Skocz do zawartości

Jak zrobić wymuszone smarowanie prawego gara w Uralcu


Gość Kacpier@poczta.onet.pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zalej dobry olej i nie musisz robić ciśnieniowego smarowania. Ja objeździłem trochę tych sprzętów i jeśli będziesz go normalnie eksploatował, nic złego nie powinno się stać. W swoim MW używam Arala mineralnego do silników chłodzonych powietrzem (nie pamiętam symbolu), jeżdzę w upały po terenie i nie mam żadnych problemów.

Pozdrawiam -Michał-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym pompa olejowa jest obliczona na taką a nie inną magistrale. Jeśli dodasz do niej dodatkowe otwory automatycznie spadnie ciśnienie w lewym garze i innych punktach smarowania. Będziesz miał doskonale dosmarowany prawy gar (ciśnieniowo i rozbryzgowo) kosztem innych elementów. Moim zdaniem nie opłaca się tego robić bo.

-Michał-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Może odświeżę stary temat.

 

Nie wiem czemu większość użytkowników urali czy innych rusków podniecają sie tak dodatkowym smarowaniem ciśnieniowym cylindra. Pokażcie mi przykład gdzie stosuje sie takie wynalazki- otwór w gładzi cylindra z którego leci olej ????

Słyszałem także hasło śe smarowanie rozbryzgowe to anarchia. A więc tym anarchicznym sposobem smarowana ( zaryzykuję twierdzenie ) praktycznie całość wszystkich silników czterosuwowych.

W takim razie po co jest w uralu, emce czy kaśce smarowanie ciśnieniowe jednego cylindra ??

Odpowiedź jest prosta. Po prostu wał kręcąc sie rozbryzguje olej na górną część gładzi cylindrowej ( ty nie potrzeba dodatkowego smarowania ponieważ olej spływa grawitacyjnie w dół i gładź smarowana jest w całości ) w jednym cylindrze , natomiast w drugim narzuca olej na dół gładzi. To dlatego potrzebne jest smarowanie ponieważ górna część gładzi jest słabo smarowana. Dlatego jest ten kanał z olejem pod ciśnieniem.

W Dnieprze już tego nie ma. Wysokowydajna pompa oleju dostarcza olej na panewki w takiej ilości że w całym silniku jest pełno mgły olejowej która dokładnie wszystko smaruje. Ponieważ wał w uralu jest na rolkach, nie potrzebuje tyle oleju co wał na panewkach. Ilość mgły jest mniejsza bo po prostu mniej oleju jest rozbryzgiwane.

 

Poza tym robiąc taki kanał bez zwiększenia wydajności pompy nie jest najlepszym rozwiązaniem. Tak jak pisze Michał spada ciśnienie w całym układzie, nie ma nic za darmo. Spadnie nam także ilość oleju dostarczanego na wał korbowy. Tak więc lepiej pomyśleć zanim się wywierci kanał w kadłubie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...