CBRman Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Witam wszystkkich. Jestem właścicielem drugiej już swojej CBR-ki 600F3. I mam do was pytanko dotyczącej zegara. Mój problem tkwi w prętkościomierzu. Podczas jazdy licznik nie chodzi,a włancza się dopiero jak jade ok 90km i wskazuje ok 40km co dziwne kilometry nabija bez żadnego oporu. Czy Ktoś z was spotkał się z takim problemem.Może czujnik? acz kolwiek podejżewałbym coś przy zegarze może jakiś układ scalony. Z góry dziękuje i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 (edytowane) Kilometry Ci nabija bo linka napędza ślimak lub przekładnie zębatą od przebiegu oraz sprężynę (jak w zegarku) od wskazówki. I ta sprężyna jest zje....popsuta.Nie da się tego nijak naprawić bo naprężenie sprężyny jest kalibrowane prze fabrykę.Notabene często użytkownik cofający licznik wiertarką psół właśnie tą sprężynę.Wniosek: wymienić zegar prędkościomierza.HOWKP.S. Rozbierając zegar możesz się rozejrzeć w środku.I zobaczyć czy moja teoria jest słuszna.Zabezpieczam się ponieważ są zegary gdzie cewka kręci wskazówką poprzez indukcję.Wtedy troche inaczej sprawa się rysuje. Edytowane 13 Listopada 2008 przez monter75 Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CBRman Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 (edytowane) Dziękuje za podsunięcie pomysłu. Poczytałem troszkę o tych liczniczkach i po rozebraniu go okazało się, że ten liczniczek napędza prondniczka która dostaje sygnał ze skrzyni biegów i przekazuje impuls na prętkościomierz. Masz oczywiście racje coo do kręcenia ktoś już wsadził tam swoje łapki i chciał odmłodzić go troszkę ,,polak potrafi" no cóż poprzemywam styki i prądniczke a jeśli nie pomoże to będe musiał kupić nowy prędkościomierz,do następnego sezonu dam rady. JESZCZE RAZ DZIĘKUJE I POZDRAWIAM MOTOMANIAKÓW. Edytowane 14 Listopada 2008 przez CBRman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Kilometry Ci nabija bo linka napędza ślimak lub przekładnie zębatą od przebiegu oraz sprężynę (jak w zegarku) od wskazówki. I ta sprężyna jest zje....popsuta. Nie da się tego nijak naprawić bo naprężenie sprężyny jest kalibrowane prze fabrykę. Notabene często użytkownik cofający licznik wiertarką psół właśnie tą sprężynę. Wniosek: wymienić zegar prędkościomierza. HOWK P.S. Rozbierając zegar możesz się rozejrzeć w środku.I zobaczyć czy moja teoria jest słuszna.Zabezpieczam się ponieważ są zegary gdzie cewka kręci wskazówką poprzez indukcję. Wtedy troche inaczej sprawa się rysuje. w F3 nie ma linki, wszystko jest "drive by wire". Jeśli kilometry nabija ci prawidłowo znaczy że czujnik na zębatce sprawny, i że uszkodzony jest sam prędkościomierz elektroniczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.