kogutnatrajce Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Witajcie ! Rzecz dotyczy LC4 z 95r . Walczę od jakiegoś czasu z ładowaniem . Szlag trafił regulator napięcia i próbowałem coś podpasować lub dorobić , niestety na próżno . Pozostaje mi jedynie kupić nowy regulator , ale nie w tym rzecz . Przeglądając strony z częściami trafiłem na tajemniczą diodę która niby znajduje się pod czachą lampy . I tu mam zagadkę . Miałem troszkę namieszane w połączeniach kabli ale już to naprostowałem , nie wiem jednak czy ta dioda występuje tylko w modelach z elektrycznym rozrusznikiem , czy we wszystkich . W motocyklu bynajmniej jej nie było . Tutaj jest stronka z manuala z ową diodą http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec5b6326cca26127.html Pytanie : Czy ktoś ma LC4 z 95 roku tylko z kickstarterem i czy ma taką diodę ? Nie chcę spieprzyć nowego reglera dlatego "popełniłem" ten temat :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Z tego co się zorientowałem to diody w LC4 z 97r wykorzystywane są w dwóch przypadkach: 1. Do uzyskania funkcjonalności takiej że rozrusznik kręci tylko wtedy gdy motocykl jest na luzie lub wciśnięte jest sprzęgło. 2. Do uzyskania funkcjonalności takiej że próba ruszenia (wbicie biegu i puszczenie sprzęgła) przy otwartej stopce bocznej powoduje wyłączenie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogutnatrajce Opublikowano 6 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 (edytowane) Dzięki :notworthy: , to potwierdza moje podejrzenia . Choć mam jeszcze małą wątpliwość czy mówimy o tym samym elemencie . Znalazłem sklep ze szpejami do Kata http://www.bikersjersey.com/Product/Produc...2270&model=2282 Regulator jest pod pozycją 3 a owa tajemnicza dioda pod 5 . Kojarzy ktoś tę diodę ? Edytowane 6 Stycznia 2009 przez kogutnatrajce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 (edytowane) Jak na moje to dioda jest po to żebyś czasem jak podłączysz (+) z (-) na odwrót to nie kręciło rozrusznikiem w drugą stronę. zarzuć schematem elektroniki z manuala który masz do motocykla, bo ja mam bez rozruchałki jak i kumpel od 620 i 540. dopiero teraz zauważyłem pierwszy link potwierdza się to co napisałem, to jest dioda prostownicza, przepuszcza prąd tylko w jednym kierunku, zgodnie z oznaczeniem. To co kolega powyżej napisał dotyczy rozłączania zapłonu przy wymienionych okolicznościach i raczej nic wspólnego z diodą nie ma. Ale dla pewności osądów, niech ktoś najlepiej rzuci schematem elektryki z manuala od wersji z rozruchałką, bo chętnie spojrzę. Edytowane 13 Marca 2009 przez Wazzabii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogutnatrajce Opublikowano 25 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Siemka ! Nie było mnie mnie tu dłuższy czas i ......zdążyłem znaleźć odpowiedź . Otóż owa dioda występuje w modelach z akumulatorem . Ma ona za zadanie zapobiec rozładowaniu akumulatora , a to dla tego , że ako i alternator są połączone równolegle i bez żadnego przerwania obwodu . Niemniej dziękuję wszystkim za porady :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.