Skocz do zawartości

brak kierunkowskazów


BODZIO1300
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym sie poradzić jednej sprawy a mianowicie koledze nie mrygają kierunki. Podejrzewamy przerywacz ale jest on zespolony z czymś innym . Moje pytanie brzmi czy można tak to przerobić aby przerywacz był jako osobne urzadzenie. Jest to vz800 z 98 roku. proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym sie poradzić jednej sprawy a mianowicie koledze nie mrygają kierunki. Podejrzewamy przerywacz ale jest on zespolony z czymś innym . Moje pytanie brzmi czy można tak to przerobić aby przerywacz był jako osobne urzadzenie. Jest to vz800 z 98 roku. proszę o poradę.

 

Ale przecież z Vz 800 przerywacz kierunkowskazów jest osobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja prosta jak budowa cepa: zasilanie - przerywacz - wyłącznik na kierownicy - kierunki.

Na dzień dobry odszukaj przerywacz, to osobna kostka. Odłącz go i w jego miejsce włóż kawałek drutu. Jak masz tam trzy styki, to ten oznaczony 31 lub G, to masa, to te dwa pozostałe łączysz ze sobą. I po załączeniu kierunkowskazów powinny one się zaświecić światłem ciągłym. Jak tak się stanie, to przerywacz do kosza. Jak nie, to szukaj dalej: wiązka, przełącznik.

Oczywiście cały czas zakładam, że zasilanie jest w porządku!

Do pracy w tym układzie można przymusić KAŻDY samochodowy przerywacz kierunkowskazów. Podłączasz tak: 31 - masa, 49 - zasilanie po stacyjce, 49a - do wyłącznika kierunkowskazów (oznaczenia uniwersalne, międzynarodowe). Będzie działać poprawnie, jeśli żarówki są 21W. Nie mniejsze i nie diody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja prosta jak budowa cepa: zasilanie - przerywacz - wyłącznik na kierownicy - kierunki.

Na dzień dobry odszukaj przerywacz, to osobna kostka. Odłącz go i w jego miejsce włóż kawałek drutu. Jak masz tam trzy styki, to ten oznaczony 31 lub G, to masa, to te dwa pozostałe łączysz ze sobą. I po załączeniu kierunkowskazów powinny one się zaświecić światłem ciągłym. Jak tak się stanie, to przerywacz do kosza. Jak nie, to szukaj dalej: wiązka, przełącznik.

Oczywiście cały czas zakładam, że zasilanie jest w porządku!

Do pracy w tym układzie można przymusić KAŻDY samochodowy przerywacz kierunkowskazów. Podłączasz tak: 31 - masa, 49 - zasilanie po stacyjce, 49a - do wyłącznika kierunkowskazów (oznaczenia uniwersalne, międzynarodowe). Będzie działać poprawnie, jeśli żarówki są 21W. Nie mniejsze i nie diody.

 

Dzięki za pomoc myślę że sobie poradzimy Pozdrawiam Michał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przerywacz ma dwa piny i jest pod prawym boczkiem w górnym lewym jego skraju.Sprawdźcie czy nie spalił się z takiego powodu jak u mnie, od przetartego przewodu pod tylnym błotnikiem. Nie zakładajcie mechanicznego, bo ze wzrostem obrotów będzie szybciej migał. Za elektroniczny dałem ok 20 zł. :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przerywacz ma dwa piny i jest pod prawym boczkiem w górnym lewym jego skraju.Sprawdźcie czy nie spalił się z takiego powodu jak u mnie, od przetartego przewodu pod tylnym błotnikiem. Nie zakładajcie mechanicznego, bo ze wzrostem obrotów będzie szybciej migał. Za elektroniczny dałem ok 20 zł. :buttrock:

[/quote

 

 

Kolego dzięki za podpowiedź. Będziemy szukali przyczyny bo taka musiała wystąpić że spalił się przerywacz że aż bezpiecznik wywaliło. A co do przerywacza to nasz wg serwisowki z 98 roku występowały zespolone w postaci kostki

przy bezpiecznikach jest to kostka 7 pinowa jest w niej Starter-relay i przerywacz nowsze modele mają już te urządzenia osobno. Pozdrawiam serdecznie Michał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przerywacz ma dwa piny i jest pod prawym boczkiem w górnym lewym jego skraju.Sprawdźcie czy nie spalił się z takiego powodu jak u mnie, od przetartego przewodu pod tylnym błotnikiem. Nie zakładajcie mechanicznego, bo ze wzrostem obrotów będzie szybciej migał. Za elektroniczny dałem ok 20 zł. :buttrock:

 

Witam problem rozwiązany przetarty kabel, kabel zaizolowany i wszystko wróciło do normy.

Dzięki za dobre rady pozdrawiam Michał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

odświerzę trochę temat. Mam podobny problem jak opisany wyżej, a moje pytanie dotyczy sprawdzenia instalacji przez zwarcie styków w kostce. Czy powinny zapalić się po włączeniu światłem ciągłym wszystkie 4 kierunki czy tylko jedna strona ? U mnie palą się wszystkie 4. Nie wiem czy nie mam może jakiegoś zwarcia w przełączniku, że nie rozdziela mi na prawo i lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...