black-bear Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Mam pytanko Akumulator mdo motoru mogę doładowywać zwykłym prostownikiem samochodowym czy jest jakiś specjalny do tego celu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Możesz , jeśli prąd ładowania nie przekroczy wartości , która podana jest na obudowie akumulatora . No i musisz przerwać ładowanie , gdy napięcie przekroczy 14,4 V ( akumulator bezobsługowy ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eron Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Ja akumulator ładuje zwykłym prostownikiem i wszystko jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Ja akumulator ładuje zwykłym prostownikiem i wszystko jest ok widocznie Ci jeszcze doswiadczenia brakuje. i sprzetu, zeby akumulator mial na czym pracowac. albo jeszcze inna opcja, czyli masz slabiutki prostownik. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Zasada jest taka ze powinno się ładować MAX prądem który jest 1/3 wartości pojemności. zatem dla np akumulatora 6Ah są to 2A .... i to jest maksymalny prad ładowania takiego akumulatora... niemniej zawsze zalecane jest ładowanie mniejszym pradem ..... Jak chcesz wiedziec czy możesz ładować swój akumulator swoja posiadaną ładowarką, sprawdz jaką mas zpojemnośc akumulatora oraz jaki jest prąd łądowania prostownika.... jezeli nie przekraca wspomnianej wyżej 1/3 pojemności to śmiało może działać Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hans13 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Zasada jest taka ze powinno się ładować MAX prądem który jest 1/3 wartości pojemności. zatem dla np akumulatora 6Ah są to 2A .... i to jest maksymalny prad ładowania takiego akumulatora... niemniej zawsze zalecane jest ładowanie mniejszym pradem ..... Raczej 1/10 pojemności akumulatora, a dla przykładowego 6Ah prąd ładowania to 0,6A Inna sprawa, że temat był już wałkowany wieeeeele razy. SZUKAJ!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 CHOLERA tak to się internetem sugerować ;/ Dobrze pamiętałem 1/10 ale musiałem sprawdzić i gdzieś znalazłem 1/3 ..... masakra Racja pełna 1/10 pojemności ;] Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STYK Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 CHOLERA tak to się internetem sugerować ;/ Dobrze pamiętałem 1/10 ale musiałem sprawdzić i gdzieś znalazłem 1/3 ..... masakra Racja pełna 1/10 pojemności ;] W elektrotechnice mówią na to : prąd dziesięciogodzinny. I to tyle mojej wiedzy elektrycznej: :wink: a przy okazji tego tematu sam mam pytanie: kupiłem swego czasu prostownik, który ma dwa nastawy prądu ładaowanie: 4A samochodowy i 1,6A motocyklowy, tyle tylko, że napiecie ładowania przy opcji samochodowej to 14,4V - czyli tak jak mniej więcej powinno ładowanie wyglądać, a przy motocyklowym zmierzyłem i jest zaledwie 12,75V - czy tak ma być, czy mam zwalony prostownik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 W elektrotechnice mówią na to : prąd dziesięciogodzinny. I to tyle mojej wiedzy elektrycznej: :wink: a przy okazji tego tematu sam mam pytanie: kupiłem swego czasu prostownik, który ma dwa nastawy prądu ładaowanie: 4A samochodowy i 1,6A motocyklowy, tyle tylko, że napiecie ładowania przy opcji samochodowej to 14,4V - czyli tak jak mniej więcej powinno ładowanie wyglądać, a przy motocyklowym zmierzyłem i jest zaledwie 12,75V - czy tak ma być, czy mam zwalony prostownik ? Mierzyłeś to napięcie z obciążeniem czy na luzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STYK Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Mierzyłeś to napięcie z obciążeniem czy na luzie? Głupio sie przyznać, ale nie wiem co znaczy "z obciążeniem" i "na luzie" ? Akumulator miałem odpiety od instalacji. Ktoś mi podpowiedział, że byc może prostownik podaje napięcie i prąd w zalezności od stanu naładowania akumaulatora, ale o taką "inteligencję" tej żelaznej skrzynki nie posądzam - chociaż .. kto wie. STYK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Na luzie to bez żadnego obciążenia. Kable prostownika wiszą w powietrzu. Pod obicążeniem, czyli z akumulatorem, napięcie przysiądzie w skutek działania ograniczenia prądowego. Specjalnie nie jest dziwne, że przy ograniczeniu do 1,6A pusty akumulator nie osiąga z miejsca 14V. Nie da się wymusić ustalonej wartości prądu i napięcia jednocześnie, może być albo jedno, albo drugie. Z grubsza można przyjąć, że prostownik widzi akumulator jako rezystor, którego rezystancja wzrasta wraz z naładowaniem, więc to od niego wszystko zależy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.