Skocz do zawartości

Elektryczna zagadka w LC4 620


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ! Rzecz dotyczy LC4 z 95r . Walczę od jakiegoś czasu z ładowaniem . Szlag trafił regulator napięcia i próbowałem coś podpasować lub dorobić , niestety na próżno . Pozostaje mi jedynie kupić nowy regulator , ale nie w tym rzecz . Przeglądając strony z częściami trafiłem na tajemniczą diodę która niby znajduje się pod czachą lampy . I tu mam zagadkę . Miałem troszkę namieszane w połączeniach kabli ale już to naprostowałem , nie wiem jednak czy ta dioda występuje tylko w modelach z elektrycznym rozrusznikiem , czy we wszystkich . W motocyklu bynajmniej jej nie było . Tutaj jest stronka z manuala z ową diodą

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec5b6326cca26127.html

 

Pytanie : Czy ktoś ma LC4 z 95 roku tylko z kickstarterem i czy ma taką diodę ?

 

Nie chcę spieprzyć nowego reglera dlatego "popełniłem" ten temat :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się zorientowałem to diody w LC4 z 97r wykorzystywane są w dwóch przypadkach:

1. Do uzyskania funkcjonalności takiej że rozrusznik kręci tylko wtedy gdy motocykl jest na luzie lub wciśnięte jest sprzęgło.

2. Do uzyskania funkcjonalności takiej że próba ruszenia (wbicie biegu i puszczenie sprzęgła) przy otwartej stopce bocznej powoduje wyłączenie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :notworthy: , to potwierdza moje podejrzenia .

 

Choć mam jeszcze małą wątpliwość czy mówimy o tym samym elemencie . Znalazłem sklep ze szpejami do Kata

http://www.bikersjersey.com/Product/Produc...2270&model=2282

 

Regulator jest pod pozycją 3 a owa tajemnicza dioda pod 5 .

Kojarzy ktoś tę diodę ?

Edytowane przez kogutnatrajce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jak na moje to dioda jest po to żebyś czasem jak podłączysz (+) z (-) na odwrót to nie kręciło rozrusznikiem w drugą stronę.

 

zarzuć schematem elektroniki z manuala który masz do motocykla,

bo ja mam bez rozruchałki jak i kumpel od 620 i 540.

 

dopiero teraz zauważyłem pierwszy link

potwierdza się to co napisałem, to jest dioda prostownicza, przepuszcza prąd tylko w jednym kierunku, zgodnie z oznaczeniem.

 

To co kolega powyżej napisał dotyczy rozłączania zapłonu przy wymienionych okolicznościach i raczej nic wspólnego z diodą nie ma.

Ale dla pewności osądów, niech ktoś najlepiej rzuci schematem elektryki z manuala od wersji z rozruchałką, bo chętnie spojrzę.

 

 

Edytowane przez Wazzabii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siemka ! Nie było mnie mnie tu dłuższy czas i ......zdążyłem znaleźć odpowiedź . Otóż owa dioda występuje w modelach z akumulatorem . Ma ona za zadanie zapobiec rozładowaniu akumulatora , a to dla tego , że ako i alternator są połączone równolegle i bez żadnego przerwania obwodu .

Niemniej dziękuję wszystkim za porady :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...