imbir Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Witam! Proszę o pomoc w rozwiązaniu dla mnie bardzo trudnego tematu z moim Vulcanem! Mianowicie: Na początku zeszłego sezonu pojawiło sie dziwne podszarpywanie gdy wrzuciłem piąty bieg. Jadąc na tej piątce miałem wrażenie jakbym co chwilę wciskał sprzęgło i puszczał jednak bie nigdy nie wyskoczył! (na innych biegach moja maszyna chodzi jak brzytwa!). Tej zimy rozebrałem cały silnik, aby dostać się do skrzyni biegów i sprawdzić czy przypadkiem żaden ząb ze skrzyni sie nie urwał. Koła zębate były całe, tylko wodzik odpowiedzialny od piątego biegu był przytarty i to znacznie! Udałem sie po nowy do serwisu Kawasaki. Przy składaniu okazało się, że w moim sprzęgle występuje 7 tarcz i 6 przetyczek co zdziwiło mnie i zmusiło do pewnej refleksji. Sprawdziłem w książce serwisowej, że tarcz powinno być 8 więc kupiłem nowe (oryginalne) i dodatkowo zastosowałem nowe przetyczki w liczbie 7, zgodnie z serwisówką. po kompletnym złożeniu udałem sie na jazdę próbna kilka razy (łącznie ponad 100 km) i problem z piątką nadal występuje! :( Motor zalany jest olejem Motul 5100 Rozważam jeszcze taki przypadek, że mechanizm odpowiedzialny za pracę wodzików w skrzyni może mieć tutaj ogromne znaczenie, np. wodzik posiada luz w momencie zapiętego piątego biegu i dlatego sie przytarł od kół zębatych jak i również występuje podszarpywanie na tej nieszczęsnej piątce Proszę o pomoc w tym temacie! Pozdrawiam! Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Niestety glownym powodem zniszczenia wodzika byly zuzyte sprzegla klowe 5 biegu ktorych nie wymieniles, wiec problem dalej jest i spowoduje znowu zuzycie wodzika, ktory jest jedyna czescia starajaca sie trzymac bieg na swoim miejscu. Sprzegla klowe znajduja sie na czole kol zebatych, ktore same nie byly zuzyte, czy uszkodzone wiec uznales ze sa dobre. Czeka cie druga rozbiorka skrzyni i wymiana pary kol 5 biegu. Lepiej to zrobic jak najszybciej zanim nowy wodzik szlag trafi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imbir Opublikowano 25 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 O boże znowu rozbiórka silnika :/ Dzięki za odpowiedź, bo jakbym cały sezon znów miał na czwartym biegu ganiać to chyba bym oszalał i na paliwo nie zarobił :) Najlepiej Kupić dwa nowe koła zębate, czy całą skrzynię bo zauważyłem taką na aukcji za dobre pieniądze. Jest jakiś sposób sprawdzenia tych sprzęgieł kłowych? Pozdrawiam Oto adres tej aukcji : http://moto.allegro.pl/item575867022_kawas...iegow_tryb.html cena jest dobra bo sam wodzik uczynił mnie prawie takie same pieniądze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Problem w tym ze stanu sprzegiel klowych nie ocenisz ze zdjecia, pozatym albo ja zle widze albo na pieciobiegowa skrzynie jest tam za malo kol zebatych. Najbezpieczniej jest kupic pare nowych kol, ale kosztuje to od cholery. Kazde inne rozwiazanie to ryzyko ze kupisz nastepny problem do moto, tyle ze za male pieniadze :) Bolesne ale prawdziwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.