Residend Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 ma problem z kopniakiem ,pewnego razu prubowałem odpalić moto kopką i ona mi nieodskoczyła i wtedy moto odpalił i kopka momentalnie odskoczyła momentalnie spowrotem i od tamtej pory niereaguje na kopnięcia a jak uda mi sie odpalić to coś gruchocze jak by sie coś urwało i wpadło do silnika wiecie co sie stało ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoyo Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 nie reaguje na kopy a odpala ? co sie dzieje ? lata ci luzem ? tak ze mozesz 1 palcem przesunac ja w dol ? czy po prostu stoi w miejscu i nie mozesz jej kopnac i dopiero za dobrym przypierniczeniem idzie ? jesli jest luz i dopiero za ktoryms razem łapie to tam masz takie ząbki... dokladnie ci nie powiem bo sie nie znam, zaraz pewnie ktos napisze co do tych zabkow co i jak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 (edytowane) Jutro sie dowiemy co sie stalo. Tomek pierw sie przywitaj w powitalni bo cie zaraz zjada. Edytowane 9 Września 2008 przez pikus91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 bez zdjęcia dekla niczego się nie dowiesz i też nikt ci nie wywróży co się tam dzieje pod deklem Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 A ja za to w 95 % jestem pewny co to jest. Kopniak w DT działa w taki sposób : Kiedy kopka idzie w dół wysuwa się zębatka z wałka do którego przymocowana jest kopka. Ta wysuwająca zębatka zazębia się z kolejną zębatką która zamocowana jest na wałku od skrzyni (niestety niema tam prawdziwego łożyska tylko ślizgowe) i ta zębatka jest na stałe zazębiona w koszem sprzęgłowym. I właśnie ta zębatka która siedzi na wałku od skrzyni będzie uszkodzona. Z otworu zrobiło się jajka a podstawa zębatki będzie spiłowana po ukosie i mija się z wysuwającą się zębatką z wałka kopki. A te dźwięki prawdopodobnie będą spowodowane małymi kawałkami tej zębatki z wałka od skrzyni biegów. U mnie tak było że gdy te zębatki w minimalnym stopniu sie stykały ti dochodziło do ukruszenia się. Inna opcja to to iż spadł seger trzymający zębatkę na wałku od skrzyni, lecz będzie to spowodowane uszkodzeniem tej zębatki. Założenie nowego tymczasowo rozwiązuje problem. Wiem co mówię bo miałem 2x DT i 1xRD(ten sam silnik co dt), oraz naprawiałem tę samą usterkę w DT kolegi. Do tego będzie ci potrzebny dobry tokarz, aby rozwiercił zębatkę w środku i zrobił nową tulejkę, oraz aby stoczył podstawę zębatki która będzie spiłowana po ukosie. Będziesz musiał zastosować później podkładkę. U mnie po 6000 km od takiego zabiegu w DT wszystko działa jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 Tez myslalem ze to moze byc to, rozebralem silnik i okazalo sie ze urwalo zeby od kosza sprzeglowego i dlatego nie dziala kopka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.