Gość [email protected] Opublikowano 20 Czerwca 2002 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2002 Wyczytałem że to możliwe. Ale w jaki sposób to zrobić? Podpiąć się do magistrali olejowej,to wiem. Jeżeli ktoś zrobił taki patent ,proszę o kontakt.Pozdrawiam wszystkich Ivanowców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kudłaty Opublikowano 20 Czerwca 2002 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2002 Hm, bardzo potrzebne Ci to smarowanie?? Bo moje Urale dają radę i bez dodatkowego. Cytuj http://www.motozloty.com Informacje o zlotach motocyklowych https://www.facebook.com/motozloty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michał Opublikowano 21 Czerwca 2002 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2002 Zalej dobry olej i nie musisz robić ciśnieniowego smarowania. Ja objeździłem trochę tych sprzętów i jeśli będziesz go normalnie eksploatował, nic złego nie powinno się stać. W swoim MW używam Arala mineralnego do silników chłodzonych powietrzem (nie pamiętam symbolu), jeżdzę w upały po terenie i nie mam żadnych problemów. Pozdrawiam -Michał- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michał Opublikowano 21 Czerwca 2002 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2002 Poza tym pompa olejowa jest obliczona na taką a nie inną magistrale. Jeśli dodasz do niej dodatkowe otwory automatycznie spadnie ciśnienie w lewym garze i innych punktach smarowania. Będziesz miał doskonale dosmarowany prawy gar (ciśnieniowo i rozbryzgowo) kosztem innych elementów. Moim zdaniem nie opłaca się tego robić bo.-Michał- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 10 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2003 Może odświeżę stary temat. Nie wiem czemu większość użytkowników urali czy innych rusków podniecają sie tak dodatkowym smarowaniem ciśnieniowym cylindra. Pokażcie mi przykład gdzie stosuje sie takie wynalazki- otwór w gładzi cylindra z którego leci olej ????Słyszałem także hasło śe smarowanie rozbryzgowe to anarchia. A więc tym anarchicznym sposobem smarowana ( zaryzykuję twierdzenie ) praktycznie całość wszystkich silników czterosuwowych. W takim razie po co jest w uralu, emce czy kaśce smarowanie ciśnieniowe jednego cylindra ??Odpowiedź jest prosta. Po prostu wał kręcąc sie rozbryzguje olej na górną część gładzi cylindrowej ( ty nie potrzeba dodatkowego smarowania ponieważ olej spływa grawitacyjnie w dół i gładź smarowana jest w całości ) w jednym cylindrze , natomiast w drugim narzuca olej na dół gładzi. To dlatego potrzebne jest smarowanie ponieważ górna część gładzi jest słabo smarowana. Dlatego jest ten kanał z olejem pod ciśnieniem.W Dnieprze już tego nie ma. Wysokowydajna pompa oleju dostarcza olej na panewki w takiej ilości że w całym silniku jest pełno mgły olejowej która dokładnie wszystko smaruje. Ponieważ wał w uralu jest na rolkach, nie potrzebuje tyle oleju co wał na panewkach. Ilość mgły jest mniejsza bo po prostu mniej oleju jest rozbryzgiwane. Poza tym robiąc taki kanał bez zwiększenia wydajności pompy nie jest najlepszym rozwiązaniem. Tak jak pisze Michał spada ciśnienie w całym układzie, nie ma nic za darmo. Spadnie nam także ilość oleju dostarczanego na wał korbowy. Tak więc lepiej pomyśleć zanim się wywierci kanał w kadłubie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.