Skocz do zawartości

Wymiana oleju Honda cb 450 N


Rekomendowane odpowiedzi

:icon_arrow: Witam, posiadam honde cb 450n od niedawna, teraz chciałem wynienic na ten sezon olej. chciałbym sie spytac jak dobrze to zrobic zeby niczego nieuszkodzic itd. czy jest mozliwoeść zapowietrzenia chłodnicy?Jaki najlepiej do tego motoru dobrac olej i filtr. prosze o odpowiedz byłbym wdzięczny.

 

Pozdawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam cb450dx, czyli to samo co cb450n, tylko że produkowane w Brazyli parę lat później. Olej wymieniałem i jest to bardzo proste.

Najpierw upewnij się, że olej jest zagrzany, a do tego najlepiej służy jazda, bo parę minut na biegu jałowym nie wystarcza. Odkręckorek wlewu oleju. Następnie, kluczem chyba 17 odkręcasz korek spustu oleju(ta większa śruba). Jak już ścieknie-nie musisz czekać, bo resztka oleju wypłynie z pokrywy filta. Nastepnie kluczem chyba 12 odkręcasz pokrywę filtra. Jak odkręcisz śrubę-nie wyciągaj śruby z pokrywy, to wszystko razem powinno lekko obsunąć się w dół. Mając wszystko na wierzchu, rozbierz wszystko na części, wyczyść osady (szmatką, niczym ściernym)-nie zapomnij o tym tym miejscu, gdzie pokrywa filtra przylega do miski, wytrzyj satry olej, sprawdź stan gumowych uszczelek(mają być w jednym kawałku i nie poszarpane) włącznie z tą na pokrywie filtra, posmaruj nowym olejem, złóż, załóż nowy filtr oleju i wkręc z powrotem do miski. Wkręć korek spustu-o ile wcześniej tego nie zrobiłeś. Wlej olej-powinno być 2,5 litra, wkręć korek wlewu, włącz silnik na około 2 minuty. Poczekaj chwilę i sprawdź poziom oleju. Aby sprawdzić, należy motor usatwić na pion, odkręcić korek wlewu(jest z taki bagnetem), wytrzeć bagnet, włożyć, ale co bardzo ważne NIE WKRĘCAĆ, wyjąć i poziom a być w górnej częsci podziałki.

 

A co do oleju, najlepiej, jakbyś sie dowiedział jak rodzaj oleju masz aktualnie wlany i przy takim pozostał. W swoim używam półsyntetyka i wszystko jest ok.

 

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym polecił wymienić tą uszczelkę pokrywy filtra, bo nie wiadomo kiedy ktoś ostatnio to robił + oring tej śruby, która pokrywę filtra trzyma do skrzyni korbowej. Jeśli nikt tego dawno nie robił, to zacznie Ci gdzieś przeciekać i będziesz się wkurzał. Obie uszczelki dostaniesz w Larssonie za grosze. Mam takie samo rozwiązanie w małej cebuli.

Co do oleju, to nie wiedziałem co tam wcześniej było. Wlałem motocyklowego półsyntetycznego Mobila 10W40.

Edytowane przez Mor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagajnik, czemu nie wkrecac?

 

W Hondach, gdzie do pomiaru stanu oleju służy bagnet, w manualu masz taki opis. Wykręcasz bagnet, wyciersz i wkładasz bez wkręcania. Wtedy robisz pomiar. Potem wkręcasz i jedziesz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W Hondach, gdzie do pomiaru stanu oleju służy bagnet, w manualu masz taki opis. Wykręcasz bagnet, wyciersz i wkładasz bez wkręcania. Wtedy robisz pomiar. Potem wkręcasz i jedziesz.

 

a czy ktoś z was posiada manuala do 450n?? czy była by mozliwość podzielenia sie nim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...