Skocz do zawartości

Schemat skrzyni biegów do Hondy cr 125


krzywy1259
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Dostałem od kuzyna hondę cr 125 z 1995r, z padniętą skrzynią biegów, podobno mu kiedyś już padła i teraz po remoncie przejechał jakieś 100 metrów i znowu się rozsypała. Motor w ogóle po kapitalnym remoncie ma wyjeżdżone jakieś 7 godzin. Zanim się za nią zabiorę potrzebowałbym jakichś schematów, rysunków dokładnych skrzyni i wszelkich porad. Przypuszczam że coś tam kuzyn przekombinował z podkładkami czy jakimiś dystansami. Będę wdzięczny za wszelką pomoc. :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:banghead: Kiepsko mi idzie korzystanie z "szukaczki".

Znalazłem różne manuale ale nic konkretnego dla mnie.

Może ktoś ma jakieś fotki z własnego remontu,

albo wspomoże jakąś radą. Pozdrawiam!

 

Znalazłem taki sam schemat na stronie niemieckiego sklepu, ale to był z rocznika 1996,

dlatego rodzi się moje pytanie, czy to będzie to samo?

W sumie w sobotę będę rozbierał silnik to sobie porównam :icon_biggrin:

 

A tak na boku to co mogło być przyczyną uszkodzenia skrzyni?

Za pierwszym razem kuzyn zganiał na olej, teraz mówi że kartery są dwa różne.

Moim zdaniem za pierwszym razem jeździł po piwku i za nisko zredukował,

a za drugim poprostu coś źle poskładał. Jeździłem tą cr-ką wcześniej (przed pierwszą awarią)

i naprawdę "wariarka" (niejedna 250 by wysiadła), i nie czułem żadnych nieprawidłowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno coś chrupnęło i po biegach. Na sucho 1 i 2 wchodzi, wyżej nie próbowałem.

Palić i próbować też nie chcę za bardzo, żeby coś bardziej się nie narozrabiało.

Jak pisałem w sobotę (może niedzielę), będę chciał rozebrać silnik i wtedy dokładnie zobaczę co się sypnęło.

Postaram się wrzucić jakieś fotki.

 

Dziś wyjąłem silnik, biegi wchodzą wszystkie, ale kręcąc wałkiem zdawczym,

w pewnym momencie coś blokuje blokuje. Czy to na jedynce czy piątce.

Czy może ktoś ma jakieś podejrzenia?

A swoją drogą ciekawe kto będzie najbliżej prawdy! :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezaciekawie wygląda ta skrzynia, masz wyjeżdżone połowe z trybów, pozostaje Ci tylko powymieniac uszkodzone zębatki lub wymnienic całą, koszt ok 600-700 za używaną lub krocie za nowe cześci. przyczyn może by kilka, niewymieniany olej w skrzyni, jakies zanieczyszczenie dostało się miedzy zęby i rozp.... , u mnie kawałek aluminium z tarczy sprzęgłowej sie władowal i 3-ka została uszkodzona, regeneracji sie nie przeprowadza bo nie zdaje to egzaminu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...