szymon44 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Mam aprilia rs i mam zepsutą taką część http://www.allegro.pl/item606366729_regula...narelli_am.html ale nie wiem jak się to dokładnie nazywa bo na allegro funkcjonują różne nazwy od przekaźnika po regulator napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 To jest regulator napięcia. Funkcjonalnie - jest to ogranicznik napięcia świateł, sprawia że żarówki się nie przepalają. Cena sugerowana w podanej aukcji jest przerażająca, zrobienie takiej części samemu to koszt niecałych 20 zł... Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogutnatrajce Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Zrobienie regulatora napięcie jest przede wszystkim uwarunkowane typem prądnicy/alternatora . Wszystko zależy od tego czy źródło napięcia jest jedno czy trójfazowe , samo czy obcowzbudne . Szymon44 , napisz jaki masz alternator to może uda się coś podpasować . Banan , spróbuj za 2 dychy zrobić regler do KTMa LC4 to ci zapewnię taki zbyt że do końca roku będziesz milionerem :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Szymon44 , napisz jaki masz alternator to może uda się coś podpasować . Motorower 50 cm3, silnik Minarelli AM6, ładowanie/światła - jedna cewka bez odczepu, ładowanie realizowane przez diodę. Stator wygląda identycznie: http://www.motelek.net/andere/kokusan_12v85w.png Można nawet zastosować regulator z czajnabajka: http://www.motelek.net/andere/kokusan_schema2.png Ładowanie jak wspomniałem - jest to dioda umieszczona w pobliżu akumulatora lub w obudowie bezpieczników, anoda połączona z przewodem świateł, katoda połączona z zaciskiem "+" akumulatora. Schemat takiego układu ogranicznika w żółtym polu schematu: http://www.motelek.net/schema/spannung/funktionsschema2.png Oryginalny regulator posiada 3 złącza. Dwa oznaczone "~" są wewnętrznie razem połączone, do jednego zacisku podłącza się przewód od statora, do drugiego przewód od instalacji elektrycznej (wyjście na światła). Trzeci to masa. Banan , spróbuj za 2 dychy zrobić regler do KTMa LC4 to ci zapewnię taki zbyt że do końca roku będziesz milionerem :biggrin: Tam jest altek jednofazowy czy trójfazowy? Cóż tam jest za problem? Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogutnatrajce Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Jestem tylko skromnym elektromechanikiem i zagadnienia elektroniczne są dla mnie trochę zawiłe jednak z tego co wiem to w regulatorze napięcia elementami odpowiedzialnymi za regulację napięcia są tyrystory . Sama dioda wpięta w układ prądu przemiennego wyprostuje go połówkowo , natomiast przy prądzie stałym spolaryzowana w kierunku przewodzenia ograniczy napięcie bodajże o 0,6V . Na focie statora widzę przewód ładowania ako , zasilania cewki zapłonowej i zasilania świateł . Cewki statora połączone są z masą . Faktycznie przy takim układzie pasowałby regler od chinola . A co do KTMa ( choć to nie w temacie ) tam jest altek 1fazowy samowzbudny , cewki odseparowane od masy , napięcie wyjściowe około 80 V . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon44 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Dzięki chłopcy za odp. Alternator jest chyba jednofazowy. Chce wymienić ten regulator bo za slabe ładowanie i razem z elektrykiem doszliśmy że regulator zepsuty tzn.ładuje ale bardzo słabo. I co radzicie czy kupić na allegro jakię używany są od 15zł +przesyłka(ale tak na prawde nie można mieć peności że w nim n ie bedzie tak jak na starym), spróbować to samemu zrobić czy kupic ten nowy za 100zł ?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogutnatrajce Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Używki nie kupuj , jeśli chcesz sam budować regler to poczytaj sobie na przykład TUTAJ .Ja bym kupił nowy od chinola , pełno tego na alegro . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Szymon, ogólnie ten system ładowania jest bardzo słaby. Żarówki świecą prawidłowo jasno? Ładowanie pojawi się dopiero wówczas, kiedy żarówki zaczną świecić pełną jasnością. Upewnij się, czy nie masz założonych niewłaściwych (mocniejszych) żarówek, 35W z przodu, 21/5W z tyłu, nie świeci się cały czas światło Stop, czy nie masz gdzieś niepotrzebnego odbiornika kradnącego prąd z akumulatora. Kolego kogutnatrajce, do KTM prawdopodobnie pasowałby taki regulator: http://www.motelek.net/schema/spannung/feedback-bridge.png a nawet i regulator trójfazowy by pracował na dwóch fazach. Możnaby spróbować nawet dać mostek Graetza + regulator szeregowy zamiast zwarciowego, tak jak w regulatorach od skutera. Pytanie tylko jakie tam prądy płyną. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon44 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 (edytowane) Wlasnie światła świecą słabo na wolnych obrotach, Ładowanie przed regulatorem 30V Chyba raczej regulator do wymiany mam 2 takie w domu ale one mają zwarcie w jedną stronę to tak chyba nie powinno być. http://www.allegro.pl/item616536867_elektr...etz_6v_12v.html a takie regulator by mógł być???? na 12V???? BANANvanDYK a z tymi zarówkami to choć miałbym inne to jak testuje ładowanie to bez swiateł, więc nic to nie zmienia. Edytowane 27 Kwietnia 2009 przez szymon44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.