Skocz do zawartości

Peugeot Jet Force na gaźniku - brak iskry


zielorz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Co może być przyczyną braku iskry w Jet Force`ie? Skuter kręci bez problemu. Myślałem, że to impulsator bo dotykał magneta w tym miejscu w którym powinna być iskra, załatwiłem inny od tego modelu, który nie dotykał, ale iskry dalej nie ma.... Regulator napięcia chyba za to nie odpowiada, nie mam pewności co do modułu. Sprawa jest taka, że prąd na cewkach jest wytwarzany, jednak od impulsatora nie wychodzi żaden impuls.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełamania żadnego nie widziałem. Nie mam schematu wnętrza tego impulsatora, także nie wiem jak on działa. Sprawdzałem go w następujący sposób, chyba zły ;D Do kabla, który z niego wychodzi podłączałem masę, a do tej metalowej końcówki, która "współpracuje" z magnetem przykładałem probówkę, teoretycznie powinna zaświecić, jednak ani na jednym, ani na drugim nie świeciła. Na chwilę obecną obstawiam moduł :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełamania żadnego nie widziałem. Nie mam schematu wnętrza tego impulsatora, także nie wiem jak on działa. Sprawdzałem go w następujący sposób, chyba zły ;D Do kabla, który z niego wychodzi podłączałem masę, a do tej metalowej końcówki, która "współpracuje" z magnetem przykładałem probówkę, teoretycznie powinna zaświecić, jednak ani na jednym, ani na drugim nie świeciła. Na chwilę obecną obstawiam moduł :)

 

Pozdrawiam

Probówka to takie szklane naczynie laboratoryjne. Możesz być pewien, że nie zaświeci od oczekiwanego impulsu.

Do sprawdzenia impulsatora w pierwszej kolejności polecam oscyloskop, w razie braku multimetr powinien dać radę. Jeśli z impulsatora wychodzi jeden przewód to znaczy, że masa idzie przez obudowę (pewnie metalowe uszy do przykręcenia lub coś w tym stylu). Zakładam, że do oscyloskopu nie masz dojścia, więc sprawdź omomierzem z multimetru rezystancję między wychodzącym przewodem, a masą. Później sprawdź napięcie jakie tam powstaje podczas kręcenia silnikiem (woltomierz na zakresie AC). Zapisz wyniki na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie impulsu to powiem tak, że zawsze sprawdzaliśmy to w taki sposób, że na kablu, który szedł do przekaźnika lub też cewki pojawiało się chwilowo napięcie i śrubokręt elektryczny się wtedy "zapalał". Dobra skombinuje miernik i dam znać co i jak. Chyba, że wcześniej ogarnę się z tym modułem ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa. Sprawdź świecę!!.

Jeżeli nie daje iskry, wstaw śrubokręt w fajke dotkij metalu i zakręć silnikiem, jak cię popieści to zmień świeczkę i jeździj dalej.

Jeżeli nie masz prądu, to sprawdź czy wszystkie przewody są ok a potem czy złączki przewodów nie są gdzieś zasniedziałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...