Skocz do zawartości

Problem z piątym biegiem w Kawasaki VN800


imbir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Proszę o pomoc w rozwiązaniu dla mnie bardzo trudnego tematu z moim Vulcanem!

Mianowicie: Na początku zeszłego sezonu pojawiło sie dziwne podszarpywanie gdy wrzuciłem piąty bieg. Jadąc na tej piątce miałem wrażenie jakbym co chwilę wciskał sprzęgło i puszczał jednak bie nigdy nie wyskoczył! (na innych biegach moja maszyna chodzi jak brzytwa!). Tej zimy rozebrałem cały silnik, aby dostać się do skrzyni biegów i sprawdzić czy przypadkiem żaden ząb ze skrzyni sie nie urwał. Koła zębate były całe, tylko wodzik odpowiedzialny od piątego biegu był przytarty i to znacznie! Udałem sie po nowy do serwisu Kawasaki. Przy składaniu okazało się, że w moim sprzęgle występuje 7 tarcz i 6 przetyczek co zdziwiło mnie i zmusiło do pewnej refleksji. Sprawdziłem w książce serwisowej, że tarcz powinno być 8 więc kupiłem nowe (oryginalne) i dodatkowo zastosowałem nowe przetyczki w liczbie 7, zgodnie z serwisówką. po kompletnym złożeniu udałem sie na jazdę próbna kilka razy (łącznie ponad 100 km) i problem z piątką nadal występuje! :(

Motor zalany jest olejem Motul 5100

Rozważam jeszcze taki przypadek, że mechanizm odpowiedzialny za pracę wodzików w skrzyni może mieć tutaj ogromne znaczenie, np. wodzik posiada luz w momencie zapiętego piątego biegu i dlatego sie przytarł od kół zębatych jak i również występuje podszarpywanie na tej nieszczęsnej piątce

 

Proszę o pomoc w tym temacie!

 

Pozdrawiam! Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety glownym powodem zniszczenia wodzika byly zuzyte sprzegla klowe 5 biegu ktorych nie wymieniles, wiec problem dalej jest i spowoduje znowu zuzycie wodzika, ktory jest jedyna czescia starajaca sie trzymac bieg na swoim miejscu. Sprzegla klowe znajduja sie na czole kol zebatych, ktore same nie byly zuzyte, czy uszkodzone wiec uznales ze sa dobre.

Czeka cie druga rozbiorka skrzyni i wymiana pary kol 5 biegu.

Lepiej to zrobic jak najszybciej zanim nowy wodzik szlag trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O boże znowu rozbiórka silnika :/ Dzięki za odpowiedź, bo jakbym cały sezon znów miał na czwartym biegu ganiać to chyba bym oszalał i na paliwo nie zarobił :)

Najlepiej Kupić dwa nowe koła zębate, czy całą skrzynię bo zauważyłem taką na aukcji za dobre pieniądze.

Jest jakiś sposób sprawdzenia tych sprzęgieł kłowych?

Pozdrawiam

 

Oto adres tej aukcji :

http://moto.allegro.pl/item575867022_kawas...iegow_tryb.html

 

cena jest dobra bo sam wodzik uczynił mnie prawie takie same pieniądze

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym ze stanu sprzegiel klowych nie ocenisz ze zdjecia, pozatym albo ja zle widze albo na pieciobiegowa skrzynie jest tam za malo kol zebatych. Najbezpieczniej jest kupic pare nowych kol, ale kosztuje to od cholery. Kazde inne rozwiazanie to ryzyko ze kupisz nastepny problem do moto, tyle ze za male pieniadze :)

Bolesne ale prawdziwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...