Skocz do zawartości

Problem z licznikiem w cbr-ce


CBRman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkkich. Jestem właścicielem drugiej już swojej CBR-ki 600F3. I mam do was pytanko dotyczącej zegara. Mój problem tkwi w prętkościomierzu. Podczas jazdy licznik nie chodzi,a włancza się dopiero jak jade ok 90km i wskazuje ok 40km co dziwne kilometry nabija bez żadnego oporu. Czy Ktoś z was spotkał się z takim problemem.Może czujnik? acz kolwiek podejżewałbym coś przy zegarze może jakiś układ scalony. Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilometry Ci nabija bo linka napędza ślimak lub przekładnie zębatą od przebiegu oraz sprężynę (jak w zegarku) od wskazówki. I ta sprężyna jest zje....popsuta.

Nie da się tego nijak naprawić bo naprężenie sprężyny jest kalibrowane prze fabrykę.

Notabene często użytkownik cofający licznik wiertarką psół właśnie tą sprężynę.

Wniosek: wymienić zegar prędkościomierza.

HOWK

P.S. Rozbierając zegar możesz się rozejrzeć w środku.I zobaczyć czy moja teoria jest słuszna.Zabezpieczam się ponieważ są zegary gdzie cewka kręci wskazówką poprzez indukcję.

Wtedy troche inaczej sprawa się rysuje.

Edytowane przez monter75

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podsunięcie pomysłu. Poczytałem troszkę o tych liczniczkach i po rozebraniu go okazało się, że ten liczniczek napędza prondniczka która dostaje sygnał ze skrzyni biegów i przekazuje impuls na prętkościomierz. Masz oczywiście racje coo do kręcenia ktoś już wsadził tam swoje łapki i chciał odmłodzić go troszkę ,,polak potrafi" no cóż poprzemywam styki i prądniczke a jeśli nie pomoże to będe musiał kupić nowy prędkościomierz,do następnego sezonu dam rady. JESZCZE RAZ DZIĘKUJE I POZDRAWIAM MOTOMANIAKÓW.

Edytowane przez CBRman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilometry Ci nabija bo linka napędza ślimak lub przekładnie zębatą od przebiegu oraz sprężynę (jak w zegarku) od wskazówki. I ta sprężyna jest zje....popsuta.

Nie da się tego nijak naprawić bo naprężenie sprężyny jest kalibrowane prze fabrykę.

Notabene często użytkownik cofający licznik wiertarką psół właśnie tą sprężynę.

Wniosek: wymienić zegar prędkościomierza.

HOWK

P.S. Rozbierając zegar możesz się rozejrzeć w środku.I zobaczyć czy moja teoria jest słuszna.Zabezpieczam się ponieważ są zegary gdzie cewka kręci wskazówką poprzez indukcję.

Wtedy troche inaczej sprawa się rysuje.

 

w F3 nie ma linki, wszystko jest "drive by wire". Jeśli kilometry nabija ci prawidłowo znaczy że czujnik na zębatce sprawny, i że uszkodzony jest sam prędkościomierz elektroniczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...