BODZIO1300 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Witam. Chciałbym sie poradzić jednej sprawy a mianowicie koledze nie mrygają kierunki. Podejrzewamy przerywacz ale jest on zespolony z czymś innym . Moje pytanie brzmi czy można tak to przerobić aby przerywacz był jako osobne urzadzenie. Jest to vz800 z 98 roku. proszę o poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thor 1 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Witam. Chciałbym sie poradzić jednej sprawy a mianowicie koledze nie mrygają kierunki. Podejrzewamy przerywacz ale jest on zespolony z czymś innym . Moje pytanie brzmi czy można tak to przerobić aby przerywacz był jako osobne urzadzenie. Jest to vz800 z 98 roku. proszę o poradę. Ale przecież z Vz 800 przerywacz kierunkowskazów jest osobno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Instalacja prosta jak budowa cepa: zasilanie - przerywacz - wyłącznik na kierownicy - kierunki. Na dzień dobry odszukaj przerywacz, to osobna kostka. Odłącz go i w jego miejsce włóż kawałek drutu. Jak masz tam trzy styki, to ten oznaczony 31 lub G, to masa, to te dwa pozostałe łączysz ze sobą. I po załączeniu kierunkowskazów powinny one się zaświecić światłem ciągłym. Jak tak się stanie, to przerywacz do kosza. Jak nie, to szukaj dalej: wiązka, przełącznik. Oczywiście cały czas zakładam, że zasilanie jest w porządku! Do pracy w tym układzie można przymusić KAŻDY samochodowy przerywacz kierunkowskazów. Podłączasz tak: 31 - masa, 49 - zasilanie po stacyjce, 49a - do wyłącznika kierunkowskazów (oznaczenia uniwersalne, międzynarodowe). Będzie działać poprawnie, jeśli żarówki są 21W. Nie mniejsze i nie diody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BODZIO1300 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Instalacja prosta jak budowa cepa: zasilanie - przerywacz - wyłącznik na kierownicy - kierunki. Na dzień dobry odszukaj przerywacz, to osobna kostka. Odłącz go i w jego miejsce włóż kawałek drutu. Jak masz tam trzy styki, to ten oznaczony 31 lub G, to masa, to te dwa pozostałe łączysz ze sobą. I po załączeniu kierunkowskazów powinny one się zaświecić światłem ciągłym. Jak tak się stanie, to przerywacz do kosza. Jak nie, to szukaj dalej: wiązka, przełącznik. Oczywiście cały czas zakładam, że zasilanie jest w porządku! Do pracy w tym układzie można przymusić KAŻDY samochodowy przerywacz kierunkowskazów. Podłączasz tak: 31 - masa, 49 - zasilanie po stacyjce, 49a - do wyłącznika kierunkowskazów (oznaczenia uniwersalne, międzynarodowe). Będzie działać poprawnie, jeśli żarówki są 21W. Nie mniejsze i nie diody. Dzięki za pomoc myślę że sobie poradzimy Pozdrawiam Michał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thor 1 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Ten przerywacz ma dwa piny i jest pod prawym boczkiem w górnym lewym jego skraju.Sprawdźcie czy nie spalił się z takiego powodu jak u mnie, od przetartego przewodu pod tylnym błotnikiem. Nie zakładajcie mechanicznego, bo ze wzrostem obrotów będzie szybciej migał. Za elektroniczny dałem ok 20 zł. :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BODZIO1300 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Ten przerywacz ma dwa piny i jest pod prawym boczkiem w górnym lewym jego skraju.Sprawdźcie czy nie spalił się z takiego powodu jak u mnie, od przetartego przewodu pod tylnym błotnikiem. Nie zakładajcie mechanicznego, bo ze wzrostem obrotów będzie szybciej migał. Za elektroniczny dałem ok 20 zł. :buttrock: [/quote Kolego dzięki za podpowiedź. Będziemy szukali przyczyny bo taka musiała wystąpić że spalił się przerywacz że aż bezpiecznik wywaliło. A co do przerywacza to nasz wg serwisowki z 98 roku występowały zespolone w postaci kostki przy bezpiecznikach jest to kostka 7 pinowa jest w niej Starter-relay i przerywacz nowsze modele mają już te urządzenia osobno. Pozdrawiam serdecznie Michał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thor 1 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Dziwne,bo ja mam marasia 97r. i przerywacz jest oddzielnie i w serwisówce też mam oddzielnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BODZIO1300 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Ten przerywacz ma dwa piny i jest pod prawym boczkiem w górnym lewym jego skraju.Sprawdźcie czy nie spalił się z takiego powodu jak u mnie, od przetartego przewodu pod tylnym błotnikiem. Nie zakładajcie mechanicznego, bo ze wzrostem obrotów będzie szybciej migał. Za elektroniczny dałem ok 20 zł. :buttrock: Witam problem rozwiązany przetarty kabel, kabel zaizolowany i wszystko wróciło do normy. Dzięki za dobre rady pozdrawiam Michał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hans13 Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 Witamodświerzę trochę temat. Mam podobny problem jak opisany wyżej, a moje pytanie dotyczy sprawdzenia instalacji przez zwarcie styków w kostce. Czy powinny zapalić się po włączeniu światłem ciągłym wszystkie 4 kierunki czy tylko jedna strona ? U mnie palą się wszystkie 4. Nie wiem czy nie mam może jakiegoś zwarcia w przełączniku, że nie rozdziela mi na prawo i lewo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Twoj szprzet wyposazony jest chyba w awaryjne tak? to wtedy moze sie swiecic calosc...pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hans13 Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 Awaryjne mam ale na odrębnym przekaźniku, dołożone samodzielnie. Zastanawiałem się czy on nie miesza, ale po odłączeniu jak zewrę przy przerywaczu od kierunków, palą się wszystkie 4 :sad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hans13 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2012 Sprawa się wyjaśniła. Światłem ciągłym powinna zapalić się jedna ze stron. U mnie paliły się wszystkie ponieważ zrobiłem zwarcie w czasie montażu awaryjnych.Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.