Skocz do zawartości

Akumulator


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zasada jest taka ze powinno się ładować MAX prądem który jest 1/3 wartości pojemności. zatem dla np akumulatora 6Ah są to 2A .... i to jest maksymalny prad ładowania takiego akumulatora... niemniej zawsze zalecane jest ładowanie mniejszym pradem .....

 

Jak chcesz wiedziec czy możesz ładować swój akumulator swoja posiadaną ładowarką, sprawdz jaką mas zpojemnośc akumulatora oraz jaki jest prąd łądowania prostownika.... jezeli nie przekraca wspomnianej wyżej 1/3 pojemności to śmiało może działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest taka ze powinno się ładować MAX prądem który jest 1/3 wartości pojemności. zatem dla np akumulatora 6Ah są to 2A .... i to jest maksymalny prad ładowania takiego akumulatora... niemniej zawsze zalecane jest ładowanie mniejszym pradem .....

 

 

Raczej 1/10 pojemności akumulatora, a dla przykładowego 6Ah prąd ładowania to 0,6A

 

Inna sprawa, że temat był już wałkowany wieeeeele razy.

SZUKAJ!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CHOLERA tak to się internetem sugerować ;/ Dobrze pamiętałem 1/10 ale musiałem sprawdzić i gdzieś znalazłem 1/3 ..... masakra

 

Racja pełna 1/10 pojemności ;]

W elektrotechnice mówią na to : prąd dziesięciogodzinny.

I to tyle mojej wiedzy elektrycznej: :wink:

 

a przy okazji tego tematu sam mam pytanie:

 

kupiłem swego czasu prostownik, który ma dwa nastawy prądu ładaowanie: 4A samochodowy i 1,6A motocyklowy, tyle tylko, że napiecie ładowania przy opcji samochodowej to 14,4V - czyli tak jak mniej więcej powinno ładowanie wyglądać, a przy motocyklowym zmierzyłem i jest zaledwie 12,75V - czy tak ma być, czy mam zwalony prostownik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W elektrotechnice mówią na to : prąd dziesięciogodzinny.

I to tyle mojej wiedzy elektrycznej: :wink:

 

a przy okazji tego tematu sam mam pytanie:

 

kupiłem swego czasu prostownik, który ma dwa nastawy prądu ładaowanie: 4A samochodowy i 1,6A motocyklowy, tyle tylko, że napiecie ładowania przy opcji samochodowej to 14,4V - czyli tak jak mniej więcej powinno ładowanie wyglądać, a przy motocyklowym zmierzyłem i jest zaledwie 12,75V - czy tak ma być, czy mam zwalony prostownik ?

Mierzyłeś to napięcie z obciążeniem czy na luzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłeś to napięcie z obciążeniem czy na luzie?

Głupio sie przyznać, ale nie wiem co znaczy "z obciążeniem" i "na luzie" ? Akumulator miałem odpiety od instalacji.

Ktoś mi podpowiedział, że byc może prostownik podaje napięcie i prąd w zalezności od stanu naładowania akumaulatora, ale o taką "inteligencję" tej żelaznej skrzynki nie posądzam - chociaż .. kto wie.

 

STYK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na luzie to bez żadnego obciążenia. Kable prostownika wiszą w powietrzu. Pod obicążeniem, czyli z akumulatorem, napięcie przysiądzie w skutek działania ograniczenia prądowego. Specjalnie nie jest dziwne, że przy ograniczeniu do 1,6A pusty akumulator nie osiąga z miejsca 14V.

Nie da się wymusić ustalonej wartości prądu i napięcia jednocześnie, może być albo jedno, albo drugie. Z grubsza można przyjąć, że prostownik widzi akumulator jako rezystor, którego rezystancja wzrasta wraz z naładowaniem, więc to od niego wszystko zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...