Chesiu Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Witam. Posiadam motorower Aprilia RX 50 - rocznik 1999. Chciałbym przeprowadzić jego remont. Prosiłbym o podanie średniej nominalnej cylindra na 1 i na 2 szlif , oraz o podanie średnic nominalnych tłoka, na 1 i na 2 szlif rowniez? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość psioter5 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Średnice nominalne to nie jest taka prosta sprawa. po prostu musisz oddać cylindrr do profesionalnego zakładu i tam zrobią szlif,dopasują tłok i pierscienie, ponieważ tłok nie jest nigdy idealnie okrągły a różnica między nominałem a 2 szlifem to pare mikrometrów lub setnych milimetra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Średnice nominalne to nie jest taka prosta sprawa. po prostu musisz oddać cylindrr do profesionalnego zakładu i tam zrobią szlif,dopasują tłok i pierscienie, ponieważ tłok nie jest nigdy idealnie okrągły a różnica między nominałem a 2 szlifem to pare mikrometrów lub setnych milimetra. Eee?! Pierwsze słyszę, żeby nowy tłok wymagał specjalnej obróbki przed założeniem. Owszem tłoki robią się jajowate, ale to się dzieje w czasie eksploatacji. Różnica między nominałem, a drugim nadwymiarem przeważnie wynosi 0,5 mm na średnicy (50 setnych). Jest to 500000 μm, więc proszę mi tutaj tej jednostki nie wprowadzać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koli666 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 najlepiej wyjmij cylinder zmierz go kup tlok nadwymiarowy tzn na jakis tam szlif i daj cylinder z tym tlokiem do szlifu, ladnie Ci go dopasuja i po sprawie;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 1. musisz się dowiedzieć czy masz tuleje żeliwną czy nikasil 2. mierzysz średnicę cylindra ale nie suwmiarką, to lepiej daj do zakładu gdzie robią szlify aby zmierzyli. 3. znając średnicę trzeba dopasować tłoczek 0.05mm mniejszy, w przypadku stwierdzenia tulei średnicę dopiero się mierzy po szlifie psioter5 chyba ci się cylinder z tłokiem pomylił...... Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 autor tematu niech poszuka sobie danych serwisowych i bedzie wszystko wiedzial. a psioter po prostu chcial pokazac ze zyje i bacznie czuwa nad poprawnoscia informacji na forum. ale bardzo prosimy zeby wiecej tego nie robil. reszte dopowiedzieli. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość psioter5 Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Moja wiedza jest wystarczająca by zrobić remont kapitalny w v4 więc odróżnię cylinder od tłoka :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 śr nominał am6 40,3 masz tłoki rożne największy nadwymiar jaki jest to bodajże 41,5 ale da się dopasować tłok od suzy rmx, i wtedy masz do 42,5 bodajże, nadwymiary idą co 0,25 musisz wyjąć cyla, pomierzyć jaką masz teraz śr - może ktoś wcześniej szlif robił, ew, czy żeliwo czy nicasil i pod to tlok dopiero kupujesz :biggrin: cyla najlepiej odnieść do szlifierza,żeby pomierzył i ocenił jaki nadwymiar najlepiej wsadzić - owalność cylindra, rysy itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.