Skocz do zawartości

Modyfikacja zawieszenia enduro / motocross


jaruso13
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji tego że coraz częściej zaglądam na tor zaczęłem się zastanawiać nad utwardzeniem zawieszenia w moim klx 300r (wyczerpałem już możliwości regulacji). Znalazłem ciekawą stronkę: http://www.moto-pro.com/mybike.asp gdzie można sobie sprawdzić dopasowanie zawieszenia w konkretnym modelu do masy kierowcy oraz stylu jazdy. Wynik potwierdził moje przypuszczenia - mam za miękkie (fabryczne) sprężyny.

 

z przodu zalecana wymiana ze sprężyn o współczynniku 0.37 kg/mm (fabryczne) na 0.44 kg/mm

z tyłu z 5.8 kg/mm (fabryczne) na 6.2 kg/mm

oprócz tego dostępny jest "Ultra max valving kit" (http://www.moto-pro.com/ProductPage.asp?strMPSID=UMAX2006K)

- ma ktoś z was pojęcie co to jest i jaki to ma wpływ na zawiechę (domyślam się że oprócz dystansów zestaw zawiera jakieś zaworki zwiększające (?) przepływ oleju w lagach)?

Można takie części dostać u nas w kraju?

 

Robił ktoś z was takie modyfikacje u siebie? Jak duża jest różnica? Czy gra jest warta świeczki?

Oczywiście zdaje sobie sprawę że łatwiej jest po prostu zakupić CRF/YZF/SX itp tyle że:

1. mam sentyment do klx

2. latam po torze wyłącznie dla przyjemności i niezbyt często

3. nie rezygnuje (na razie) z enduro a w tej dziedzinie klx zupełnie mi wystarcza :)

Edytowane przez jaruso13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężka sprawa z tym zawieszeniem, bo możesz coś zmodyfikować i w cale nie będzie lepiej się jeździło. Z tymi zaworkami to nie ma pojęcia, czy się opłaca, ale bez wymiany sprężyn nie licz na cuda. Do mojego moto na ebay'u są zestawy twardszych sprężyn, jednak do KLX nic nie znalazłem. Możesz też próbować wymienić zawieszenie na jakieś od crossa jak podpowiada qpa, ale tu też nikt Ci nie powie jaki będzie efekt końcowy. W crossie zapewne jest inny kąt nachylenia główki ramy, poza tym jak zmieniać to wszystko przód i tył. Jak masz kase to możesz kupić jakiegoś crossa z rozwalonym silnikiem i zrobić hybrydę ( widziałem coś takiego w DR 350, przełożone wszystko oprócz ramy i silnika o to: http://www.bikepics.com/pictures/1406325/ ), ale wtedy to już właściwie nie będzie KLX no i nie wiadomo jak się będzie prowadził. Znalazłem jakieś zawieszenie na ebay:

 

przód

 

tył

 

Chyba jednak najrozsądniej byłoby wymienić same sprężyny, z przodu i z tyłu, może będą pasowały od KX'a albo znajdziesz coś akcesoryjnego, pozdrawiam.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej z zawieszeniem od innego moto to nie kombinowałbym- cena wysoka, efekt niepewny...

 

Na pewno zmieniłbym sprężyny przód/tył zgodnie ze wskazaniami - koszt ok 700 pln + transport (no ewentualnie sam tył), pytanie tylko jakie zadanie ma ten "valve kit" - czy zakup twardszej sprężyny bez zmiany tych "zaworów" da oczekiwany efekt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...