Skocz do zawartości

kopniak


Residend
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ma problem z kopniakiem ,pewnego razu prubowałem odpalić moto kopką i ona mi nieodskoczyła i wtedy moto odpalił i kopka momentalnie odskoczyła momentalnie spowrotem i od tamtej pory niereaguje na kopnięcia a jak uda mi sie odpalić to coś gruchocze jak by sie coś urwało i wpadło do silnika wiecie co sie stało ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie reaguje na kopy a odpala ? co sie dzieje ? lata ci luzem ? tak ze mozesz 1 palcem przesunac ja w dol ? czy po prostu stoi w miejscu i nie mozesz jej kopnac i dopiero za dobrym przypierniczeniem idzie ? jesli jest luz i dopiero za ktoryms razem łapie to tam masz takie ząbki... dokladnie ci nie powiem bo sie nie znam, zaraz pewnie ktos napisze co do tych zabkow co i jak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja za to w 95 % jestem pewny co to jest.

 

Kopniak w DT działa w taki sposób :

 

Kiedy kopka idzie w dół wysuwa się zębatka z wałka do którego przymocowana jest kopka.

 

Ta wysuwająca zębatka zazębia się z kolejną zębatką która zamocowana jest na wałku od skrzyni (niestety niema tam prawdziwego łożyska tylko ślizgowe) i ta zębatka jest na stałe zazębiona w koszem sprzęgłowym.

 

I właśnie ta zębatka która siedzi na wałku od skrzyni będzie uszkodzona. Z otworu zrobiło się jajka a podstawa zębatki będzie spiłowana po ukosie i mija się z wysuwającą się zębatką z wałka kopki. A te dźwięki prawdopodobnie będą spowodowane małymi kawałkami tej zębatki z wałka od skrzyni biegów. U mnie tak było że gdy te zębatki w minimalnym stopniu sie stykały ti dochodziło do ukruszenia się.

 

Inna opcja to to iż spadł seger trzymający zębatkę na wałku od skrzyni, lecz będzie to spowodowane uszkodzeniem tej zębatki. Założenie nowego tymczasowo rozwiązuje problem.

 

Wiem co mówię bo miałem 2x DT i 1xRD(ten sam silnik co dt), oraz naprawiałem tę samą usterkę w DT kolegi.

 

Do tego będzie ci potrzebny dobry tokarz, aby rozwiercił zębatkę w środku i zrobił nową tulejkę, oraz aby stoczył podstawę zębatki która będzie spiłowana po ukosie. Będziesz musiał zastosować później podkładkę.

 

U mnie po 6000 km od takiego zabiegu w DT wszystko działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...