thomas Opublikowano 14 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2002 mechanika to nie jest moja mocna strona,, mozecie powiedziec o co dokladnie chodzi ze szlifem cylindra i regenaracją wału?(w MZ) czy mozna zrobić to samemu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bauer Opublikowano 14 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2002 Nia można zrobić tego samemu - należy oddać to firmy która się tym zajmuje. Szlif to jest "wyrównanie" ścian cylindra przez jego szlifowanie czy też rozwiercenie, a regeneracja wału to wymiana łożysk gdzie potrzebna jest rozbiórka wału więc sam tego nie zrobisz bo wał po takim zabiegu musi być wyważony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 18 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2002 Szlifowanie cylindra przywrócenie mu właściwej geometrii kształtu poprzez zebranie pewnej warstwy materiału.Cylinder się wytacza a następnie honuje. Po honowaniu zostają charakterystyczne ślady (tak zwana choinka)Po szlifie cylindra w silniku dwusuwowym trzeba koniecznie z fazować krawędzie okien przepłukujących i wydechowego.Czasem szlifierz i tym zapomni. Ja w ten sposób zniszczyłem silnik w MZ 250- po prostu pierścień zahaczył o krawędź okna i wszystko razem z kawałkiem tłoka wyleciało rurą wydechową.Co do wału korbowego to trzeba go po regeneracji wycentrować.Jak widać wszystko trzeba zlecić jakiemuś dobremu warsztatowi. Tak więc jeżeli zabierasz się za remont poszukaj takowego w okolicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.