyniki zebym mogl ocenic stan regulatora i podjac ostateczna decyzje ? Bo to co piszecie fachowym jezykiem niestety jest dla mnie czarna magia bo nie mam wyksztalcenia elektr. icon_mrgreen.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 To slynna 830 genialny miernik!! doslownie genialny!! ten model zamordowal dosłownie wszystkie firmy zajmujące sie produkcją tanich miernikow mozna go kupic na allegro za 8 PLN :):):) przełącz w lewo od pozycji off -strzalka na pozycje 20 v przewody w gniazdach jak na foto czyli 2 dolne :):) i mierzysz przytwierdz skutecznie koncówki przewodów dokladnie do akumulatora -mierzysz na wyłączonym silniku -- lekko ponad 12V (zalezy od stanu naladowania aku) -mierzysz na włączonym silniku--(13-14,5 V) powinno wykazywac zmiany przy dodaniu gazu :) -obserwowac mozna jaki wplyw na napiecie mają obroty silnika jesli nie ma zmian oznacza to uszkodzony regulator napiecia lib cewki prądnicy (bywa ,ze wtyczka regulatora napiecia jest uszkodzona-- zasniedziala) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.