Skocz do zawartości

Licznik rowerowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o poradę. Z racji małych przeróbek w moim motocyklu nie mogę zamontować zwykłego licznika i pozostaje mi tylko rowerowy. Wszystko by było fajnie, tylko jaki? Napewno musi mieć podświetlanie. Sam znalazłem coś takiego jak Sigma Topline BC 1606L, które są po 75zł na alledrogo. Najbardziej mi chodzi o to, czy jest on wodoodporny, bo nigdzie takich informacji nie mogę znaleźć, oraz czy można wprowadzić samemu dystans całkowity? Jeżeli ktoś dodatkowo by wiedział na jakiej zasadzie działa podświetlanie, to byłbym wdzięczny ;)

Jest też jego wersja z czujnikiem bezprzewodowym. Podobno to nie działa za dobrze z motocyklami?

 

A teraz drugi problem, czyli czy duży jest czujnik przy nim? Mam zmienione przednie zawieszenie i nie mam możliwości założyć magnesu na tarczę. Jedyną możliwością jest przyklejenie czujnika do obudowy układu hamulcowego, a magnes do szprych, jednak nie mam tam za dużego pola manewru. A więc, czy czujniki są podobne wielkościowo do tych od starych liczników Sigmy?

 

A może jest coś również godnego uwagi w cenie do 100zł i z podświetleniem?

Edytowane przez Leszczu86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten koso jest fajny, do tego z wskaźnikiem poziomu paliwa :) , ale odpada, gdyż nie może to być licznik z nie wiem jak to nazwać - wystającym tyłem. Głupio by wyglądał przy małej lampie.

 

Liczniki Sigmy mają do 199,99 km/h a więcej i tak nie pojadę ;)

Właśnie chodzi mi o to, czy ktoś miał może podobny model. Znalazłem, że jest wodoodporny, ale u mnie nie byłby niczym osłonięty.

 

Nawigacja dobra sprawa ;) Tylko że chcę coś, aby zawsze było przy motocyklu. Do licznika rowerowego bym sobie doprowadził stałe zasilanie i go przykleił, a nawigacji już bym się bał. Zresztą jest to duuuże. No i jeszcze mi chodzi o licznik dzienny kilometrów (czy jak to tam się nazywa), gdyż pełny bak mi starcza na ok 200km, więc nie chcę mieć niespodzianki :P

 

P.S. Dla chętnych podaję stronę, gdzie można sobie wirtualnie poużywać liczników Sigmy i sprawdzić jak działają ;) http://www.sigmasport.com/en/produkte/bikecomputer/

 

Narazie prowadzi cały czas ten co podałem. Ma ktoś może jakieś inne godne uwagi z podświetlaniem? I jak dokładnie z tym bezprzewodowym?

Edytowane przez Leszczu86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że bezprzewodowy może mieć problem z komunikacją ze względu na elektrykę motocykla, szczególnie układ zapłonowy. Poza tym czujnik bezprzewodowy będzie większy, bo musi mieć jakieś miejsce na baterię.

Podświetlenie w takich urządzeniach est realizowane w dwojaki sposób: tańsze - diody świecące wokół wyświetlacza, droższe - folia indyglo Luminescencyjna) pod wyświetlaczem. Załączane przyciskiem funkcyjnym. bez ingerencji w elektronikę zazwyczaj nie da się tego wyprowadzić tak, by załączało się po włączeniu świateł pojazdu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko rozstrzygnięte. Licznikiem będzie Sigma 1606L. Podświetlanie jest na folii załączane przyciskami funkcyjnymi na kilka sekund. Przynajmniej narazie ;) Ingerencji w elektronikę będzie trochę, gdyż zasilanie będzie doprowadzane z motocykla i podświetlenie włączane razem ze światłami motocykla. Jeszcze nie rozstrzygnięte, czy będzie zdejmowany, czy nie. Jak założę, to zamieszczę zdjęcia jak to wyszło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tylko, czy ta przetworniczka od folii EL wytrzyma ciągłą pracę? Bo do chwilowego podświetlenia, się nadaje, ale jak się zachowa przy pracy ciągłej?

A jak chcesz zrealizować załączanie podświetlenia na stałe?

 

W sumie, to nie zastanawiałem się z tą folią, czy wytrzyma. Będzie trzeba puścić mniejszy prąd i powinno być ok raczej ;)

będzie doprowadzone oddzielna linia zasilania do podświetlenia, sterowana właśnie z oświetlenia motocykla. Zasilanie również będzie zewnętrzne. Oryginalnie z tego co widziałem, to licznik ma dwa piny nieużywane, więc się i jego i gniazdo przerobi :bigrazz:

 

Jak zrobię, to wstawię tutaj informację co i jak działa. Narazie miałem niespodziewaną wizytę samochodu u mechanika i kasu brak na licznik :icon_evil: Czyli się jeździ z nawigacją tylko, lub w większości przypadków bez żadnego wskaźnika z kompletem kontrolek biegu jałowego i oleju :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To cie troszkę zmartwię, jeśli chodzi o podświetlenie. Folia EL pracuje na zasilaniu 70 - 100V (jeśli dobrze pamiętam). Dlatego wymagana jest do niej specjalna przetwornica. Dlatego tez pytałem o wytrzymałość tej przetwornicy (inwertera - tak to też czasem zwą na aukcjach). Bo chwilowa praca dla tej wbudowanej, to nie problem, ale ciągła? To samo z załączaniem. Jest to robione funkcyjnie poprzez przycisk, który daje impuls na procek, który to załącza przetwornicę. Ufff.... :D

Jakby co, to mam jeden pomysł, który pewnie by się sprawdził przy załączaniu tego podświetlenia na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję w takim razie za informację ;)

Czyli teraz jeszcze prostsze wszystko będzie :) Wystarczy tylko zrobić przetwornicę małą i do niej puścić zasilanie ;) W sumie to mam w garażu taką na 63V robioną kiedyś. Zmieni się uzwojenie troszkę i już będzie ok :)

A jaki to pomysł, jak można wiedzieć? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...