Skocz do zawartości

regulator napięcia, prostwonik albo przekaźnik


szymon44
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam aprilia rs i mam zepsutą taką część

http://www.allegro.pl/item606366729_regula...narelli_am.html

ale nie wiem jak się to dokładnie nazywa bo na allegro funkcjonują różne nazwy od przekaźnika po regulator napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest regulator napięcia. Funkcjonalnie - jest to ogranicznik napięcia świateł, sprawia że żarówki się nie przepalają. Cena sugerowana w podanej aukcji jest przerażająca, zrobienie takiej części samemu to koszt niecałych 20 zł...

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobienie regulatora napięcie jest przede wszystkim uwarunkowane typem prądnicy/alternatora . Wszystko zależy od tego czy źródło napięcia jest jedno czy trójfazowe , samo czy obcowzbudne .

Szymon44 , napisz jaki masz alternator to może uda się coś podpasować .

Banan , spróbuj za 2 dychy zrobić regler do KTMa LC4 to ci zapewnię taki zbyt że do końca roku będziesz milionerem :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szymon44 , napisz jaki masz alternator to może uda się coś podpasować .

Motorower 50 cm3, silnik Minarelli AM6, ładowanie/światła - jedna cewka bez odczepu, ładowanie realizowane przez diodę. Stator wygląda identycznie: http://www.motelek.net/andere/kokusan_12v85w.png

Można nawet zastosować regulator z czajnabajka: http://www.motelek.net/andere/kokusan_schema2.png

Ładowanie jak wspomniałem - jest to dioda umieszczona w pobliżu akumulatora lub w obudowie bezpieczników, anoda połączona z przewodem świateł, katoda połączona z zaciskiem "+" akumulatora.

Schemat takiego układu ogranicznika w żółtym polu schematu: http://www.motelek.net/schema/spannung/funktionsschema2.png

Oryginalny regulator posiada 3 złącza. Dwa oznaczone "~" są wewnętrznie razem połączone, do jednego zacisku podłącza się przewód od statora, do drugiego przewód od instalacji elektrycznej (wyjście na światła). Trzeci to masa.

Banan , spróbuj za 2 dychy zrobić regler do KTMa LC4 to ci zapewnię taki zbyt że do końca roku będziesz milionerem :biggrin:

Tam jest altek jednofazowy czy trójfazowy? Cóż tam jest za problem?

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tylko skromnym elektromechanikiem i zagadnienia elektroniczne są dla mnie trochę zawiłe jednak z tego co wiem to w regulatorze napięcia elementami odpowiedzialnymi za regulację napięcia są tyrystory . Sama dioda wpięta w układ prądu przemiennego wyprostuje go połówkowo , natomiast przy prądzie stałym spolaryzowana w kierunku przewodzenia ograniczy napięcie bodajże o 0,6V . Na focie statora widzę przewód ładowania ako , zasilania cewki zapłonowej i zasilania świateł . Cewki statora połączone są z masą . Faktycznie przy takim układzie pasowałby regler od chinola .

 

A co do KTMa ( choć to nie w temacie ) tam jest altek 1fazowy samowzbudny , cewki odseparowane od masy , napięcie wyjściowe około 80 V .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopcy za odp. Alternator jest chyba jednofazowy. Chce wymienić ten regulator bo za slabe ładowanie i razem z elektrykiem doszliśmy że regulator zepsuty tzn.ładuje ale bardzo słabo. I co radzicie czy kupić na allegro jakię używany są od 15zł +przesyłka(ale tak na prawde nie można mieć peności że w nim n ie bedzie tak jak na starym), spróbować to samemu zrobić czy kupic ten nowy za 100zł ??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szymon, ogólnie ten system ładowania jest bardzo słaby. Żarówki świecą prawidłowo jasno? Ładowanie pojawi się dopiero wówczas, kiedy żarówki zaczną świecić pełną jasnością. Upewnij się, czy nie masz założonych niewłaściwych (mocniejszych) żarówek, 35W z przodu, 21/5W z tyłu, nie świeci się cały czas światło Stop, czy nie masz gdzieś niepotrzebnego odbiornika kradnącego prąd z akumulatora.

 

Kolego kogutnatrajce, do KTM prawdopodobnie pasowałby taki regulator: http://www.motelek.net/schema/spannung/feedback-bridge.png a nawet i regulator trójfazowy by pracował na dwóch fazach. Możnaby spróbować nawet dać mostek Graetza + regulator szeregowy zamiast zwarciowego, tak jak w regulatorach od skutera. Pytanie tylko jakie tam prądy płyną.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wlasnie światła świecą słabo na wolnych obrotach, Ładowanie przed regulatorem 30V Chyba raczej regulator do wymiany mam 2 takie w domu ale one mają zwarcie w jedną stronę to tak chyba nie powinno być.

http://www.allegro.pl/item616536867_elektr...etz_6v_12v.html

a takie regulator by mógł być???? na 12V????

 

 

BANANvanDYK a z tymi zarówkami to choć miałbym inne to jak testuje ładowanie to bez swiateł, więc nic to nie zmienia.

Edytowane przez szymon44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...